Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Pootjes geven kan hij maar steigeren wordt hij zoo chagerijnig van dat hij je haast omver wilt lopen. En pootjes geven en kusjes geven vind hij het einde !

gipsyboy schreef:je begint met knielen op 1 been dat leer je door met een zweepje zijn been aan te tikken en helemaal in het begin als hij nog niks kan til je zijn been op en een snoepje tussen zijn benen die hous je steeds verder weg tot hij ze been neer moet leggen en dan knielt hij.
ga dat eerst maar leren!!!
als hij dat kan maag je wel weer bij me aan kloppen voor vragen

dravergekkie schreef:Ilsex schreef:Hij kan pootjes geven als ik met mijn vinger er tegenaan tik , maar het steigeren wil niet lukken daar kap ik denk mee want het moet natuurlijk wel VRIJheidsdressuur blijven en ik vind het niet leuk als ik met die zweep telkens tikjes geef op zijn borstweet iemand hier een betere manier om het aan te leren ?
en dit is dus wat ik bedoel steigeren is niet de 2de oefeningen die je aanleerd...
begin eerst met de basis meid en wat grond oefeningen zoals de buiging etc kom dan nog maar is een keer terug met je vraag over het steigeren
, of op me mond of ik me schouder
dravergekkie schreef:gipsyboy schreef:je begint met knielen op 1 been dat leer je door met een zweepje zijn been aan te tikken en helemaal in het begin als hij nog niks kan til je zijn been op en een snoepje tussen zijn benen die hous je steeds verder weg tot hij ze been neer moet leggen en dan knielt hij.
ga dat eerst maar leren!!!
als hij dat kan maag je wel weer bij me aan kloppen voor vragen
oftewel eerst compliment aanleren
en dan kan je beter eerst met buiging begin waarschijnlijk..
alleen niet met snoepje tussen de benen door gaan bij compliment ..!! dan kunnen ze omdonderen met alle gevolgen van dien. je kan beter snoepje naast het been houden.. dan komen ze ook naar achter
gipsyboy schreef:nou die van mij niet hoor.![]()
en je ziet zelf ook wel of hij stabiel staat of niet.
als hij bijna omvalt ga je niet verder logish
je pony kan ook opeens zijn evenwicht verliezen er word bijna overal afgeraden om je pony via die manier het compliment aan te leren
en als er mensen komen kijken doet ie de spaanse pas geweldig goed (lees: overdreven hoog tot aan z'n oren
)

Ilsex schreef:wat is dat boek ?