Pony draait kont toe..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Re: Pony draait kont toe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 19:08

Ik heb misschien wel filmpjes, alleen die zijn een beetje gemaakt over het verkeerde onderdeel

Misschien kan ik andere keer fimpjes maken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:11

Is er niemand op stal die wat handiger is en wat meer overwicht heeft? Misschien dat die je een keer kan helpen? Een grote man met een zware stem doet soms wonderen voor eigenwijze pony's....
Het is een heel vervelend probleem, maar ik moet er stiekem wel een beetje om lachen hoor.... Bloos

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 19:16

Margreet schreef:
Is er niemand op stal die wat handiger is en wat meer overwicht heeft? Misschien dat die je een keer kan helpen? Een grote man met een zware stem doet soms wonderen voor eigenwijze pony's....
Het is een heel vervelend probleem, maar ik moet er stiekem wel een beetje om lachen hoor.... Bloos

Het geeft me hoop dat je er om kan lachen Clown Het meisje die fotos maakte deed ook al niks anders.
Ik heb zelf leren longeren met mijn verzorg shetlander Dat ging altijd goed, met mijn verzorg hengstje deed ik het ook vaak. Die trok altijd naar buiten, (ik heb het hem geleerd, nee, ik heb hem niet geleerd naar buiten te trekken Vork ) Er is weinig anders aangezien ze in een weiland staat met 1 andere shet, en het bijna een half uur fietsen is vanaf mijn huis. En mijn vader niks mt paarden heeft Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:11

Ook geen bijdehand vriendinnetje of kennisje die wat ouder is met wat meer ervaring?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:18

Misschien eens met een dubbele lijn proberen dan kan je haar evt de andere kant op sturen, dan is ze even van de wijs en kan jij verder gaan.
Ook kan je proberen het tempo hoog te houden en bv eens in draf te beginnen Pling

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:54

Inderdaad een breede man met een zware stem kan wonderen doen Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:02

Mijn trainer (brede man met zware stem Haha! ) heeft 'm nog nooit streng aangepakt, maar als hij een keer een klikje met z'n tong geeft is het effect véél groter dan mijn aantikken met de zweep.... Voel je je ook voor schut hoor Clown

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 00:31

Margreet schreef:
Mijn trainer (brede man met zware stem Haha! ) heeft 'm nog nooit streng aangepakt, maar als hij een keer een klikje met z'n tong geeft is het effect véél groter dan mijn aantikken met de zweep.... Voel je je ook voor schut hoor Clown

Iedereen zijn eigen vernederingen, ik heb dat meisje gister uitgelachen met lange lijnen met mijn verzorg hengtje, 1 drama Clown
Maar ik geen niet op, ik probeer het volgende week weer Lachen

schaaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:39

Heb je niet so'n lange zweep ? dat zou mischrien wel handig zijn

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 21:10

schaaap schreef:
Heb je niet so'n lange zweep ? dat zou mischrien wel handig zijn

Ik heb een longeer zweep van 2 meter, + het lange touw erbij en vrij lang Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:12

Kun je er echt goed bij om 'm te raken? Anders kun je eventueel nog een leren veter aan de slag knopen.
Die slimme donderstenen weten vaak precies of je er wel of niet bij kunt...

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 21:24

Ja ik kqan er wel bij, de reageert gewoon niet ik kan slaan wat ik wil, maar ze verroert zich niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:37

Slaan wat je wilt, maar je zegt eerst vind hard slaan zielig
Dus haal je ook wel een echt uit?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:50

runningkawa schreef:
Slaan wat je wilt, maar je zegt eerst vind hard slaan zielig
Dus haal je ook wel een echt uit?

Zo KAN ik doen. Dat vind ik idd zielig ja, maar een mep reageert ze niet op. ze blijft mooi staan. Niet dat ik haar maar blijf slaan Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:45

Je zult toch echt een keer stevig door moeten pakken hoor, zo wordt het alleen maar van kwaad tot erger. Meestal is 1 keer genoeg.

Soms zijn ze wel onder de indruk als je een krakend plastic zakje aan de slag van je zweep bindt. Maar ik vrees dat dit zo'n dooie is die daar niks om geeft.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:13

Margreet schreef:
Je zult toch echt een keer stevig door moeten pakken hoor, zo wordt het alleen maar van kwaad tot erger. Meestal is 1 keer genoeg.

