Cassidy schreef:Ouders werken, zijn tweeverdieners, hebben kind een pony gegeven om hun geweten te sussen, verder geen tijd/puf/zin om er dagelijks bij te zijn...
Dat is wat ik vermoed.
Ik denk dat er ook veel meisjes zijn die verzorgshetjes hebben. En vaak paardjes waar ze dan alles mee mogen doen, die bv van een boer zijn die er niks meer mee doet en dan die meisjes ze laat verzorgen, of iets dergelijks. Niet élk kind krijgt zomaar een shetlander van hun ouders. Ook denk ik dat het gros van de ouders niet meegaat naar de verzorg- of eigen pony als deze niet aan huis staat.
Edit... Ook denk ik dat de basis sowieso vanzelfsprekend moet zijn. En het komt inderdaad niet alleen voor met VD. Het 'nageven' is inderdaad een goed voorbeeld, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik dat niet alleen bij kinderen zie. Soms lijkt het alsof er wordt vergeten waar het eigenlijk om gaat en dat de motor van achteren zit. (ik denk ook dat het erg per type persoon verschilt, niet alleen de leeftijd. ik had zoiets bijvoorbeeld nooit gedaan toen ik kind was, ook de hond gaf ik nooit een snoepje tussendoor en liet hem nooit op de bank omdat dat gezellig en 'cool' was ofzo. waardoor mijn ouders nog steeds een netjes opgevoede hond hebben
.)