Hoe Leer Je Dit af?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riixt

Re: Hoe Leer Je Dit af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:27

een heel groot probleem is dit natuurlijk niet, want je longeert niet elke dag.! en het rijden is belangrijker, maarjh als je toch wat verbetering wilt laat je hem even vrolijk uitbokken. Dan pak je de lijn wat steviger vast gaat naast haar lopen gewoon rustig dan draven en weer stappen je laat de lijn telkens een stukje meer los en gaat telkens een stapje achteruit. dan eerst maar wat kleinere rondjes stappen Haha!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:25

Volgens mij bokt hij naar de zweep omdat jij hem daar zo mee aan het opjutten bent, ook met je stem drijf je hem al voorwaarts.

Misschien wilde je met die filmpjes juist wel dat hij ging bokken, ik weet het niet. Maar dit is niet een fout van het paard.

Sfietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:28

Ik zie er neit egt iets verkeerds aan.
Dacht dat het egt steigeren en naar je komen was en bokken in je richting zoals mijn vorige merrie deed.
Daar kreeg je zelf de zweep niet achter aan 1 kant.

Dus zo erg is het helemaal niet.
Met veel geduld kom je er wel.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:09

mijn pony heeft in het begin ook wel eens druk aan de longe, en dan mag ze van mij gewoon even haar energie kwijt, ik jaag haar niet extra op ofzo, tot ze er zelf genoeg van heeft en dan beginnen we met het echte werk en moet ze ook gewoon gehoorzamen...

ik weet niet of je pony dit heel de longeerbeurt door doet, dan is het idd niet zo fijn, maar mss moet je hem eerst laten uitrazen (zonder op te jagen) en dan misschien een zadeltje opleggen ofzo, zodat hij weet dat er nu van hem verwacht wordt van te werken.

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:39

volgens mij is dit niet echt een groot probleem..
een vreudebokje geven is niet zo erg en het lijkt wel en beetje alsof jij hem aeen beetje aanspoord (niet banketstaaf bedoeld *LOL*
een omheind stuk is iddwel een goed ide xd

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:14

Ik heb geen tips Knipoog

Maar wel over iets anders,
Je moet de longeerlijn altijd in 2 handen houden, de '' ringen' die je hebt, hou je in de hand, die naar zijn 'kont' toewijst.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:29

Ik zie geen probleem hoor , dit is gewoon normaal.
Maar als hij die dingen doet , moedig jij hem gewoon aan.
Dat moet je dus niet doen.
Longer hem gewoon , en als hij zo iets doet zeg je b.v hooooooóolaaa'' ofzo,
En dan ga je gewoon verder.
Maar opzich is dit geen raar gedrag voor een pony hoor. Knipoog

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:37

Ik vind het ook niet zo gek dat die pony gaat lopen bokken. Vooral niet als je hem aanmoedigt en de longeerlijn als springtouw gebruikt... Mijn pony zou het ook niet fijn vinden als ik de hele tijd zwaai met de longeerlijn.

LynnM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:30

Neeh kvinnet ook niet zo'n groot probleem, Peppy kwam vroeger in het begin stijgeren voor men neus, nu is ze zo mak als een lammetje:p! (dat was toen ze nog op stal stond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:36

Dit heet niet longeren maar rondslingeren, totaal andere tak van sport.
Investeer eens in een longeersingetje en een dvdtje van Lammert Haanstra, dan kom je nog een heel eind!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:45

Jij rijdt erop? Dan hoop ik niet voor die shet dat jij degene bent die op de filmpjes aan het longeren is... Lachen
Ik zie hier ook niet echt een probleem in. Erg intensief longeren kan ik het sowieso niet noemen, paardje raakt z'n frisheid kwijt, niks mis mee toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:59

Ten eerste, als jij de persoon bent die een longeershow aan het houden bent, je bent bijna 30 cm, te lang om op dit diertje te rijden, en ten tweede is een longeerlijn niet een middel om aan te sporen maar ik hoor iemand aan de kant vragen of je hem kunt laten aanspringen waarna je het touw hanteert als springtouw en er mee zwiept waarna de pony alleen maar sneller gaat draven. Dus punt 1. dit is geen longeren maar rond laten wapperen of slingeren, en 2. mocht jij ook nog degene zijn die dit beestje rijdt, zonde voor hem!!!!! Je bent echt veel te groot.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:19

Ik zie ook het probleem niet, moet je die van mij eens zien aan de longe, dat is pas een probleem. Zo te zien trekt hij niet, loopt hij niet van je weg, blijft hij netjes om je heen lopen. Die van mij pakt het bit vast en gaat achterwaarts lopen, dat is pas een probleem. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:21

saroanda schreef:
Ik zie ook het probleem niet, moet je die van mij eens zien aan de longe, dat is pas een probleem. Zo te zien trekt hij niet, loopt hij niet van je weg, blijft hij netjes om je heen lopen. Die van mij pakt het bit vast en gaat achterwaarts lopen, dat is pas een probleem. Haha!

