crossmonster schreef:is je paard wel happy ?
is ie wel helemaal gezond?
heb je bloed laten afnemen?
misschien heeft ie wel bloedarmoede?
Onder het zadel is ze altijd lekker fris en fruitig, dus het houdt alleen verband met longeren.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
crossmonster schreef:is je paard wel happy ?
is ie wel helemaal gezond?
heb je bloed laten afnemen?
misschien heeft ie wel bloedarmoede?
maar legt zo moeilijk uit welke "spelletjes "we allemaal doen , is bijons helemaal in het dagelikse ritueel ingebakken) nickyu schreef:aan de lijn volgen , jij weg rennen zij moet direct volgen

Qimm schreef:Nee ze komt pas naar me toe als ik de zweep neer leg, dat heb ik haar zo aangeleerd en eerder komt ze ook niet.
Citaat:Ze blijft wel graag bij me, want toen ik laatst in de bak wou rijden moest ik even wat dingen opruimen (er was een longeer cirkel en er lagen balkjes op de hoefslag) en toen heb ik haar los gelaten (bak zat toch dicht, onder het motto eens zien wat ze doet) maar ze volgde me overal als een hondje.
Citaat:Goed, voor de volgende keer: Cirkel verkleinen. Hoe bedoel je wegsturen trouwens?
nickyu schreef:met longeren beginnen met kleinere cirkel desnoods hele kleine cirkel
zo klein als nodig om der wel naar voren te krijgen
laten versnellen en dan pas de ruimte geven , met hogere snelheid meer ruimte
dit zal ze zelf ook drect wel aangeven je kan imo niet snel op kleine cirkel
dus je versnelt en stuurt direct iets naar buiten
met longeren is je "voorarm"de arm aan de longe de aanwijzer
die wijst waar ze naar toe moet de "achterarm"drijft
die stuurt weg -> naar voren -> bepaald snelheid
deze ook niet te hoog , de benen moeten immers goed onder het paard komen niet de kont vooruitjagen dan heb je grotere kans dat die op de voorhand gaat lopen
zorg wel zeker op kleinere cirkel dat er buiging is een juiste stelling
voor het paard der lijf maar ook jouw veiligheid

(gewoon voor de ervaring) Hopelijk heb ik dan weer een zadel. Nou ja, we gaan volgende week zadels passen, denk dat het wel goed komt
als iemand langs haar gaat lopen wel...
xxmayleexx schreef:even een stipje... probeer de mijne het longeren rustig aan te leren (2,5 jaar) maar als ik stil blijf staan verzet zij ook geen pas meer hoor...als iemand langs haar gaat lopen wel...
Zweep of longeerzweep boeit haar ook niet echt.
Met geen mogelijkheid vooruit te krijgen. dan moet ik zelf meelopen.....
Ben nou bezig om haar te laten draven en het longeertouw wat langer te laten zodat ze meer van me af moet lopen.... nog even oefenen
kladruber schreef:xxmayleexx schreef:even een stipje... probeer de mijne het longeren rustig aan te leren (2,5 jaar) maar als ik stil blijf staan verzet zij ook geen pas meer hoor...als iemand langs haar gaat lopen wel...
Zweep of longeerzweep boeit haar ook niet echt.
Met geen mogelijkheid vooruit te krijgen. dan moet ik zelf meelopen.....
Ben nou bezig om haar te laten draven en het longeertouw wat langer te laten zodat ze meer van me af moet lopen.... nog even oefenen
Hoe laat jij haar draven?
FindingJack schreef:Ik zou eerst uitsluiten dat ze qua gezondheid iets mankeerd....en geloof me daar schrik je soms van.
Als dat het niet is heb je een behoorlijk dominantie probleem en zou ik er iemand bijhalen die daar meer mee gewerkt heeft. Zelf maar dingen uit gaan proberen helpt niet, werkt eerder tegen.
Neem eens contact op met Bastiaan de Recht. Met google vind je zijn website!
, en dingen uitproberen moet wel want niet alles werkt bij hetzelfde paard.