Als tip, ik heb diverse paarden leren flemen met blistex, Jauke ging flemen van water wat ik met een plantenspuit tegen z'n neus aan spoot, echt per toeval want hij stond er weer met zijn dikke neus bovenop dus *spuit* en zowaar, ik had het gevonden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roskur schreef:Fyenna schreef:Ik wil dit dus aanleren omdat het een onderdeel van de vrijheidsdressuur is... ze kan ook al wat andere kunstjes.
Maargoed aan dat soort reacties van 'ooohhh wat zielig dat doe je toch niet' heb ik niet veel. Ik wil het gewoon graag aan haar leren en mocht ze het helemaal never nooit doen dan stop ik er heus wel mee hoor
Maar niet élk deel van "de vrijheidsdressuur" moet je persé aanleren, toch?Ik zou zelf vooral kunstjes aanleren die je paard zelf aanbied. Als je het toch graag wil leren (kan ik me ook best voorstellen hoor) dan zou ik het doen zoals Banjer het uitlegt.
Niet dmv geur maar op een andere manier je paard te laten flemen of die beweging maken met zijn lip, want blijkbaar reageert jouw paard niet met flemen op geurtjes.
Mijn paard heb ik in de 3.5 jaar dat ik hem nu heb zo'n 5 x zien flemen. 3 x omdat er iemand in de buurt stond die aan het roken was, en verder de eerste keer dat ik bij de ponyclub kwam kijken met hem en nog één keer die ik me niet kan herinneren, maar wel weet dat 'ie er was. Hem zal ik het dus ook niet op commando kunnen gaan leren dmv geur want hij fleemt uit zichzelf vrijwel nooit.Als ik het hem uiteindelijk toch zou willen leren dan zou ik het op Banjer's manier doen.
carzil schreef:Flemen is niet altijd leuk hoor.
Mijn paard fleemt het liefst de hele dag, in 1 uur fleemt ze minimaal 5 keer.
Ze fleemt vooral als ik iets van haar wil,..soms lijkt het wel of ze mij gewoon uitlacht.
Terwijl de rest op stal het zooooo schattig vinden, begint het voor mij een iritatie te worden.
randalinpony schreef:(Ik heb het haar trouwens met banaan geleerd.)
Margot_VH schreef:Je mag het van mij best doen, maar vindt het onzin. En ook nog eens dom dat je daar een geurtje voor gebruikt