Rechtrichten aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Rechtrichten aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:49

jarrah schreef:
Mijn paard neigt rechtsom ook iets met dr achterhand naar binnen te komen, toch lukt het me redelijk om met enkele longeerlijn dr weer recht te richten.
Ik heb dr gewoon aan de bijzet (binnen en buiten gelijk gesteld) en mn longeerlijn gaat door het bit, naar de singel, zodat ik daar evt. een ophouding mee kan geven.
Ik doe veel oefeningen als volte verkleinen --> volte vergoten en terwijl ik dat doe vraag ik overgangen en tempowisselingen van dr, zodat ze meer op het achterbeen komt en losser word in dr lijf.
Soms als ze fijn is ga ik een stapje verder door de volte te sluiten, tempo verlagen en bijtikken op het achterbeen, zodat ze het achterbeen echt actief gaat gebruiken. Bij tif werkt dit echt superfijn, ze gaat op een gegeven moment echt lekker marcheren en plaatst daarbij dr binnenachterbeen goed onder de massa, het is dus niet onmogelijk Lachen

Het maken van schijnovergangen en tempowisselingen en cirkel vergroten en verkleinen doe ikzelf al wel iig, volgens mij die kennis ook wel aangezien dit ook haar 'rijdhuiswerk' is. Ik zal dat nog eens checken.
Ik zit dus zelf met het probleem met zo'n paard als ik de lijn door het bit naar de singel zet dat een paard vrij makkelijk over de buitenschouder wegvalt en ik zo dus eigenlijk nog niet kan controleren waar de benen geplaatst worden.

bolheims

Re: Rechtrichten aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:15

goed voorwaards blijfen houden,, rij je er ook op ?
voel je dan ook dat hij het moeilijk heeft in overgangen?
en loop hij ook scheef of op de kop ?

xxx bolheims