Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MandyR schreef:Goed, even serieus dan. Ik denk dat er al wat topics hier over zijn gemaakt. Die kan je dan vinden door de zoekfunctie te gebruiken. Je kan ook op google of wiki zoeken naar "vrijheids dressuur".
Je taalgebruik lijkt erg veel op penny en dan kan je melige antwoorden verwachten.
eilleen333 schreef:TS, ik wil niet vervelend doen, maar als ik je berichten bekijk zie ik dat je 4 verzorgpaarden hebt, waaronder een Shet. No offence, maar verzorg je die dan niet meer?
En echt niet vervelend bedoeld, maar het is reacties en niet reachties.
Moonfight schreef:eilleen333 schreef:TS, ik wil niet vervelend doen, maar als ik je berichten bekijk zie ik dat je 4 verzorgpaarden hebt, waaronder een Shet. No offence, maar verzorg je die dan niet meer?
die heb ik niet meer de eigennaar is verhuisd, en van me ouders mag ik geen nieuwe
Moonfight schreef:MandyR schreef:Snel je openingspost veranderen omdat je antwoorden krijgt die je niet bevallen is erg laf.
Maar goed, ik zal het je uitleggen hoe je het moet doen.
Je zet je paard midden in een wei of bak. Dan pak je een stoel en ga je er naast zitten. Daarna zeg je iedere 10 seconden "lig" of "zit" en uiteindelijk gaat hij dit doen.
jongens........ Ik vroeg het me gewoon af ik vond het knap en zo...
da krijg ik dit soort reachties, ik ben echt niet dom ofso, aan welk paard zou ik het aan moeten leren?????
Ik heb geen eigen paard, en geen verzorgpony's.
Ik zag laast een paard het doen, en ik vond het knap!!!!!!
toen dacht wow hoe doen ze dat, ik dacht vraag het wel op bokt, maarja op 1 of andere manier krijg ik zulke reachties
Julia_14 schreef:Ik vind dat jullie niet echt vriendelijk tegenover de TS zijn!Je kunt het toch zeker ook gewoon op een normale, kalme manier uitleggen dat het geen verstandig idee is een paard zomaar het steigeren aan te leren? Onderbouw je mening goed, vertel misschien wat over je eigen ervaringen etc.
Heeft de TS veel meer aan dan dat jullie zo flauw gaan zitten doen! TS is volgens mij nog niet zo lang op bokt, en wil gewoon graag wat advies. Daar is dit forum toch voor? Dat je aan andere, meer ervaren mensen vragen kunt stellen over omgang met paarden enz.? Dus erg zwak hoor, dat jullie de TS zogenaamd als een dom penny meisje zien! Je weet totaal niet wie je voor je hebt, misschien gaat het hier om een zeer ervaren ruiter die alleen nog weinig af weet van Vrijheidsdressuur e.d.
TS: als je nog vragen hebt, mag je me altijd pb-en!
eilleen333 schreef:Ik meen dat ik vrij redelijk ben geweest, in elk geval is dat wel zo bedoeld. Nadeel van internet, dingen komen vaak anders over.
In dat geval:
TS, het is niet mijn bedoeling geweest vervelend te doen, het is alleen zo dat hier vaker soortegelijke vragen komen van (vaak) kinderen die niet weten waar ze mee bezig zijn. En niemand zit er tenslotte op te wachten dat het mis gaat.
Maar ik hoop dat je de gewenste informatie kan vinden. Ik heb er evt wel een boek over, over vrijheidsdressuur, en ik kan de blz over het steigeren etc wel inscannen? Laat het maar weten als je intresse hebt...
MandyR schreef:Tja, je moet de humor ervan in zin. Dat is inderdaad het nadeel van internet, je kan geen gezichtsuitdrukkingen zien.
Na de humoristische uitleg heb ik ook nog een goede link gezocht voor je.
Als je het ooit nog eens aandurft om een topic te openen, probeer dan beter te beschrijven wat je bedoelingen zijn. Dan is de kans ook veel groter dat je in 1 keer serieus genomen wordt.
Julia_14 schreef:Ik vind dat jullie niet echt vriendelijk tegenover de TS zijn!Je kunt het toch zeker ook gewoon op een normale, kalme manier uitleggen dat het geen verstandig idee is een paard zomaar het steigeren aan te leren? Onderbouw je mening goed, vertel misschien wat over je eigen ervaringen etc.
Heeft de TS veel meer aan dan dat jullie zo flauw gaan zitten doen! TS is volgens mij nog niet zo lang op bokt, en wil gewoon graag wat advies. Daar is dit forum toch voor? Dat je aan andere, meer ervaren mensen vragen kunt stellen over omgang met paarden enz.? Dus erg zwak hoor, dat jullie de TS zogenaamd als een dom penny meisje zien! Je weet totaal niet wie je voor je hebt, misschien gaat het hier om een zeer ervaren ruiter die alleen nog weinig af weet van Vrijheidsdressuur e.d.
eilleen333 schreef:TS, ik wil niet vervelend doen, maar als ik je berichten bekijk zie ik dat je 4 verzorgpaarden hebt, waaronder een Shet. No offence, maar verzorg je die dan niet meer?
saskiakefie schreef:ervaren mensen hier op bokt hebben wel wat meegemaakt met zulke paarden, en willen een verwende penny even afstraffen
gekvanfleur schreef:saskiakefie schreef:ervaren mensen hier op bokt hebben wel wat meegemaakt met zulke paarden, en willen een verwende penny even afstraffen
ervaren mensen...... hoop niet dat je het over jezelf hebt.
wat ben jij kinderachtig zeg.
ik maak ook weleens een opmerking in het topic. maar zo doorze*ken als jij doet is pas laf en laag bij de grond.
verder kan ik haar vraag goed begrijpen.
ik snap ook nog steeds niet hoe je een paard zo ver krijgt. heb er verder ook geen ervaring mee.
ts: in de bieb hebben ze vaak leuken boeken over deze dingen.
gekvanfleur schreef:saskiakefie schreef:ervaren mensen hier op bokt hebben wel wat meegemaakt met zulke paarden, en willen een verwende penny even afstraffen
ervaren mensen...... hoop niet dat je het over jezelf hebt.
wat ben jij kinderachtig zeg.
ik maak ook weleens een opmerking in het topic. maar zo doorze*ken als jij doet is pas laf en laag bij de grond.
verder kan ik haar vraag goed begrijpen.
ik snap ook nog steeds niet hoe je een paard zo ver krijgt. heb er verder ook geen ervaring mee.
ts: in de bieb hebben ze vaak leuken boeken over deze dingen.
Moonfight schreef:eilleen333 schreef:TS, ik wil niet vervelend doen, maar als ik je berichten bekijk zie ik dat je 4 verzorgpaarden hebt, waaronder een Shet. No offence, maar verzorg je die dan niet meer?
over dat reacties, ik heb dyslexie
MandyR schreef:Hier nog een link met info over vrijheids dressuur en welke boeken er allemaal zijn met dit onderwerp.![]()
http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... atuur.html