Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

VValar schreef:Ik longeer bijna altijd met hoofdstel in. Ik haal wel de teugels van het bit af uiteraard. Zo kan er niks gebeuren met dat hoofd. Hij kan hoogstens ergens tegen aan komen met zijn hoofd, waardoor het hoofdstel kapot getrokken wordt. Maar als jij normaal longeerd in een longeerkraal, dan is de kans dat dat gebeurt wel minimaal.
ni3ki3 schreef:niemand zegt dat..
maar lijkt me lastig sturen en stelling vragen als er meer druk op de neusriem (onderkant en wel in het midden) staat als op de bitring zelf.
Yvank_ schreef:Nee hoor kan bestmet rijden kan paard erook op gaan staan bij een val oid en pony van mijn vriendinschrok toen ze afstapte rukte teugels ui handen en ging er op staan hoofdstel en bit doormidden maar pony heeft er niks aan overgehouden
Dat is best heftig nog!ni3ki3 schreef:beetje offtopic, vindt je niet?
gehehehe...
heeft niet echt meer met longeren te make.
maarja..
kan gebeuren (beetje mee laten slepen)
had ik maar gauw besloten de volgende keer het hoofdstel in te doen wat overgens een stuk beter gaat..
Ze ook eigenlijk nooit meer geprobeer een andere kant op te rennen met het hoofdstel in..
ni3ki3 schreef:Ik vind persoonlijk dat tussen de binnen geen juiste manier van bijzetten is.
Is het nodig om bij te zetten, doe dan alleen aan de zijkant.
Tussen de benen vraag je een paard naar beneden en de rug uit te rekken. als een paard hier nog niet aan toe is of ergens van schrikt. kun je een gigantische blessure oplopen.
ni3ki3 schreef:daar ben ik het niet mee eens, niet op de manier van bijzetten.
al zijn daar verschillende manieren in.
Zou niet mijn keuze zijn om blessures te verhelpen.