Maar whatever: het lijkt me zeer moeilijk om het een paard sowieso al te leren. Je zult ook moeten wachten totdat een paard begint te plassen neem ik aan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik merk er namelijk nooit iets van...
Jose22 schreef:Ik heb wel eens een stal op TV gezien waar alle paarden op commando plasten... Dit was echt een super luxe stal, zonder bodembedekking in de stallen en een aantal keer per dag kwam er dan iemand met een emmetje langs waar de paarden dan in konden plassen/ poepenIk vond het nu niet echt diervriendelijk.
,daarna belonen met een koekje.
russel schreef:Paarden poepen ook op commando, alleen geven ze dan zelf het commando, als ze net in een schone stal komen, buiten gezet worden op de mestplek op een drol van een andere ruin, op de poetsplaats...., dan vinden ze dat ze het op dat moment moeten doen, plassen hebben ze nog niet door dat dat wel makkelijk is voor ze bereden worden. Maar de mijne weet wel dat hij eerst op stal moet plassen als ik hem van buiten haal, dat leren ze snel aan...
Sheran schreef:Hoe merk je dan dat je paard moet plassen?. Ik merk er namelijk nooit iets van...

Zolang je maar niet boos wordt als je dier het een keer doet zonder commando (want dan heb je hem/haar dus duidelijk te weinig het commando gegeven) lijkt me er niets mee aan de hand om zoiets ook op commando te zetten.
? Maar voor op wedstrijd of lange ritten is het idd handig. Zou het ook wel willen aanleren, maar ik zie mezelf nou niet meteen elke keer als ze moet; 'Ga maar plassen. (..) Jaaaaa braaaaaf
! Grote meid!
' en dan een koekje..
. Volgens mij heeft ze dat ook wel, dat ophouden dus dan word het nog moeilijker... mesten is echter niet zo'n probleem.. dat verschil snap ik dan weer niet
.