Dressuur in vrijheid, nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Re: Dressuur in vrijheid, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:15

Super toch dat je zo duidelijk aan hem kunt merken dat hij het leuk vind? That's what it is all about! :)* :))

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:16

Precies daar gaat het om :j Zo kan die ook achterwaarts tegenwoordig als ik erachter sta dan rent die achteruit. Tsja dan denk ik dat doet die ook niet als die het niet leuk vind. :p

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:19

Welkom Nelleke :D
Ziet er netjes uit, hij loopt lekker gevoelig op de cordeo! Vandaag helaas niks kunnen doen aan DIV, vieze weer..

Gave foto Eva! Echt knap hoor, kom je graag eens in RL zien! (Woon in Wageningen, ben jij ooit eens in de buurt met de paarden? Voor een clinic of dergelijke?)

Edit] De Spagaat is eigenlijk toch helemaal geen goede oefening gezien de buiging in de rug? Niet dat je het niet kunt doen, maar niet te vaak lijkt mij.. Wel knap dat het zo snel gaat haha.. Mogen we hier nog lekker naar dromen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:19

Zou ik niet gewoon een HK aanmaken? :P
Moest het dan toch anders moeten kunnen we het nog aanpassen .. Want dit soort dingetjes, heel leuke dingetjes trouwens, horen voor mijn gevoel eerder daar thuis dan hier .. Niet? ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:20

Jup :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:35

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:31

Wauw Eva, geweldige foto's van jij en Shilas :))
Als ik dat zo zie, heb ik echt zin om met mijn verzorgpaard zo rond te rijden :Y)
(moet wel nog ingereden worden, dus zal nog lang moeten wachten, op de manege is dat ook niet echt haalbaar :+ )
Maar ben benieuwd naar je uitleg :))
mag uitgebreid zijn hoor ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:34

Komt wel Lottex, je kunt alles bereiken! :) Heb een topic aangemaakt van vandaag, vermeld in mijn onderschrift! :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:19

Eva, doe jij eigenlijk ook DIV met Flip (niet rijden natuurlijk :+ ) ?
En welke oefeningen doe je dan allemaal ? :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:01

Nope nog niet, Flip is nu 4 en ik ben met hem voornamelijk bezig met vrijheidsdressuur en lekker recreatief wandelen en doen :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:25

oké, mijn shet is ook nog maar 3 jaar, dus ben vooral op het gemak bezig, op haar tempo en niet te lang na elkaar...
Ga nu ook reacreatief DIV doen, voor afwisseling en zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:09

Hallooooooooooo ooooo ooo oo o (echo :+ )

Om een poging te wagen het hier wat nieuw leven in te blazen .. heb vandaag weer een beetje point to point gedaan.
Idee was om hem te kunnen sturen over een hindernisje, maar zover zijn we niet geraakt, z'n zin was op :+ Maar we hebben toch leuke dingen gedaan :Y)

(in dit topic staat nog meer, maar dat is niet echt DIV ;) [GVL-ITP] [***] flikkert van het blok af! )

Ben toch van plan die point to point altijd een stukje mee te nemen, het lijkt wel wat voor hem :j
Heb vandaag ook geprobeerd om snel te zijn en snel dingen & reactie te vragen, in combinatie met heel enthousiast zijn (dat was ik om de 1 of andere reden vanzelf, geen idee wat me bezielde :') ) en eigenlijk ging dat best wel goed! Ok, hij verliest wel eens z'n aandacht, maar dat zal ik nooit kunnen voorkomen, die momentjes zullen er altijd wel zijn :+ Maar hij blijft in de buurt en doet mee, terwijl hij ook gewoon kan wegwandelen, dus dat is voor mij al geweldig :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:13

*zoals al verwacht valt dit topic een beetje stil.. Helaas*

Ziet er echt leuk uit, hij heeft het begrip PTP al goed in de hand (hoeven :D )! Pak je hem ook van de andere kant? Misschien geeft dat wat afwisseling, of zou dat juist te onduidelijk zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:15

