Dubbele longe: Te diep & Manieren om vast te maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanora

Re: Dubbele longe: Te diep & Manieren om vast te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:29

Margreet schreef:
Dan ben je wel heel stom bezig als dat gebeurt...

Slofteugel met rijden natuurlijk ook zielugh, ik heb 'm al door hoor Haha!

Neej dat is niet zielig ik ben heus geen penny hoor!!
Ik heb ook weleens met slof gereden ben er niet fan van maar ik doe het als ik naar buiten ga anders heb ik geen rem. Maar bij de dubbele longe heb je geen teugels dus trek je hem alleen maar aan je slof (soort van slof) en met rijden heb je nog teugels

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:36

Aarghh een slof is geen rem, en daar ben ik zelf achter gekomen... Want als je hem als rem nodig hebt trek je dus juist je paard over de kop...

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:48

griebels schreef:
Aarghh een slof is geen rem, en daar ben ik zelf achter gekomen... Want als je hem als rem nodig hebt trek je dus juist je paard over de kop...

Dat bedoel ik met dubbele longe, je snapt me nog steeds niet

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:51

griebels schreef:

je praat een beetje na

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:51

chanora schreef:
griebels schreef:

Dat bedoel ik met dubbele longe, je snapt me nog steeds niet

Ik heb nog niet op je gereageerd hoor... Dus "je snapt me nog steeds niet" slaat niet op mij...

Ik reageer op jou omdat je zei dat je een slof als rem gebruikt bij buitenritten... En ik reageerde daarom dat ik met een slof op een aan de kletter gegaand paard zat en niets, maar dan ook NIETS kon doen omdat die slof eraan zat Knipoog
Levensgevaarlijk als je paard aan de kletter gaat en je hebt dat ding om...
Ben overigens neit tegen de slof als je dat soms denkt, maar dan moet je hem wel juist gebruiken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:52

wonderlover schreef:
griebels schreef:

je praat een beetje na

verklaar je nader, want ik heb het woord slof nog niet in dit topic in mijn mond genomen...
larie dus!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:54

Sorry het sloeg op margreet.
Waarom is een slof levens gevaarlijk als je paard aan de ren gaat?
Je hebt dan nog wat te vertellen

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:57

Margreet schreef:
Dan moet je niet trekken...
Je overdrijft echt, ik longeer al jaren zo en nog nooit wat gebeurd. Een paard aan de ren drukt zich meestal op, die gaat echt niet richting de grond. En in een afgesloten cirkel is het helemaal geen risico, laat maar gaan, ze stoppen vanzelf wel een keer, niet te moeilijk over doen.

jij zegt dat als een paard aan de ren gaat trekt hij z'n hoofd omhoog maar jij trekt hem dan naar beneden dan kan hij toch makkelijk over de kop slaan.
jij zegt wel gelijk dat je dan stom bezig ben maar je heb niet eens na gedacht. ieder doet het op zijn eigen manier maar je hoeft niet gelijk chanora af te seiken.
en als je hem laat gaan is hij dalijk kreupel daar heb ik ook geen zin in.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:06

chanora schreef:
Sorry het sloeg op margreet.
Waarom is een slof levens gevaarlijk als je paard aan de ren gaat?
Je hebt dan nog wat te vertellen

Nee dat heb je niet, alleen als je hem voor kunt zijn...
Veel paarden gaan zo vlug dat je te langzaam bent, als ze dan flink op tempo zijn kun je je paard over de kop trekken als je de slof gebruikt.

Ik heb op een paard gezeten dat ik mee moest nemen van de stalbaas met een groep leerlingen. Ik deed toen ook de slof aan omdat die regelmatig uit angst aan de kletter ging. Ik had echt niets te vertellen, en omtrekken in zo'n snelheid gaat je je leven kosten, maar ook de benen van je paard.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:15

Nogmaals: dan moet je niet trekken als je daar zo bang voor bent. (Zo hard trekken dat je dat voor elkaar krijgt vind ik op zich al knap, ben je de hulk ofzo?) Een paard in paniek aan de ren stop je niet met een pijnprikkel, die gaat alleen maar harder daarvan.
Longeren doe je in een afgesloten cirkel en daar kan niks gebeuren, dan moet het wel heel gek gaan.
Bovendien voorkom ik liever paniektoestanden door alles netjes te doen en het paard goed voor te bereiden op wat komen gaat, voorkomen is beter dan.... Dus niet vanuit het niets die kop vastknuppen en gas erop, maar netjes werken en de tijd nemen. Gaat altijd goed.

Slof is wel/niet noodrem is een andere dicussie, en hier niet op z'n plaats.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:18

Margreet, daar ben ik toen ook achter gekomen... Had al het mogelijke geprobeerd (groep kinderen bleven gelukkig daar staan waar ik ze achtergelaten had Schijnheilig ), uiteindelijk zag ik het wit van haar ogen van angst en heb ik haar rustig toegesproken. uiteindelijk is ze gestopt... Ze kwam wit van schuim terug bij de groep, en het was een vos. Echt, het schuim stond niet alleen op de borst/hals maar over haar hele lijf...

En dat probeer ik ze heir duidelijk te maken... Een slof is geen rem
En op de kop trekken tijdens longeren, tja dan doe je iets gruwelijks fout Ja

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:31

Ik heb nog nooit een paaard over de kop getrokken..
Maar het KAN gebeuren maar laten we maar stoppen met de discussie in dit topic
de TS word hier ook niet vrolijk van.