Dat zal best, maar de manier waarin in het filmpje de pony in het rond wordt gejonast is erg genoeg en vooral dat de longeerlijn zelf als gaspedaal wordt gebruikt. Verder ontgaat de titel van het topic me volledig want wat moet de pony afleren? Even de kont in de hemel als je hem los gooit aan de longe, wat geeft dat nou?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:32

suleilitha schreef:
saroanda schreef:

Dat zal best, maar de manier waarin in het filmpje de pony in het rond wordt gejonast is erg genoeg en vooral dat de longeerlijn zelf als gaspedaal wordt gebruikt. Verder ontgaat de titel van het topic me volledig want wat moet de pony afleren? Even de kont in de hemel als je hem los gooit aan de longe, wat geeft dat nou?

Daarom mijn reactie Knipoog , ik zie het probleem van de TS niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:36

Ik dus ook niet, Saroanda, ik denk dat een longeerclinic erg veel verheldering zou brengen, verder is het dier zich gewoon even aan het uitleven en daar is niks mis aan. Erger vind ik het geslinger met de longeerlijn die niet is bedoeld als middel om aan te sporen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:49

suleilitha schreef:
Ik dus ook niet, Saroanda, ik denk dat een longeerclinic erg veel verheldering zou brengen, verder is het dier zich gewoon even aan het uitleven en daar is niks mis aan. Erger vind ik het geslinger met de longeerlijn die niet is bedoeld als middel om aan te sporen.

Daarin ben ik het geheel met je eens!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:21

Misschien kan je het longeren uitbouwen naar aanleiding van je lange lijnen-werk. Je schrijft dat dat wel goed gaat. Dan zou ik beginnen met een klein cirkeltje om te heen. Kan je de lange lijnen als dubbellonge gebruken en heb je veel meer controle. Begin eerst in stap, vaak. Zorg dat dat een groot succes is voordat je een versnelling hoger gaat.
Succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:24

Nah, ik vind dit echt geen probleem Haha! Haha!

Maar wat ik me wel afvraag is waar het commando JA JA JA JA ..... JA voor staat??? want die snap ik niet

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:26

waarom blijven opjutten met je stem en blijven wapperen met je zweep dan?
beestje gaat zo hard als hij kan aan die lijnen en omdat hij niet harder kan geeft hij bokjes naar jou zweep

laat die zweep gewoon weg en gebruik je stem niet om hem continu op te jutten Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:38

Mijn pony's logeer ik ook vaak en dan bokken ze ook wel een paar keer , of galoperen ze even te hard , das gewoon normaal.
Gewoon negeren en niet aan moedigen , en idd als jij dat bent in dat filmpje , zou ik maar heel snel stoppen met rijden.. Clown

ManimeminaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:38

op de filmpjes ziet eht eruit alsof het gewoon alleen zijn ei kwijt moet. daar is niks mis mee. als dit echt een groot probleem voor je is. probeer het dan bezig te houden tijdens het longeren. overgangen maken ect. verder is goed laten uitrazen ook wel eens goed. khoop dat je hier wat mee kunt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:47

KiWiKo schreef:
Nah, ik vind dit echt geen probleem Haha! Haha!

Maar wat ik me wel afvraag is waar het commando JA JA JA JA ..... JA voor staat??? want die snap ik niet

De pony wordt nu geleerd op JA JA JA te gaan bokken......... Tong uitsteken
Een beetje apparte vorm van vrijheidsdressuur Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:51

ohh mensen, typisch bokt weer dit.

Dit meisje vraagt om tips, maar in plaats daarvan lopen jullie haar alleen maar te vervelen.

En dan altijd lopen zeuren dat meiden nooit fatsoenlijk met pony's omgaan, zo komt ze nooit verder he

rozenmoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:23

Ik zou hem voor het longeren ff losgooien, als ie 'vreugdesprongen' wil maken, doet ie dat op dat moment maar. Verder zou ik hem niet te veel achterna zitten met de zweep, misschien vindt hij die eng of wordt ie daar kwaad door.

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn gesplit, zodat het topic weer terugzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om oude topics omhoog te halen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 21-03-09 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.