spettertjuh schreef:Hoi
Je hebt een erg mooi welshje hoor. Ik herken veel van wat je zegt over dat omkeren en met het koppie naar je toe staan......mijn welsje doet dat namelijk ook en ik zal je vertellen het ligt niet aan hem maar aan mij. Ik sta verkeerd, ik hou hem tegen met mijn handen en mijn lichaamstaal. Je moet hem voor zijn door meer richting de achterhand te werken en een grotere drijvende factoor voor hem te zijn. Ik heb makkelijk praten hoor dat weet ik want hij is mij nog steeds soms voor. Het helpt alleen als je weet wat je fout doet dus probeer je binnenhand open te houden en je lichaam met je heupen een kwart slag gedraaid en je buitenhand open en richting zijn kont inclusief de zweep, zorg dat je pony wel vooruit kan door hem niet te blokkeren met je andere hand. Geef hem de ruimte en ga in ieder geval niet passief in het midden van de cirkel staan maar doe actief mee met je pony, kijk hem vooral niet aan maar richt je ogen op zijn achterwerk als je hem wilt drijven en laat verder je ogen over hem heen glijden. Als je hem aankijkt is dat zeer bedreigend voor hem maar misschien wist je dit al. Veel succes en ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen
Wat ik nog even vergeten was te zeggen tegen je is dat op het moment de pony doet wat je wilt je de druk van het drijven weg moet halen en je buitenhand laat zakken incl zweep en doe een klein stapje richting zijn buik. Ik bedoel dus niet dat je naar voren moet stappen maar je lichaam op dezelfde lijn houdt alleen een klein stapje opzij zodat je niet constant hoeft te drijven. Dat is niet goed. De pony moet wel de ruimte krijgen om ook zelf na te denken, op het moment dat hij terug valt of zich dreigt om te gaan keren doe je je lichaam weer draaien en ben je gelijk weer de drijvende factor. Snap je het een beetje?
succes