Soms zijn ze wel onder de indruk als je een krakend plastic zakje aan de slag van je zweep bindt. Maar ik vrees dat dit zo'n dooie is die daar niks om geeft.

Daar kun je nog eens gelijk aan hebben. Ze is zo dat ze er vandoor schiet. Dat durft ze nauwelijks.
Gelukkig durft ze ook niet te trappen Clown

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:39

Ja, moeilijk... Ik heb het probleem jaren geleden met mn pony ook gehad.. Ik, toen een meisje van 12 jaar.. in strijd met mn gloednieuwe pony van 4 jaar, die me lekker in de zeik stond te nemen. Zeer frustrerend, tot huilens aan toe smeekte ik haar naar me te luiteren, maarja, dat knopje werkte niet. Als ik boos werd dan vond mijn pony dat ook helemaal geen probleem. Maar toen kwam paps helpen. Ik met lijn in de hand en paps met zweep erachteraan. Zodra ze ook maar even snelheid verminderde sprong mijn vader op dr af en wanneer ze er ook maar aan dacht om te draaien kreeg ze een mep. Wanneer ze dan toch omdraaide kreeg ze echt zo'n flinke ros dat ze wel omdraaide hoor. Een schreeuw erbij geven werkt soms ook nog wel. Zo een paar keer geoefend, en daarna alleen, en wel met me vadr in de buurt, en toen is het heel snel goed gegaan. Ze moeten gewoon weten wie de baas is, en als dat niet lief kan, en ook niet op een iets minder lieve manier, dan is het jammer, dan moet het maar anders.. Zo denk ik dan..Het is natuurlijk niet zo dat ze compleet inmekaar geslagen wordt of iets, maar weten wie de baas is, is een belangrijk begrip.

Misschien is het dus voor jou een idee om iemand met veel overwicht en een luide stem een paar keer te laten helpen. Ik denk dat ze gewoon een keer op dr sodemieter moet krijgen, en moet weten dat er naar jou geluisterd moet worden.

Succes ermee!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 22:13

dankjewel, ik probeer het Lachen

snelleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:41

je moet het gewoon opbouwen het begint al met naast je pony lopen en in stap aangaan. je geeft het commando stap en loopt zelf aan. Als hij dan niet reageerd herhaal je het nog eens. Vervolgens gebruik je een zweepje vlak na je stem. zo moet je toch beginnen

snelleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:42

het zelfde geld natuurlijk ook aan de longe.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:51

Tja ik ben zelf begonnen met los longeren in een kleine bak, dan heeft het paard vaak minder de neiging om te gaan draaien.

girl1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:03

Meer schuin bij de kont gaan staan en dan drijven je positie is misschien niet goed.En het paardje heeft geen respect voor je,zijn kont naar je toe draaien is echt een grote belediging!Misschien een join up proberen?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 20:13

Ik heb vandaag gelongeert. Ik hem mijn buurmeisje meegeomen en heb gesloten opnieuw te beginnen. Mijn buurmeisje heet mee gelopen eerst met touw eraan daarna los. Langzaam aan stopte ze met meelopen. en niet draaide ze naar binnen. Na even boos worden liep ze weer even en kwam daarna weer. Zo gig het nog een keer. Toen op de andere hand, probeerde ik haar op de votle te krijgen, lukte niet. Mijn buurmeisje heeft haar op de volte gezeten en liep weer een rondje mee en sopte weer met lopen. Toen weer het zelfde als op de andere hand. Ik heb nu niet lang gelongeert. Om dit even op te bouwen. Gelukkig draait ze niet meer de kont naar me toen. Maar nu haar hoofd. Zodat ik haar met kan raken met de zweep Duivel Volgnde week vrijag probeer ik het weer een kwartiertje om beide handen., alleen stappen Knipoog en dan bouw ik dit op Knipoog

snelleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:25

Shyla25 schreef:
Tja ik ben zelf begonnen met los longeren in een kleine bak, dan heeft het paard vaak minder de neiging om te gaan draaien.

In een kleinere ruimte kun je natuurlijk wel directer je paard " aan een touwtje hebben"

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:10

snelleken schreef:
Shyla25 schreef:

In een kleinere ruimte kun je natuurlijk wel directer je paard " aan een touwtje hebben"

hoebedoel je Clown ?