Rocky @ VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Re: Rocky @ VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:54

Prinslover schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties!! Haha!

Tumba: Ja, ik kijk wel uit. Gelukkig issie niet zo heel groot, en wel erg braaf en voorzichtig met de kuntjes. Ik moet hem alleen nog helpen met steigeren (zn voetje omhoog tillen) Anders lukt het nog niet zo goed. Vandaar dat ik er voor sta. Knipoog

en dat is dus geen vrijheidsdressuur..!!!!!!!!
ten eerste vind dat je voor als je zo kort bezig bent wel erg hard van stapel loopt met steigeren.. natuurlijk stoerk kunstje om te showe.. maar begin eerst is met de basis een buiging etc eerst de dingen op de grond voordat de dingen in de lucht gaat beginnen.
begrijp me niet verkeerd hoor.. kheb er ook 1 die steigeren keurig op commando beheerst, maar wel als 1 van de latere oefeningen..!!
tevens is door aan been te trekken geen vd, sterker nog kan zelfs slecht zijn voor je pony.
in feite dwing je hem nu om te steigeren. en er voor gaan staan is al helemaal niet slim..
denk na voordat je iets doet..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:17

Heee iloon is dat je nieuwe uitdaging ?
Leuk dingetje joh !

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:27

ziet er leuk uit Lachen
Mooi shetje ook, alleen zou er nooit voor gaan staan bij steigeren. Je zei dat ie nog wat hulp nodig had, maar dan zou ik alsnog proberen naast zijn schouder te blijven staan
en zn halster is indd flitsend Knipoog

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:20

wat een leuk ponytje egt een schatje dat halster staat hem ook leuk en erg leuk dat hij het zo goed oppikt allemaal

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:52

Leuk hij/zij doet het ook mooi! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:45

dravergekkie schreef:
Prinslover schreef:

Tumba: Ja, ik kijk wel uit. Gelukkig issie niet zo heel groot, en wel erg braaf en voorzichtig met de kuntjes. Ik moet hem alleen nog helpen met steigeren (zn voetje omhoog tillen) Anders lukt het nog niet zo goed. Vandaar dat ik er voor sta. Knipoog

ten eerste vind dat je voor als je zo kort bezig bent wel erg hard van stapel loopt met steigeren.. natuurlijk stoerk kunstje om te showe.. maar begin eerst is met de basis een buiging etc eerst de dingen op de grond voordat de dingen in de lucht gaat beginnen.
begrijp me niet verkeerd hoor.. kheb er ook 1 die steigeren keurig op commando beheerst, maar wel als 1 van de latere oefeningen..!!
tevens is door aan been te trekken geen vd, sterker nog kan zelfs slecht zijn voor je pony.
in feite dwing je hem nu om te steigeren. en er voor gaan staan is al helemaal niet slim..

Zo hallo he, kan het ook wat vriendelijker. Lachen Ik weet niet hoor, maar jou pony's konden zeker al VD uit zich zelf Huilen van het lachen Hoe leer je een voetje aan, of op het blok. Een paard gaat echt niet uit zichzelf op het blok staan hoor, al zet je hem los in de bak met een blok in het midden. En zo is het ook met stijgeren. Ik vraag me af hoe heb jij het ze dan aan geleerd? Ze gingen zeker uit zichzelf steigeren toen je 'up' zei? Dat geloof ik dus even niet. Lachen Dat ik er niet voor moet gaan staan weet ik zelf ook wel, en nee het is niet voor stoerdoenerij ofzo Lachen Totaal niet zelfs. En ik zit al helemaaaaaal niet aan zn been te 'trekken'. En of ik snel ga? Misschien wel, maar ik zie aan de pony dat hij het zelf heel erg leuk vind, en zelf ook dingen aanbied. Als het te snel gaat en ik merk dat, grijp ik direct in, dus don't worry. Knipoog

Hier trouwens een stukje van www.pink-horizon.nl die weten ook wat ze met pony's doen hoor.
Steigeren:
Hoe leer ik het aan?
Ga naast je pony staan en til zijn voetje op. Het makkelijkste is als je dit met z'n tweeën doet. De ene houdt hem vast, zegt het commando en duwt zijn halster een beetje omhoog. De ander tilt 1 been op en laat die daarna los (zodra de pony het 2e been zelf mee omhoog genomen heeft). Beloon de pony en herhaal dit een aantal keer. Daarna kun je het proberen door alleen het commando en het omhoog duwen van het halster. Iedere kleine poging is er 1 en beloon die dus ook steeds.

Verder erg bedankt voor de leuke reacties Haha! Mandy, dit is idd een mn 'nieuwe aanwinst'. Geinig dingetje he Knipoog

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:19

Ziet er leuk en vriendelijk uit Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:26

Dankje! Lachen

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:30

Ziet er goed uit! Leuke shet ook!

