Christa13 schreef:je moet egt dan een keer een tik geven met de zweep want
ze denkt dan ook oo als ik dat doe hoef ik niet te galopperen.
Ik heb haar heu wel een keer een tik gegeven, maar zonder effect.
Zei is veel te slim, en ik veel te sloom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Christa13 schreef:je moet egt dan een keer een tik geven met de zweep want
ze denkt dan ook oo als ik dat doe hoef ik niet te galopperen.
paardpony schreef:anniek_uc schreef:mischien eens proberen met zijn 2e te gaan longeren.
Een houdt de lijn vast en de ander doet de zweep.
Dan kan je je pony net iets meer voorwaarts houden, goed de stemhulp gebruiken en duidelijk zijn met wat je bedoelt. Dus duidelijk praten.
mischien helpt dit je een beetje.. dit doen wij ook vaak met de jonge beesten als ze worden gelongeerd je hebt er zo net iets meer over te vertellen.
Dat zou best nog wel kunnen helpen, nu alleen nog bedenken wie
anniek_uc schreef:paardpony schreef:mischien eens proberen met zijn 2e te gaan longeren.
Een houdt de lijn vast en de ander doet de zweep.
Dan kan je je pony net iets meer voorwaarts houden, goed de stemhulp gebruiken en duidelijk zijn met wat je bedoelt. Dus duidelijk praten.
mischien helpt dit je een beetje.. dit doen wij ook vaak met de jonge beesten als ze worden gelongeerd je hebt er zo net iets meer over te vertellen.
Dat zou best nog wel kunnen helpen, nu alleen nog bedenken wie
gewoon een vriendin of iemand van je op stal. maakt niet uit wie.
Als die gene maar wel iets met paarden kan, dus wel door heeft wat er gebeurd enz.
Er zal toch wel iemand zijn die je kan helpen. Die houdt gewoon de lijn vast en dan doe jij de zweep. Goed stemhulp erbij en luistert die niet mag je best een keer een tik geven hoor. (niet natuurlijk helemaal in elkaar beukenmaar je snapt me wel).
Goed flink oefenen en anders ook als je op de pony rijdt (want dan galoppeert die wel toch? ) je stem hulp gebruiken als je de hulp voor galop geeft. Dan gaat die dat combineren. nogmaals goed duidelijk praten. succes.