hoe longeren jullie je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: hoe longeren jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:50

Ik longeer mss 4x per jaar. Laatste keer heb ik met dubbele lijnen gelongeert en dat ging best lekker. Voornamelijk op stemhulpen. Zweep heb ik er niet bij, daar wordt mijn pony te fel van.

Fleurtjee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:00

dubbele lijnen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:05

3/4x per week

Vooraf een 20 min werken aan de hand zodat ie lekker soepel word dan met een bijzet longeren.

Ik longeer hem altijd op kaptoom.... wel een zweep erbij maar die ligt meer op de grond dan dat ik hem vast heb, Voornamelijk op stemhulpen.

Ook 1x per week dubbele longe...

Soms als ik zie dat hij best hard gewerkt heeft dan longeer ik wat meer en rij ik niet in die week... ligt aan de bui van hem en mij.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:31

Ik longeer als ik het nuttig vind en er zin in heb Bloos
Bij voorbedachte rade doe ik het uitgebreid, bij voorkeur met pessoa. Maar soms doe ik het ook even voordat ik erop stap zodat het paard zijn energie kwijt kan.

Ik heb ooit een paardje gereden op een handelsstal waar toen mensen voor kwamen kijken. Toen ik het paard in de bak los liet en naar het midden liep, bleef hij rondjes om me heen draven Verward Die was duidelijk iets teveel gelongeerd, maar hij leek er wel enorm veel plezier in te hebben Gestoord

Shantiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:30

Als ik mijn paard longeer gebruik ik mijn stem, ze reageert daar goed op, maar voor de zekerheid licht de longeer zweep naast mij op de grond, maar ik hoef hem bijna nooit te gebruiken.

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 07:45

Ik longeer 1x in de week ongeveer met pessoa.
Verder pak ik er als ik weinig tijd heb weleens gewoon aan dr halster, laat ik er lekker ontspannen allebei de kanten even lopen en tussendoor wat grondwerk.
Ik gebruik verder geen zweep oid maar alleen stemhulpen, daar luisterd ze super naar.

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:25

Ik longeer verschillend, meestal 1x per week met passoa.
Ik 'gebruik' een zweep, zwaai er eigelijk gwn af en toe mee om te laten zien dat ie moet blijven opletten, anders valt ie in slaap Clown
Verder doe ik bijna alles op mijn stem Ja