steigeren..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Re: steigeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:53

ok boodschap begrepen Lachen
zippo had dit snel door en heeft ook geen schrik of liep niet weg bij het steigeren (omhoog, omlaag en stilstaan)
, hebben namelijk goede band.
maar ksnap wat je bedoelt, is niet men bedoeling om ruiters (pennymeisjes zoals je zegt) ongelukken te laten doen.
ik ken hen paardjes ook niet, zal volgende keer twee keer nadenken voor ik nog iets antwoord op topics Clown
hoe hebben jullie het steigeren aangeleerd?
of geen voorstaander van?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:55

stef schreef:
muiske, het maakt me niet uit wat je pony verder allemaal kan. Het AANLEREN dmv schrikreflex is een methode die ik zelf nooit toe zal passen.
Daarbij moet je je wel realiseren dat er door jou stukje weer hordes pennymeisjes met hun verzorgshets gaan rennen, er met een zweep in de handen voor springen, met alle gevolgen van dien....

Viola: Ik heb het niet over angst, ik heb het over schrikreflex. Vind ik gewoon niet nodig.

ff corrigeren, zippo is geen pony maar paard, hij is namelijk 1.65, khalief 1.53 en omar 1.50

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:06

een vriendin van mij had het haar shetlandertje ook aangeleerd ging allemaal heel goed en had er met rijden ook nauwelijks last van maar totdat die pony merkte dat een vriendinnetje van haar bang was als die pony steigerde... die pony is dus vreemde mensen aan het bangmaken met haar stijgertruukje... mijn vriendin zelf weet er wel mee om te gaan maar bijvoorbeeld als ze op vakantie gaat heeft ze een groot probleem want haar pony is niet meer te vertrouwen met vreemden!

xx

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:26

Ik heb het mijne aangeleerd, omdat hij het juist al uit zichzelf deed Ja. Hij deed het uit protest bij alles. Daar heb ik een commando aanvast geplakt, en ik moet zeggen het werkt uitstekend want meneer doet het bijna nooit meer Lachen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:42

muiske: Al was het een ezel of een zebra, mijn standpunt verandert daar niet door

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:26

saskiakefie schreef:
ALB schreef:
waarom wil je het? Ben je niet bang dat hij het dan ook gaat doen als jij het niet wilt?
Ik heb er geen ervaring mee, maar zou er nog eens over nadenken als ik jou was

Ja inderdaad, als je een keer omdat je paard te hoog steigert er af valt heb je grote kans dat ie er misbruik van gaat maken..

Waarom dit soort reacties. Er wordt gevraagd om hulp niet om commentaar.. Daar schiet je toch niets mee op, want ze wil het hem zelf leren!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:49

misbruik maken is zo'n onzin.....
Zeker in de trand die saskiaefie aangeeft.
Maarja, eens in de zoveel tijd krijg je dergelijke topics, waarin mensen reageren (steeds minder) die er veel verstand van hebben, mensen die er een beetje verstand van hebben, en mensen die er geen verstand van hebben maar dat wel denken...

sassrd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:06

Tong uitsteken wel bizar, dat dat meisje die 't wil leren nog steeds niets weet eigenlijk. haha want de manier die hier wordt geopperd, kan dus riskant zijn, blijkt. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik er eentje ben van de middelste in t rijtje van Stef, beetje verstand.. maar kunnen de mensen die er wel veel verstand van hebben dan niet tips geven aan haar waar ze wel mee kan beginnen? Haha! (heb ik er zelf ook weer wat aan Haha! )

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:47

stef schreef:
muiske: Al was het een ezel of een zebra, mijn standpunt verandert daar niet door

wathever je zegt maar wat je wilt Tong uitsteken
zippo, khalief of omar hebben geen 1x schrik opgelopen,
zoals ik al eerder vermeld had, ieder paard is anders.
ik weet best waar ik met bezig ben hoor.
jij jouw manier van doen en ik de mijne Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:03

Ze bedoelt dat het voor dit topic gewoon absoluut niet relevant is of Zippo een paard of een pony is..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:21

Myukii schreef:
Ze bedoelt dat het voor dit topic gewoon absoluut niet relevant is of Zippo een paard of een pony is..

ok maar hoor toch liever paard hoor, zippo zou beledigt zijn moest je hem een pony noemen Tong uitsteken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:13

die van mij leerde ik het als volgt (is wel een AV hoor dus die kon het binnen een half uur op commando hihi)
Ik tilde 1 voetje op (alsof je gaat uitkrabben) en tilde deze steeds hoger en hoger, met het commando "up" erbij. op een gegeven moment zo hoog dat ie reageerde door een beetje omhoog te komen ook met zn andere voorbeen, dit uiteraard meteen uitvoerig beloond..! zo heb ik het opgebouwd, binnen een halfuur begreep ie de opdracht.. (ga er maar vanuit dat het normaal wat langer duurt)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:20

