Waarom een paard laten zitten..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Waarom een paard laten zitten..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:49

Waarom op een paard gaan zitten? Is ie ook niet voor gemaakt. En dan nog wel op zijn zwakste plek (rug).
Zolang het zitten of wat dan ook met plezier van het paard gebeurt vind ik het niet zo'n probleem.

gilles001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:52

gabyfedde schreef:
Waarom op een paard gaan zitten? Is ie ook niet voor gemaakt. En dan nog wel op zijn zwakste plek (rug).
Zolang het zitten of wat dan ook met plezier van het paard gebeurt vind ik het niet zo'n probleem.

ben ik niet met eens.

over anderhalve meter springen en meermaals per maand hoger dan 1meter springen brengt enorme slijtage aan,
veel meer dan een paard leren zitten voor een aantal seconden.

een paard is een vluchtdier en gaat van zijn eigen uit liever naast een hindernis lopen dan erover,
dat is altijd al zo geweest.

een paard kan wel vanuit rollen al zittend rechtkomen en zo blijven zitten voor een tijdje.

geef mij maar dat zitten dan zo hoog springen Clown

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:54

ik zie alleen paarden zitten die te dik zijn of die ergenst last van hebben zodat ze moeilijker overeind kunnen komen na het rollen. shetlanders doen het vaker omdat ze gewoon eerst die benen er goed onder moeten zetten voordat ze overeind komen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:55

Kruipen is idd op de voorknieen, lijkt mij een erg zwakke plek om zo'n groot gewicht te dragen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:59

gilles001 schreef:
gabyfedde schreef:

ben ik niet met eens.

over anderhalve meter springen en meermaals per maand hoger dan 1meter springen brengt enorme slijtage aan,
veel meer dan een paard leren zitten voor een aantal seconden.

een paard is een vluchtdier en gaat van zijn eigen uit liever naast een hindernis lopen dan erover,
dat is altijd al zo geweest.

een paard kan wel vanuit rollen al zittend rechtkomen en zo blijven zitten voor een tijdje.

geef mij maar dat zitten dan zo hoog springen Clown

Lees eens goed wat ik geschreven heb.