Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
spettertjuh schreef:Hoi
Je hebt een erg mooi welshje hoor. Ik herken veel van wat je zegt over dat omkeren en met het koppie naar je toe staan......mijn welsje doet dat namelijk ook en ik zal je vertellen het ligt niet aan hem maar aan mij. Ik sta verkeerd, ik hou hem tegen met mijn handen en mijn lichaamstaal. Je moet hem voor zijn door meer richting de achterhand te werken en een grotere drijvende factoor voor hem te zijn. Ik heb makkelijk praten hoor dat weet ik want hij is mij nog steeds soms voor. Het helpt alleen als je weet wat je fout doet dus probeer je binnenhand open te houden en je lichaam met je heupen een kwart slag gedraaid en je buitenhand open en richting zijn kont inclusief de zweep, zorg dat je pony wel vooruit kan door hem niet te blokkeren met je andere hand. Geef hem de ruimte en ga in ieder geval niet passief in het midden van de cirkel staan maar doe actief mee met je pony, kijk hem vooral niet aan maar richt je ogen op zijn achterwerk als je hem wilt drijven en laat verder je ogen over hem heen glijden. Als je hem aankijkt is dat zeer bedreigend voor hem maar misschien wist je dit al. Veel succes en ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen
Lovely1 schreef:Ik heb het soortgelijke gehad met een haf.... Ze liep steeds netjes.. stopte plotseling en liep dreigend op bij af.. dat was niet echt fijn.. ze wou ook nog graag omdraaien .. ook niet handig..
Ik heb haar aan één simpele lijn gedaan en een kort zweepje er bij gepakt en de lange naast mij op de grond... als ze naar mij toekwam liep ik ook dreigend naar haar toe en als ze dan nog doorging kreeg ze een tik.. en zo maar doorgaan en toen had ze het toch wel door dat dit spelletje geen nut had. Succes er verder mee hoop dat het snel goed gaat!
66996236 schreef:de pony lijkt de baas over jou in plaats van jij over hem.. straf je hem wel hard genoeg?
het kan ook zijn dat hij ergens last van heeft
tienusjeehh schreef:66996236 schreef:de pony lijkt de baas over jou in plaats van jij over hem.. straf je hem wel hard genoeg?
het kan ook zijn dat hij ergens last van heeft
je moet juist niet te veel straffen ... daar worden ze aleen maar vervelend van en ckr als je paard/pony iets niet snapt ! je moet rustig door blijven oefenen ... dat lijkt mij het beste en neem genoeg tijd om het hem te leren
winnitou schreef:een tip voor het afzetten van een longeercirkel, scheelt een hoop gesjouw met balken en palen.
Neem prikpennen met een touwtje (welke ook gebruikt worden om een stuk wei af te zetten). Een keer op maat maken en je zet binnen de korste keren een gedeeld af om te longeren, zonder moeite en zwaar gesjouw.