Vaak zie ik mensen longeren waar van hun paard meteen aanspringt tot galop en keihard gaat race.
Eerst goed in stappen dat voorkomt blesures
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wuis schreef:Als ik dit lees ben ik blij dat ik zelfs na twee weke niet rijden gewoon zou kunnen opstappen, zonder gekkigheden.
Ik longeer nooit voor het rijden omdat het bij mijn paard niet nodig is.
) 
Nibbit schreef:Ik begin er niet aan. Paard moet gewoon leren dat ie gewoon aan het werk moet, zonder gekkigheden. (heeft ie de hele dag tijd voor in de wei)
Als ik jou was zou ik proberen om het af te wennen, misschien enkel nog longeren als je al merkt dat ie heel druk is door bijv. het weer, of omdat je een paar dagen niet gereden hebt.

mag hij mooi even aan het lijntje
pasi schreef:Nibbit schreef:Ik begin er niet aan. Paard moet gewoon leren dat ie gewoon aan het werk moet, zonder gekkigheden. (heeft ie de hele dag tijd voor in de wei)
Als ik jou was zou ik proberen om het af te wennen, misschien enkel nog longeren als je al merkt dat ie heel druk is door bijv. het weer, of omdat je een paar dagen niet gereden hebt.
Dit is niet altijd zo. Die van mij lopen 24u/24 buiten en hebben het toch nog wel eens nodig om hun energie kwijt te kunnen. Ik heb nu wel een 3- en een 4-jarige wat ook wel een rol zal spelen. Zelf longeer ik de 4-jarige zéér zelden voor het rijden maar laat haar dan wel onder het zadel haar energie kwijt door haar de piste een aantal keer goed rond te laten galoperen. Geef ik haar die kans niet, moet ik haar teveel gaan inhouden waar ik veel meer kwaad mee doe.
Ik vind dat paarden die een teveel aan energie hebben deze gewoon op een manier kwijt moeten kunnen.
(Mijn paard is trouwens ook 4 jaar) x_Mliss schreef:Nee is niet slecht maar zorg wel dat je je paard wel eerst goed laat warm stappen.
Vaak zie ik mensen longeren waar van hun paard meteen aanspringt tot galop en keihard gaat race.
Eerst goed in stappen dat voorkomt blesures