Wie kan mij helpen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malou_Fenja

Re: Wie kan mij helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:51

heeft je shet al vaak te maken gehad met longeren..
hoe oud is bijv. misschien snapt hij er echt helemaal niks van,
als dat zo is moet je het er echt met de eigenaar over hebben.
als hij jong is moet je mijn manier ook zeker NIET gaan opvolgen dan wordt hij alleen maar bang voor longeren.
kijk eens of je ziet of het koppigheid of onbegrijpelijkheid is.
dat kun je vaak al voelen aan het gedrag houding en ogen...
is het koppigheid heb het er met de eigenaar over en bespreek of het een stoere harde shet is die echt wel ergens tegen kan...
is hij jong laat hem dan even door een iets ouder iemand longeren zodat hij alles eens goed kan leren het is namenlijk moeilijk een pony te longeren die onervaren zelfs als jij genoeg ervaring hebt..Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:52

Winniiee schreef:
Lisaamor: Ik had het tegen Vales! Haha!

wat is vales

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:26

lisaamor schreef:
Winniiee schreef:
Lisaamor: Ik had het tegen Vales! Haha!

wat is vales

Ik Haha!

Maar de tip is voor de TS en als jij (Winniiee) denkt dat je aan je paard z'n mond trekt op deze manier dan probeer je het toch niet, het is alleen een tip hoe ik het doe en hoe je het kan proberen.

En als je op deze manier in je paard zijn mond trekt doe je het zeker niet zoals ik bedoel Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:06

ThaGirl schreef:
Malou_Fenja gaf je het antwoord op je vraag. Dus krijg je toch reactie, het is dus niet de bedoeling je topic zelf omhoog te kicken met zinloze posts.

Maarjah ik zie in je profiel dat je pas 11jaar bent. Vraag iemand (de eigenaar) op stal om hulp, want het heeft absoluut niet geen nut om zelf maar wat aan te klieren.

Daar heb je niet helemaal gelijk in, vind ik. Als je nog niet genoeg reacties hebt, ik bedoel dat je er nog nioet genoeg aan hebt/mee kan, en je reageerd niet, kunnen er ook weken geen reacties komen..

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:18

Ja ik snapte je even niet Bloos Ongelukje Cool
Nu snap ik wel wat je bedoelt je gewoon wta groten opstellen! Vingers aflikken Ik denk dat dat idd ook helpt! Cool

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:15

Winniiee schreef:
Ja ik snapte je even niet Bloos Ongelukje Cool
Nu snap ik wel wat je bedoelt je gewoon wta groten opstellen! Vingers aflikken Ik denk dat dat idd ook helpt! Cool

Nou gelukkig snap je het nu dan Knipoog.
Je moet jezelf inderdaad groot maken. Dit kan door je armen wijd te doen en/of een stapje naar je paard toe doen.. dan drijf je tegelijkertijd ook je paard meer voorwaarts.

Ik hoop dat de TS er ook nog wat van kon volgen Tong uitsteken

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:06

dit topic mag verwijderd worden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:21

Er komen dan slotjes op, ze worden niet verwijdert Lachen

Wáár longeer je trouwens? is het een duidelijk afgezet stuk? (ook duidelijk afgezet voor je paard), anders kun je ook al eens proberen, zoals al eerder gezegd is, wat meer naar achter te gaan staan.

Je kunt ook een paar keer de hoefslag meelopen, en dan steeds een langer touw laten, zodat je evengoed (hele kleine cirkels) meeloopt. Zo leert je pony misschien beter met spanning op het touw om te gaan. Voor sommige paarden werkt het trouwens ook goed om weinig tot geen spanning op het touw te hebben, maar gewoon met lichaamshouding gedreven te worden.

Je zegt trouwens dat je met de longeer zweep aleens een tik hebt uitgedeeld. Met een longeerzweep heb ik nog nooit een flinke tik uitgedeeld, hij is te buigzaam, en komt niet aan, zeker niet op een shet met een (nu nog) dikke vacht. Met een gewone rijzweep haal je sowieso meer uit (hoewel jij zegt van niet), en anders moet je er gewoon iemand bij halen die hem een veeg verkoopt die hij voelt. Eerlijk is eerlijk, soms werkt het gewoon.

Maar idd, ga eerst eens bij de mensen op stal vragen, die kennen je pony beter, en zullen beter kunnen zien waaróm hij het juist doet.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 22:15

khirshanta schreef:
Er komen dan slotjes op, ze worden niet verwijdert Lachen

Wáár longeer je trouwens? is het een duidelijk afgezet stuk? (ook duidelijk afgezet voor je paard), anders kun je ook al eens proberen, zoals al eerder gezegd is, wat meer naar achter te gaan staan.

Je kunt ook een paar keer de hoefslag meelopen, en dan steeds een langer touw laten, zodat je evengoed (hele kleine cirkels) meeloopt. Zo leert je pony misschien beter met spanning op het touw om te gaan. Voor sommige paarden werkt het trouwens ook goed om weinig tot geen spanning op het touw te hebben, maar gewoon met lichaamshouding gedreven te worden.

Je zegt trouwens dat je met de longeer zweep aleens een tik hebt uitgedeeld. Met een longeerzweep heb ik nog nooit een flinke tik uitgedeeld, hij is te buigzaam, en komt niet aan, zeker niet op een shet met een (nu nog) dikke vacht. Met een gewone rijzweep haal je sowieso meer uit (hoewel jij zegt van niet), en anders moet je er gewoon iemand bij halen die hem een veeg verkoopt die hij voelt. Eerlijk is eerlijk, soms werkt het gewoon.

Maar idd, ga eerst eens bij de mensen op stal vragen, die kennen je pony beter, en zullen beter kunnen zien waaróm hij het juist doet.

ze staan niet op een manege of op stal het zijn weide ponys

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:08

Vraag het dan eens aan de eigenaar.
De eigenaar kent de pony's waarschijnlijk het beste.
Als de eigenaar zegt dat je hem eens een tik kan geven dan doe je dat, als de eigenaar zegt dat hij daar helemaal van gaat flippen ofzo dan kun je uitzoeken hoe het nou komt dat hij zo raar doet

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:41

Malou_Fenja schreef:
Vraag het dan eens aan de eigenaar.
De eigenaar kent de pony's waarschijnlijk het beste.
Als de eigenaar zegt dat je hem eens een tik kan geven dan doe je dat, als de eigenaar zegt dat hij daar helemaal van gaat flippen ofzo dan kun je uitzoeken hoe het nou komt dat hij zo raar doet

Er mag een slotje op het topic omdat we ze niet meer verzorgen Knipoog

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:51

waarom verzorgen jullie ze niet meer dan??

daggmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:54

is jou verzorg shetlander beleerd onder het zadel ?
ik denk dat die shatlander er echt goed op moet oefenen en alle shetlanders die ik ken doen dat ik heb oo kwel een keer gehoort dat shetlanders niet longeerd kunnen worden ofso da ze het niet snappen ofso

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:55

daggmar schreef:
is jou verzorg shetlander beleerd onder het zadel ?
ik denk dat die shatlander er echt goed op moet oefenen en alle shetlanders die ik ken doen dat ik heb oo kwel een keer gehoort dat shetlanders niet longeerd kunnen worden ofso da ze het niet snappen ofso

ja hij is wel beleerd

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:07

Rijden doet ie hartstikke goed

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:20

saskiakefie schreef:
Rijden doet ie hartstikke goed

inderdaad Haha!