suggesties voor een leuke naam (niet voor paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: suggesties voor een leuke naam (niet voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:12

Je eigen wollige taalgebruik leidt tot de reakties waar je over klaagt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:19

CaroleKlomp schreef:
Er is niets wazigs aan. Maar goed iedereen is natuurlijk vrij om het te interpreteren zoals iemand dat wil.

Balance longeren vind ik een goede suggestie van AaronYve.
Dat geeft precies de werkelijke bewegingen van het paard aan de longe weer.

Een aantal van jullie vragen om uitleg, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb wel moeite met het feit dat deze manier van longeren wordt afgedaan als wazig omdat deze personen zich er geen beeld bij kunnen vormen. Persoonlijk laat ik liever de waarheid in het middel zonder te hoeven (ver) oordelen...ik zou het dus aannemelijker vinden als er gezegd wordt "Ik kan me er weinig bij voorstellen" Dan geef je je gevoel en je mening duidelijk weer zonder het te veroordelen.

Voor mij werkt het in ieder geval en voor de mensen die het toepassen ook. De naam Balance kongeren lijkt me een mooie naam zoals ik al eerder aangaf.

Waarschijnlijk is er ook niets vaags aan je methode, en ik geloof ook meteen als je zegt dat het werkt. De methode is waarschijnlijk prima. Waar het nogal aan schort is je manier van uitleg geven, die is vaag. En zonder duidelijke uitleg, kunnen wij geen naam voor je bedenken, en kom je inderdaad uit op vage benamingen als balance longeren, wat eigenlijk niets zegt. Als je een naam wil die de lading van je methode dekt, dan zal je verhaal duidelijker moeten zijn.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:37

Kuggur schreef:

Daarover verschillen we dus van mening

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:43

Hoihoi,
de naam die ik voor je had bedacht, stond niet voor
balance LOngeren, maar balance LO lichamelijke opvoeding.
Maar je kan er natuurlijk je eigen draai aan geven, dacht zeg alleen ff hoe ik het eigenlijk bedoelde Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:45

Zoals ik al gezegd heb, heeft de ervaring geleerd dat deze methode niet van achter een computer uit te leggen is.

Dat kan je voor waar aannemen of dat neem je niet aan. Dat is een keuze die iemand maakt. Ik heb het effect beschreven en veel meer kan ik niet doen. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het tamelijk bijzonder vind, dat een pony die 1x gelongeerd is volgens deze methode, de dag daarna al resultaat geeft tijdens het rijden met een ruiter die niet wist dat de pony op een andere manier gelongeerd is. Terwijl de pony gelongeerd werd met bijzet en daarbij dus geen opmerkelijk verschil waarneembaar was.

Balance longeren is een naam die hier genoemd is. Zoals ik al gezegd heb, dekt dat in mijn ogen precies de lading. Deze persoon ken ik niet, maar naar het zich laat aanzien heeft deze persoon zich wel een beeld kunnen vormen.

Ik vind het heel vervelend voor de mensen die zich geen beeld kunnen vormen maar ik zou niet weten hoe ik het zou kunnen omschrijven. Als ik al wat zeg is het meteen vaag, dus ik denk dat ik het gewoon hier maar bij laat. Het resultaat is niet in ieder geval niet vaag en zowel zichtbaar als voelbaar en daar draait het voor mij om.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:46

AaronYve schreef:
Hoihoi,
de naam die ik voor je had bedacht, stond niet voor
balance LOngeren, maar balance LO lichamelijke opvoeding.
Maar je kan er natuurlijk je eigen draai aan geven, dacht zeg alleen ff hoe ik het eigenlijk bedoelde Knipoog

Ha ha evengoed bedankt, ik vind de naam erg toepasselijk.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:50

Kuggur schreef:

Misschien heb je het niet goed begrepen. Ik klaag namelijk niet.

Ik vind het alleen een merkwaardige ontwikkeling dat mensen niet kunnen oordelen over iets omdat ze het niet begrijpen en niet gezien hebben maar wel onder dezelfde condities kunnen veroordelen.

Iedreen mag zijn mening hebben, daar heb ik geen moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:13

Maar je zegt zelf dat het moeilijk is uit te leggen via een pc.
Hoe kun je dan verwachten dat mensen wel een juiste benaming verzinnen? Lachen

Een duidelijk filmpje en het wordt wel gemakkelijker denk ik Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:59

Nee, het is gewoon moeilijk uit te leggen. De ervaring heeft geleerd dat het effect het beste is in "real life". Zelfs ervaren mensen (longeren met bijzet) konden zich geen voorstelling maken nadat ik in woord had uitgelegd wat er precies gebeurd. Pas toen ze het zelf gezien hadden, zagen ze precies wat ik bedoelde. Juist toen was de verbazing heel groot en ze waren er vreselijk van onder de indruk. Zeker nadat een (ervaren M2) ruiter die niet op de hoogte was, een heel andere pony onder zich voelde.
Een filmpje voegt weinig toe omdat je het geheel als eenhied moet beoordelen. Een duidelijk filmpje is moeilijk.Je moet, om een goed oordeel te kunnen geven zowel de houding van de longeur, de stem van de longeur, de reactie van het paard daarop en dan de bewegingen van het paard in het geheel kunen zien. en dat is niet zo eenvoudig vast te leggen op een filmpje.In ieder geval niet voor een amateur als ik Haha!