CtjeLief schreef:
die van mij leerde ik het als volgt (is wel een AV hoor dus die kon het binnen een half uur op commando hihi)
Ik tilde 1 voetje op (alsof je gaat uitkrabben) en tilde deze steeds hoger en hoger, met het commando "up" erbij. op een gegeven moment zo hoog dat ie reageerde door een beetje omhoog te komen ook met zn andere voorbeen, dit uiteraard meteen uitvoerig beloond..! zo heb ik het opgebouwd, binnen een halfuur begreep ie de opdracht.. (ga er maar vanuit dat het normaal wat langer duurt)

Je manier is goed, maar de rest vind ik dus echt onzin.
Waarom zou een Arabier sneller leren dan bijv. een Haflinger ?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:30

uitzonderlijk intelligent en leergierig ras.. staan ze bekend om.. Knipoog maar geldt natuurlijk niet in alle gevallen.. mijn paard leert gewoon uitzonderlijk snel.. en zo zullen er heus nog wel meer zijn..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:31

Ja, ze staan er bekend om.. Maar ook andere rassen krijg je het wel aan hun verstand gepeuterd Ja.

Nu deed mijn Fjord het uit protest al, daardoor heb ik dit ook binnen 10 minuten aangeleerd.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:34

Citaat:
Maar ook andere rassen krijg je het wel aan hun verstand gepeuterd .

O maar dat heb ik nooit ontkend hoor..! Knipoog
Leerde onze fries ook allerlei kunstjes, alleen die was minder snel erin hihi
zo heb je altijd sneller en tragere er tussen zitten.. mijn ervaring met AV's is dat ze het bijna allemaal binnen 1 keer oefenen kunnen..

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:51

moniiquee schreef:
Hoe leer je een pony steigeren.
Ik wil dit graag mijn pony leren, maar ik vraag mezelf af hoe ik hem zeg maar omhoog krijg.
Iemand die weet hoe ik het beste kan leren?
Alvast bedankt! Lachen

xx

mag ik zo vrij zijn om te vragen WAAROM je je ponnie wil leren stijgeren? Bloos

Zelf zou ik dit absoluut niet willen leren aan een van onze paarden, vind dit een aanlegenheid voor mensen die hier enorm veel ervaring in hebben, en het stijgerende paard voor een of andere act bv gebruiken!

Zodra je paard/ponnie dit eenmaal aangeleerd is kan dit ook tegen je gebruikt worden, als je ervaring hierin ontbreekt!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:25

paard gebruikt het niet tegen je, als ze willen steigeren steigeren ze toch wel, of ze het nu op cvommando kennen of niet

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:57

stef schreef:
paard gebruikt het niet tegen je, als ze willen steigeren steigeren ze toch wel, of ze het nu op cvommando kennen of niet

een paard dat heeft leren stijgeren zal sneller doen ongewenst, dan een paard die dit niet heeft aangeleerd (spreekt uit ervaring)...tuurlijk heb je uitzonderingen hierop. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:00

ben ik toch niet met je eens.
Dan heeft het paard wat het geleerd heeft en ongevraagt omhoog gaatt het niet goed geleerd (onconsequent)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:15

stef schreef:
ben ik toch niet met je eens.
Dan heeft het paard wat het geleerd heeft en ongevraagt omhoog gaatt het niet goed geleerd (onconsequent)

even goed lezen wat er staat.....bij onervarenheid kan dit tegen je gebruikt worden Knipoog dus wanneer het steigeren is aangeleerd die iemand die er totaal geen kaas van gegeten heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:29

ja, ik snap op zich wel wat je bedoelt, maar dat is toch niet tegen je gebruiken? Als een paard overeind wil om je te pesten (bij wijze van) doet ie dat toch wel.
Als een paard onzeker wordt, het steigeren niet goed heeft aangeleerd, twijfelt aan het commando, en dan maar voor steigeren kiest, is niet tegen je je gebruiken, toch?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:47

stef schreef:
ja, ik snap op zich wel wat je bedoelt, maar dat is toch niet tegen je gebruiken? Als een paard overeind wil om je te pesten (bij wijze van) doet ie dat toch wel.
Als een paard onzeker wordt, het steigeren niet goed heeft aangeleerd, twijfelt aan het commando, en dan maar voor steigeren kiest, is niet tegen je je gebruiken, toch?

ik ben bang dat we elkaar niet helemaal begrijpen, maakt niet uit! Jij denkt het jouwe en ik het mijne...dat is nou zo leuk van de omgang van deze dieren, iedereen heeft zo zijn of haar eigen interpretatie over de lichaamstaal van deze dieren! Pling

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:58

vind jij het verkeerd interperteren van een onduidelijk commando tegen je gebruiken dan?

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:34

stef schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg paarden die (bv. mn eigen pony Bloos ) hun kunstjes beginnen doen als iemand anders met een zak voer door de wei komt in de hoop eten te krijgen of gewoon om aandacht te krijgen. Als dit een klein kunstje is als schudden of toucheren heeft dit niet zo'n grote gevolgen (hoewel je het niet mag tollereren) als steigeren. Dit vind ik misbruik want ze weten goed genoeg dat dat niet mag.