ZusJacobs schreef:Doe je hem elke week alleen maar aan de lange lijnen of tussendoor ook fietsen (mennen doe jij niet toch?) en andere dingen waar hij zijn hoofd even op nul kan zetten maar wel lekker de energie kwijt kan..
Hij rijd elke week een uurtje, en verder fiets ik vrij vaak met hem, mennen doe ik ook maar de laatste tijd niet veel meer. Als ik hem niet echt wil laten werken doe ik hem meestal ff aan de longe zonder bijzet gedoe enzo, laat ik hem los springen of gaan we lekker wandelen
Hij staat voorderest 24/7 buiten dus energie kan hij wel kwijt (hij staat met 3 hengtjes, daar kan hij altijd goed mee spelen)
vorige week zondag werd Umpire ineens ziek, hij wilde geen hap meer eten en stond apathisch voor zich uit te hangen in een hoekje van de paddock. DA erbij gehaald toen hij niet opknapte en uit de bloedtesten kwam naar voren dat zowel zn rode als zn witte bloedcellen veel te laag zijn. Hij heeft een ontsteking in zn lijf, en ipv dat de witte bloedcellen te hoog zijn, zijn ze al dusdanig gezakt dat zn lijf de ontsteking zelf niet meer aankon. Nu staat ie aan de metacam en ijzersupplement. Twee weken absolute rust en daarna nog 2 weken op een heeeel laag pitje weer wat beweging geven. Dan wordt ie weer getest en hopen op een positieve uitslag. Maar voorlopig zijn we wel weer even zoet dus
Van de zomer zaten we ook al zo lekker in de lappenmand en nu weer dit
hij heeft niet zon druk leventje haha. Vrijdags pak ik hem zelf, zondag word hij gereden en woensdags ga ik (niet altijd) ook nog zelf heen
doe umpire maar een dikke beterschaps kus van mij

(doe ik zelf trouwens ook wel eens hoor
Ja weet ik, oefen elke dag thuis!
) kun je al zien dat hij goed bezig is