Ik verwacht niets, ik heb gewoon gevraagd of mensen misschien een leuke naam weten. Voor de mensen die weinig hebben aan de info die nu gegeven is, houdt het verzinnen van een naam denk ik op.

saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:53

Citaat:
Ik heb het effect beschreven en veel meer kan ik niet doen.
Je kan schrijven wat je wilt maar ik zou het wonderlijke effect graag zien! Als het me bevalt heb je der een klant bij.

Citaat:
Het resultaat is niet in ieder geval niet vaag en zowel zichtbaar als voelbaar en daar draait het voor mij om.
Zoals ik al gezegd heb, heeft de ervaring geleerd dat deze methode niet van achter een computer uit te leggen is.
Met andere woorden, je lost niks, legt niks uit maar wil wel dat andere een naam verzinnen zodat jij der een patent op kan nemen of registreren? Krijgt de bedenker van de naam achteraf enige uitleg/cursus van het longeergebeuren? Vork

Citaat:
Een aantal van jullie vragen om uitleg, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb wel moeite met het feit dat deze manier van longeren wordt afgedaan als wazig omdat deze personen zich er geen beeld bij kunnen vormen. Persoonlijk laat ik liever de waarheid in het middel zonder te hoeven (ver) oordelen...ik zou het dus aannemelijker vinden als er gezegd wordt "Ik kan me er weinig bij voorstellen" Dan geef je je gevoel en je mening duidelijk weer zonder het te veroordelen
Ik keur je methode niet af want je weigert ze te verhelderen dus ik kan geen beeld vormen. Ik kan enkel in je profiel spieken en een hele verkoopspraat lezen.

Citaat:
maar ik zou niet weten hoe ik het zou kunnen omschrijven. Als ik al wat zeg is het meteen vaag, dus ik denk dat ik het gewoon hier maar bij laat.
Als je het niet kan omschrijven, dan weet je niet goed waar je mee bezig bent. Er is niks vaag aan handelingen beschrijven, stap 1, stap 2 etc.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 08:09

Iedereen heeft zijn mening en daar kan ik goed mee leven Safron.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:48

CaroleKlomp schreef:

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Volgens mij snap je het niet helemaal.
(Of ik ben de weg kwijt.)
We willen graag meer uitleg van je.
Maak een filmpje of foto's want we zijn benieuwd wat we bedoelen.
Volgens mij heb je het gevoel dat we je afkraken terwijl de meerderheid van dit topic heel benieuwd is naar wat je bedoeld.
(incl ikke.)

Dus ik hoop dat je nog iets van foto's wilt maken, zo dat we beter weten wat je bedoeld, en dan wil ik het zeker op mij VZ paard toepassen. (die mag wel wat losser worden)

saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:10

Citaat:

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden

Yep, je houdt me in het vage. Maar het is duidelijk dat je je methode niet wil beschijven of delen met anderen. Wel heel jammer voor het welzijn van al die arme paarden die nu verkeerd gelongeerd worden maar ja....In de toekomst kan ik waarschijnlijk wel je DVD kopen ofzo.
Ik wens je succes met het uitdokteren hoe je je methode wél kan omschrijven.
Maar ik ben niet akkoord met je wazige antwoorden hier in dit topic! Jij vraagt en mensen antwoorden, ik vraag en krijg geen antwoord....

Groetjes N

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:37

Misschien heb je het niet goed gelezen maar ik KAN deze methode niet vanachter mijn computer uitleggen. Als ik vertel dat het op basis van hypnotherapie is, is het vaag. Weet je Safron, ik vind het prima wat een ander denkt. In mijn beleving heb ik genoeg ibfo gegeven om een leuke naam te bedenken, in de praktijk blijkt dat niet te kloppen. Ik kan daar goed mee leven vandaar dat het topic wat mij betreft op slot mag.

En wat die arme paarden betreft waar jij het over hebt, ik denk dat die verantwoording ligt bij de eigenaar.

saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:50

Neen, ik ben bekend met hypnotherapie niks vaag aan voor mensen die erin geloven. Als dit jouw methode is, dan vind ik Balance Lo niet geschikt Lips are sealed

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:00

Jeetje wat maakt het uit, ze vraagt toch alleen om een naam?
Snap dat je er misschien wat meer info bij moet hebben, maar het staat er nu toch al grotendeels beschreven...
Gewoon wat roepen en de ts kan toch zelf wel kijken of het erbij past ja of nee.

Hypno Lo
Trance energy
balance Lo
Ck longeren

Was toch niet zo moeilijk Tong uitsteken

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:34

Leuk dat jij wel wat kan bedenken met de info die ik gegeven heb. Trance energie vind ik ook erg leuk, moet ik je zeggen.

