steigeren lijkt een rage?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: steigeren lijkt een rage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:07

soet, als je het goed aanleert gebruiken ze het niet tegen je (een paard gaat ook niet ineens in passage lopen omdat ie het toevallig geleerd heeft).
Alleen tja, dat goed aanleren wil nog weleens ontbreken helaas

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:02

Ik denk dat er vooral gedoeld word op het verkeerd aanleren en dat het dan tegen zich gebruikt wordt hoor. En helaas gebeurd dat wel eens. Daarom zou ik mijn pony ook nooit leren steigeren, omdat ik niet zo weten hoe je dat het beste kan leren aan een pony en ik, om heel eerlijk te zijn, ook geen zin heb om mij daarin te gaan verdiepen. Mijn pony hoeft geen atractie te zijn!
(Bovendien lijkt het me geen goed idee om een 20 jarige shet dat nog aan te gaan doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:05

Alette, helaas zie ik te vaak langs komen dat je bepaalde dingen niet zou moeten leren omdat ze het zowiezo tegen je gaan gebruiken, en dat is gewoon niet waar

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:08

Of ik lees erover heen, maar ik geloof dat er vooral wordt gezegt dat steigeren niet wordt aangeleerd omdat dat tegen je gebruikt kan worden.
Er zijn wel genoeg dingen die niet tegen je gebruikt kunnen worden

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:13

nou ik vind het echt onzin, wat bereik je ermee??!!
Zulke dingen moet je afstraffen, straks heb je een pony die het om de haverklap doet onder het rijden, of erger nog op wedstrijden! Bij een show vind ik het wat anders, dan is het spectakel met licht en geluidseffecten eromheen, en die showpaarden worden ook vaak alleen daarvoor gebruikt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:15

steigeren ook niet, als je consequent bent is er niks aan de hand.
Silberbrumby, dat is al helemaal onzin.
ik gebruik marianne scherps even als voorbeeld omdat die echt intensief shows doet, maar die rijdt haar paarden ook gewoon.
lekker zwart/wit gezien weer

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:41

ik ben 13 maar ben er geen fan van en ook niet zo van vrijheids dresuur maar zat hier ff te kijken. maar hoe kunnen ze het in hun hoofd halen om dat te gaan leren omdat ze dneken zo wij kunnen het lekker net als 2 meiden van 10 11 schat ik ze zonder cap de weg op gaan en op onbeleerde shets:S daar kan ik me ook zo an ergeren ook nog eens zonder begeleiding sorry misshcien hoort het hier niet maar ik erger me er zo aan dat ze geen verstand er van hebben en toch maar doen zo verpest je toch vele paarden??

nouw jah sorry echt moest er ff uit Bloos

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:24

ik denk inderdaad dat het een trend is(geen hype: het is al langere tijd aan de gang). vaak heb ik het idee dat mensen het stoer vinden en het dus ook hun paard/pony aan willen leren, vaak zich niet bewust te zijn van de consequenties, met de gevolgen van dien.
1 van mijn pony's kan het ook(0.94m). zeer consequent zijn is zeer belangrijk, ander staat ze bij het minste of geringste al op haar achterbenen. voordat ik er aan begon was ik me bewust van de gevolgen, ook heb ik een comando aangeleerd wat je verder niet gauw (per ongeluk) zult gebruiken.

ik haal het echt niet in mijn hoofd om onze grotere pony het zelfde te leren. het hoeft maar 1 keer fout te gaan! en ga er niet vanuit dat je paard het meteen helemaal perfect beheerst volgens de comando's. reken maar dat je dan nog eens raar zult staan kijken. paarden zijn af en toe tot heel wat in staat voor een snoepje.