Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cassini schreef:Ik heb een longeercurses gehad.
Je moet nooit met elastiek longeren ondat het paard hier op gaat hangen.
Je moet altijd met een niet rekbaar materiaal longeren
Julie_x schreef:Ik ben het niet eens met die uitspraak over hangen op rekbaar materiaal.
Het lijkt mij logischer dat een paard gaat hangen op niet-rekbaar materiaal, omdat dat hen tegenhoud. Rekbaar materiaal geeft mee en dan krijgen ze toch het gevoel dat ze gaan vallen als ze beginnen te hangen. Als ik het heel fout zie, kan iemand die het wel eens is met Cassini het me even uitleggen?
masja schreef:cassini schreef:Ik heb een longeercurses gehad.
Je moet nooit met elastiek longeren ondat het paard hier op gaat hangen.
Je moet altijd met een niet rekbaar materiaal longeren
Helemaal mee eens
Julie_x schreef:Hmm, ik denk dat ik het snap. Maar dat zou dus ook willen zeggen dat het ook nog eens uitmaakt hoe rekbaar de elastiek is. Want als hij niet veel meegeeft en dus toch redelijk wat tegendruk geeft, vind je paard het dan niet meer lekker om op te hangen?.
aerdenhout1 schreef:Wat Rosalie 123 zegt is dat de ruiter dus zijn hand strak moet houden zodat het onplezierig is voor het paard en hij daardoor dus gaat nageven???
Rijden is toch wel degelijk wat anders dan longeren, dus ook in de aanleuning van het paard.
Wendy schreef:Ik ben er niet voor. Maar ik heb het sowieso al niet op hulpteugels met longeren en uberhaupt.
Jiill_ schreef:Ik heb ook als ervaring dat ze van een elastiek vaak een harde mond krijgen.. Met jonge pony's doen wij het de eerst paar keer om ze te laten wennen aan iets aan het hoofd..