Ja, helaas ;(
Maar ik blijf stug doorposten :Y) Heb zelf weinig kunnen doen de laatste weken, dus dan heb je ook niet veel te vertellen natuurlijk :+ Maar ik hoop dat daar vanaf nu weer verandering in komt en dan volgt de rest hopelijk vanzelf ;)

Voorlopig doe ik het express naar 1 kant :j Ik weet niet of het echt onduidelijk gaat zijn, maar het is misschien teveel voor hem als hij de hele tijd op en af inspanning moet leveren, je weet wel niet hoe moe je daar van wordt? :+ Dus ik doe het voorlopig steeds naar dezelfde kant, om het begrip er nog beter in te krijgen en gewoon zodat hij weet dat hij enkel naar die kant wat moet doen .. Of we dit in de toekomst nog gaan uitbreiden of niet weet ik nog niet, zien we wel ;)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:42

ik weet niet of ik al had gepost, ik had laatst een paard dat nog niet zo bekend is met 'beloningssysteem/clicker' dus ben ook met de point to point aan de gang gegaan. Een heerlijk helder systeem: je hebt pionnen, bij de pion (voor het gemak, precies boven de pion) krijg je de beloning als je ertussen een goede oefening doet.

Dat begrijpen alle paarden eigenlijk vrij rap.
Binnen no time sjeesde we van pion A naar pion B, toen achterwaarts van A naar B, 1 keer moeilijk. tweede keer parkeerde het paard zich direct met zijn neus boven de pion zo ook met zijwaarts.

Voor het paard een goede manier om beschaafd beloningen aan te nemen (enkel boven de pion na een goede oefening) en hij heeft zich perfect weten te focussen op de pion en dus een beetje richten hierdoor had ik ook bij zijwaards dit keer geen drammerig paard hij liep keurig naar de pion en ik vroeg te buigen no way dat ie verder voorwaarts ging, dan kom je niet bij de pion uit :D

Kortom: aanrader :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:48

Hier had je dat nog niet gepost, maar ik had het wel al gelezen :P
Volgens mij is het inderdaad op diverse gebieden en voor diverse paarden een erg leuke oefening. Ben ook van plan om, als het nog wat beter gaat, op die manier het 'parcours-springen' te oefenen (dus dat ik hem echt kan sturen en niet in longeerpositie loop (of gewoon wat op en af, gebeurt ook wel :+ ) zoals bij het vrijspringen en misschien ook zijwaarts en dat soort dingetjes :j Zijwaarts zijn we nog altijd niet in geslaagd, dat wil maar niet :') Maarja, is ook niet levensnoodzakelijk (als ik hem 'om' wil gaat hij wel hoor, maar jullie snappen me wel denk ik). Heb nu laatst een oefeningetje gekregen om de achterhand te laten wijken (dat hij z'n binnenbeen dus voor z'n buitenbeen neerzet, als jullie het begrijpen) en dat gaan we oefenen. En als dat goed gaat probeer ik dat met de voorkant ook eens en dan komen we er wel stilaan :Y)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:51

Ja, point to point lijkt me echt een goede oefening voor allerlei doeleinden :))
heb het nog niet gedaan met Luna, eventjes druk gehad, maar ga het zeker nog doen!

