@ _Judje_"
Ik zou echt een longeerles nemen. Ik herken dit allemaal. Hij sjokt maar wat rondjes, maar sinds mn instructrice heeft geholpen heeft hij ineens respect voor de zweep! Ik kan hem zelfs al hele kleine stukjes in een snelle middendraf krijgen terwijl ik gewoon in het midden sta en alleen mn stem gebruik en een beetje met de zweep beweeg.
Het belangrijkste is dat je stil blijft staan in het midden. Dan laatje je paard even stappen, en daarna een overgang naar draf. 1 keer drrraf zeggen geen reactie? dan nog een keer streng drraf zeggen en anders een grote tik. Als hij dan draaft doe je bijna niets, hij mag zo langzaam als hij zelf wil als hij maar doordraaft hij moet in elk geval niet heel snel gaan. Je hoeft dan ook weinig te doen. Als hij gaat stappen zeg je weer draff, en als hij niet reageert beetje met de zweep heen en weer en weer drraf zeggen, nog geen reactie veel lawaai maken met de zweep of een tik (maar niet te vaak!!, gewoon afwisselen veel lawaai maken of een tik maar vooral eerst de stem). Als hij dan heel braaf om je heen sukkelt kun je proberen hem wat voorwaarts te laten gaan en dan weer langzaam steeds herhalen. Vooral niet te veel willen als hij maar reactie geeft.
Laatst bijgewerkt door Judje op 16-10-08 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.