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:41

mooi

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:46

Lief zeg!
Luek hea, om dat een pony te leren.. Lachen

_Roxy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:09

wat ziet het er leuk uit! Lachen

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:33

lekker shetje! Vingers aflikken
Ziet er superleuk uit zeg! Ja
Je halster is idd erg blitsend en leuk! Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:52

dravergekkie schreef:
Prinslover schreef:

Prinslover schreef:
Zo hallo he, kan het ook wat vriendelijker. Lachen Ik weet niet hoor, maar jou pony's konden zeker al VD uit zich zelf Huilen van het lachen Hoe leer je een voetje aan, of op het blok. Een paard gaat echt niet uit zichzelf op het blok staan hoor, al zet je hem los in de bak met een blok in het midden. En zo is het ook met stijgeren. Ik vraag me af hoe heb jij het ze dan aan geleerd? Ze gingen zeker uit zichzelf steigeren toen je 'up' zei? Dat geloof ik dus even niet. Lachen Dat ik er niet voor moet gaan staan weet ik zelf ook wel, en nee het is niet voor stoerdoenerij ofzo Lachen Totaal niet zelfs. En ik zit al helemaaaaaal niet aan zn been te 'trekken'. En of ik snel ga? Misschien wel, maar ik zie aan de pony dat hij het zelf heel erg leuk vind, en zelf ook dingen aanbied. Als het te snel gaat en ik merk dat, grijp ik direct in, dus don't worry. Knipoog

Hier trouwens een stukje van http://www.pink-horizon.nl die weten ook wat ze met pony's doen hoor.
Steigeren:
Hoe leer ik het aan?
Ga naast je pony staan en til zijn voetje op. Het makkelijkste is als je dit met z'n tweeën doet. De ene houdt hem vast, zegt het commando en duwt zijn halster een beetje omhoog. De ander tilt 1 been op en laat die daarna los (zodra de pony het 2e been zelf mee omhoog genomen heeft). Beloon de pony en herhaal dit een aantal keer. Daarna kun je het proberen door alleen het commando en het omhoog duwen van het halster. Iedere kleine poging is er 1 en beloon die dus ook steeds.

Verder erg bedankt voor de leuke reacties Haha! Mandy, dit is idd een mn 'nieuwe aanwinst'. Geinig dingetje he Knipoog

Zo heb ik Machonito ook leren steigeren Bloos weet niet wat er mis aan is Bloos
ik heb macho nu zo voor elkaar dat ie bijna gaat zitten als in de levade Haha!

En nu kan ie bijna zelfs de levade voor een karretje Haha!

Steigeren Tong uitsteken
Afbeelding

begin van de levade hij mag iets meer zakken Bloos
Afbeelding

en tijdens een showtje Haha!
Afbeelding

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:41

Prinslover schreef:

vrijheidsdressuur zegt het toch al je dwingt een paard niet om iets te doen.. ga je hem aan ze been omhoog lopen trekken dwing je hem omhoog te komen.
wat dus niet de bedoeling is. nee mijn pony's kwamen niet uitzichzelf vd-en maar heb ze nooit ergens toe gedwongen .. en er zijn pony's die wel overal op klimmen uitzichzelf.
als je in wil grijpen is het vaak al te laat ... er zijn zat andere manieren om steigeren aan te leren kijk is op vd-forum of op de site van jauke..

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:04

Leuke shet hoor! Hij doet het allemaal met veel plezier zo te zien. Leuk halster ook trouwens Knipoog

Kyoona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:18

waaauw super zeg Knipoog

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:53

Wat een leuke pony Lachen

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:10

Ziet er leuk uit Haha!
Leuke ponie'tje Pling

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:03

probleem waar je tegenaan loopt door het steigeren aan te leren door een been op te tillen is het volgende.
Waarom gaat zo'n pony overeind? Omdat je de schouder overstrekt. Hij krijgt dus een naar gevoel in zijn schouder, en steigert om daar vanaf te komen.
Mijn shet kan niet steigeren op commando, maar moest vorig jaar tijdens een kreupelheidsonderzoek die schouder overstrekt hebben. Als ze op die manier steigeren had geleerd, had de DA nooit zijn onderzoek juist uit kunnen voeren.
Dus wel degelijk iets om over na te denken denk ik

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:17

Wat een mooie foto's zeg! En wat leuk dat je dat met je shetlander kunt doen, dat zie je niet vaak. Zo te zien vind het het erg leuk om z'n kunstjes te showen, erg leuk! Lachen

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:20

Supergave shetlander!
Flitsend halster hoor Pling

Rooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:46

Wat gaaf dat je dat met je shetje doet! Ziet er leuk uit!

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:22

Ziet er gaaf uit! Ga zo door!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:34

Ziet er leuk uit! Lachen Als blok gebruik jij een emmer toch? (Of ben ik nu scheel? Knipoog) Houd die het gewicht wel goed? Het lijkt mij dat de meeste emmers dan toch wel doorkrakken.. (vraag ik me gewoon even af hoor.. Lachen )