Ik zou ook maar van een kant doen, de 'terugweg' kan hij zich dan 'voorbereiden' op de volgende keer en heeft hij een beetje vrij, anders is het oefening,eten,oefening,eten :P
Misschien kan je het eens proberen met dus zoals nu de 2 kegels uit elkaar en dan 5m verder nog eens 2 kegels uit elkaar, dus dan heb je 4 kegels in een vierkant & dan doe je eerst van kegel A naar kegel B, dan stap je gewoon rustig naar de 2de kegel A en doe je hetzelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:58

Gisteren nog een klein beetje met hem gespeeld, niet echt DIV maar we hebben wel losgewerkt en daar zat een leuk momentje bij :Y) Is eigenlijk gekomen omdat hij mij ging uitdagen (boos kijken in het voorbijlopen :+ ) en hier reageerde ik op en toen ging hij toch wel opzij :Y) Maar heb gemerkt dat hij toch best wel kan bewegen :D

Jammer dat de camera net een verkeerde hoek had, maar hij kan wel strekken :Y)
Zat wel een taktfoutje in, maar hij moet nog veel leren :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu dat er nog uitkrijgen wanneer ik het wil :Y) :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:01

Gaaf man! Vond je reactie ook goed, echt net genoeg om hem uit je ruimte te sturen maar niet om hem te beledigen zegmaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:06

Haha, dank je :Y) Ik heb geen idee wat ik op dat moment deed ofzo, het was ook niet dat hij me echt wilde gaan aanvallen, maar ik tolereer het niet als hij zo dichtbij met z'n oren in z'n nek voorbijkomt :P Vond z'n reactie wel leuk :)) En inderdaad, hij ervaarde het niet als slecht want hij deed daarna gewoon weer prima mee :) Altijd duidelijk blijven bij die beesten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:38

Hee wat leuk dat het HK-topic er al is! Ik dacht dat dat ook alleen over dressuur in vrijheid zou gaan, maar het wordt denk ik ook wat levendiger als er meer mensen zijn, dus goed idee. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:26

De HK is inderdaad algemeen :j Is ook het leukste denk ik :)
Anders zou het daar ook maar stilletjes zijn :+ Er gebeurt nu al niet zoveel :P

Klinkt goed van Blacky & Sjors! Wanneer maak je eens filmpjes? :Y)

Wat leuk ook dat de rest vorm begint te krijgen! :)

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:57

Ja :D Ik doe het ook!
Doe met mn pony's ook vrijheidsdressuur, maar qua dressuren in vrijheid ben ik ook steeds meer mee bezig. En het is hartstikke leuk om te doen! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:20

Wat leuk! Welkom! :D

Ik hoop binnenkort weer een echte start kunnen maken, we zitten momenteel in een dipje geloof ik ... Deze keer niet omdat ik poon niet gemotiveerd krijg (dat was in het verleden nogal eens een probleem, het laten meedoen :+ ) maar omdat we beiden erg gefrustreerd worden van al die rotinsecten die rondvliegen :( Het is gewoon niet meer fijn werken zo |( Moet alles vragen en doen in het moment dat net 1 daas weg is en net voor de volgende alweer in aantocht is }:0 Want zodra er iets op poon zit is de aandacht (uiteraard) weg .. Arm, gevoelig, beestje :(:) (en ik ben zelf ook allergisch, dus dat maakt het dubbel zo leuk :+ ).

Ik weet echt even niet wat ik ermee moet ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:48

Hier gaat het ook allemaal niet zo soepel.

[***] is echt mega erritant! ik word er echt helemaal gestoord van.
Ze is zo gefocust op het eten en de kunstjes dan als ik der op de pots plaats zet, en ik 2 seconde weg ben.
Ze continu jambetter/schrapen aan het doen is.
Ik word er helemaal gek van. ik vraag nu al weken geen jambet of spaanse pas meer van haar, en als ik het vraag doe ik het alleen nog maar in de bak.

Maar ze is zo ongelovelijk druk, er is gewoon niks mee te beginnen. Zodra ik iets met haar wil gaan doen in richting van vrijheids dressuur of dresuur in vrijhei word ze helemaal leip.
ze trekt alle trukjes uit de kast in de hoop dat ze eten krijgd!

ook merk ik dat ze scheef is en als ik op de rijd der hoofd constand naar links heb.
Ik zit echt in een mega dip en weet gewoon echt niet meer wat ik met der moet doen ;(