Ik neem aan dat CK longeren staat voor Carole Klomp? Ik vind het eerlijk gezegd wel een stoere naam, maar in mijn ogen dekt het de lading te weinig

Thanks voor je mee denken AaronYve Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:37

Ach ja zo moeilijk is het niet hé Knipoog
Het CK staat voor carola klomp Ja

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:38

saffron schreef:
Neen, ik ben bekend met hypnotherapie niks vaag aan voor mensen die erin geloven. Als dit jouw methode is, dan vind ik Balance Lo niet geschikt Lips are sealed

Goed dat is jouw mening. Ik ken het effect en ik ben zelf van mening dat prima geschikt is. Een paard wat goed beweegt, is in mijn ogen een paard dat met of in balans beweegt.

We verschillen dus duidelijk van mening saffron Datzelfde geldt voor de arme paarden die jij aanhaalt in een eerdere post, ik vind dat ten aller tijde een verantwoording van de eigenaar.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:40

AaronYve schreef:
Ach ja zo moeilijk is het niet hé Knipoog
Het CK staat voor carola klomp Ja

Clown Carol e Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:41

Sorry Haha!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:05

CaroleKlomp schreef:
Ok, daar heb je gelijk in. Maar de manier waar ik een naam voor zoek is met een enkele lijn aan een halster of een hoofdstel zonder bijzet of touwtjes.

ik "longeer" ook wel eens enkel aan een halster of hoofdstel, geef dezelfde commando's die ik "aan de touwtjes" ook geef , maar ik heb het dan niet over longeren maar over mijn paard uitlaten. Ik heb ook een paard gehad waarbij ik ook geen longe nodig had en die deed ook braaf zijn rondje, overgangen, hals strekken e.d.
Ze weten ook dat ze tijdens het uitlaten altijd even uit hun dak kunnen gaan....doen ze trouwens met gewoon longeren ook wel en dan laten ze gelijk even zien dat de rug soepel genoeg is *LOL*
Dus ik merk niet zoveel verschil tussen de twee manieren (heb mijn touwtjes zeker niet strak genoeg). Ja, heeft dus alles te maken met natuurlijke balans denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:17

CaroleKlomp schreef:
Nee, het is gewoon moeilijk uit te leggen. De ervaring heeft geleerd dat het effect het beste is in "real life". Zelfs ervaren mensen (longeren met bijzet) konden zich geen voorstelling maken nadat ik in woord had uitgelegd wat er precies gebeurd. Pas toen ze het zelf gezien hadden, zagen ze precies wat ik bedoelde. Juist toen was de verbazing heel groot en ze waren er vreselijk van onder de indruk.

Waar waren ze dan zo vreselijk van onder de indruk?

CaroleKlomp schreef:
Een filmpje voegt weinig toe omdat je het geheel als eenhied moet beoordelen.

Van wie moet dat? Zelf vind ik een filmpje met jouw eindresultaat al een en ander bijdragen hoor Tong uitsteken . De foto's van Runningkwa vind ik ook mooi en al iets zeggen Knipoog

CaroleKlomp schreef:
Een duidelijk filmpje is moeilijk.Je moet, om een goed oordeel te kunnen geven zowel de houding van de longeur, de stem van de longeur, de reactie van het paard daarop en dan de bewegingen van het paard in het geheel kunnen zien.

Van wie *moet* dat toch allemaal?

CaroleKlomp schreef:
Als ik vertel dat het op basis van hypnotherapie is, is het vaag

Nee hoor, het wordt voor mij al wat duidelijker Knipoog
Helaas kan ik zo niet op een passende naam komen. Grz Els

saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:41

Citaat:
saffron schreef:

Goed dat is jouw mening. Ik ken het effect en ik ben zelf van mening dat prima geschikt is. Een paard wat goed beweegt, is in mijn ogen een paard dat met of in balans beweegt.

We verschillen dus duidelijk van mening saffron Datzelfde geldt voor de arme paarden die jij aanhaalt in een eerdere post, ik vind dat ten aller tijde een verantwoording van de eigenaar.

Als je de nadruk wil leggen op een vernieuwende manier van longeren, is Balance Lo niet goed. Er zijn tig manieren om een paard in Balans te trainen. Nadruk leggen op Hypno is beter dan.

Jij haalt aan dat andere longeermanieren niet goed zijn

Citaat:
Ik heb de eigenaresse uitgelegd dat het longeren met bijzet gewoon slechts is in mijn ogen. Ik ga ervan uit dat overal waar dwang is, spanning ontstaat en dat is juist wat ik niet wil. Zij legt mij uit dat de pony beter loopt...ik reageer daarop met dat het nog beter kan...

Vandaar mijn antwoord ivm al die arme paarden die dus anders gelongeerd worden.....

Hypno Lo klinkt goed
CK Lo ook.

Groetjes N

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:39

Zoals je kan lezen heb ik gezegd dat ik longeren met touwtjes en bijzet slecht vind. Dat vind ik wat anders dan zeggen dat longeren met bijzet en touwtjes niet goed is. Het is dus mijn waarheid. En ja, ik vind het zeker niet diervriendelijk. En ik ben er ook van overtuigd dat het niet goed is voor een paard. Maar dat is mijn mening, die ik baseer op dat wat ik zie en ervaren heb.