Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Deze week heb ik echt een doorbraak wat betreft aanleren van de commando's.![]()
Nu moet ik zeggen dat ze al een heleboel commando's kent, maar bij de berggeit en spagaat lukte het niet om dat op commando te zetten.
Ik gaf haar (onbewust) geen tijd om te anticiperen op het commando. Nu ik dat wel doe, reageert ze 'ineens' heel erg goed op de commando's.
*leermoment*
Achteraf is het allemaal zo logisch.![]()
Gelukkig heb ik wat mensen in mijn omgeving die ook clickeren én dit topic waardoor ik als trainer met sprongen vooruit ga. Door mijn ervaringen te delen en van andermans ervaringen te leren, word ik me veel sneller bewust van mijn eigen verbeterpunten. Ik ben erg blij met dit topic!
LeonieL schreef:Oeh. Ook bij mij al wat vooruitgang! Nog niet zo concreet als bij jullie, met allemaal trucjes. Maar het is er zeer zeker!
Ik kan voor haar stal gewoon heen en weer lopen. Ze vind het prima.
De handtarget gaat ook super.
Op het moment dat ik dit schrijf voel ik me best wel een muts,omdat ik met deze vooruitgang al blij ben. Maarja..
Ben nu bezig met mijn hand op te tillen zonder dat ze flipt. Dat gaat ook al aardig.!
Xx LeonieL
HippoLogic schreef:Nog een "Mam? Mag ik nog een snoepje?"-blik van Kyra.![]()
Op dit moment heb ik de Parelli weer opgepakt. Ook hierbij maak ik gebruik van de clicker. Een van de level 1 oefeningen is bijvoorbeeld het opnemen van de vier hoeven vanaf een zijde. Hoewel ze in het begin een beetje angstig hierop reageerde, had ze na 1x clicken door wat de bedoeling was (gewoon voetjes geven kan ze al).
Hier is het hele erf glad en vol ijzel en grote plassen water. In de bak laten rennen zit er vandaag niet in, dus heb ik in de stal in het gangpad geoefend. Lekker luxe: warm en droog. Daarna weer het 'arme dier' lekker naar buiten gezet, de natte sneeuw en regen in.![]()
Waar zijn jullie mee bezig?