Help! Paard loopt naar je toe ipv volte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Re: Help! Paard loopt naar je toe ipv volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:43

Mijn paard deed dat ook heel erg, (toen ik een poging deed tot longeren met gewoon alleen de longerlijn) Hij kwam dan regelmatig tegenover me staan stampen met zijn voorbenen. In het begin lukte het wel afentoe, maar zodra meneer er geen zin meer in had liet hij dat duidelijk merken door naar me toe te komen Knipoog. Moet ook zeggen dat mr. erg dominant kan zijn...

Maar sinds kort doen we met het longeren een pessoa tuigje om en moet zeggen dat dat super gaat Haha!. Paardje blijft prima op de volte... en komt bijna niet meer naar het midden. Lachen

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:44

Je kan misschien ook eens vragen of iemand je kan helpen die hier veel van af weet, Lachen instucteur ofso?

Zimbwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:52

Ik heb helemaal hetzelfde probleem met mijn paard en ik heb ook nog niets gevonden waardoor het kan lukken. Maar ik heb als tips gekregen:
-laat het eens iemand anders proberen met veel longeer ervaring, die je paard niet kent.
-en het is handiger om te longeren in een ronde plaats dan in de wei of zo

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:57

Zelfde probleem hier Lachen
nouja niet mijn pony, maar de verzorgshet van een vriendin van mij.
Ik ga de laatste paar weken altijd met haar mee omdat ze gewoon niks kan doen als ze alleen is.
met longeren is het helemaal een probleem.. Nagelbijten / Gniffelen
zelfde als TS, je krijgt hem niet op de hoefslag en als je hem er op hebt trapt hij naar je. hij gaat bij je staan en kruipt zowat in je zodat het moeilijk is om hem weer op de hoefslag te krijgen..

ik ben eigenlijk ook op zoek naar de gouden tip Tong uitsteken

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 22:02

Ik ga niet een duur pesoatuigje aanschaffen als ik niet zeker weet of het longeren gaat lukken.
Ik weet geen intructeur die kan helpen, vriendin heeft het boek van Lammert Haanstra gelezen die
ik binnenkort ook ga lezen. Misschien dat die helpt, maar ook zij weet geen oplossing

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 08:14

Odetje92 schreef:
LaDar schreef:
Mijn paard deed dat ook in het begin (toen was ze 3 jaar) Ik dreef haar met mn zweep een beetje naar buiten, zorgde zelf dat ik achter haar binnenoog bleef en met je stem kan je ook van alles duidelijk maken. Succes

er is nog niemand met een oplossing gekomen die kan werken of die ik nog niet geprobeerd hebt.
Je kan haar niet met de zweep weg drijven, ze geeft er niks om en loopt gewoon naar je toe.Stem wil meestal wel, maar met longeren niet

Ik bedoelde eigelijk dat je het voor moet zijn. Dus voordat ze naar binnenkomt 'drijven ' met je zweep en desnoods een tikje tegen haar binnenschouder terwijl je daarbij ook je stem gebruikt. Komt ze daar ook doorheen? Heeft iemand anders jouw paard wel eens gelongeerd?

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:44

Ik las dat je een tikje gaf, wat is een tikje??
Ik versta onder een tikje een aaitje.
Kan ook zijn dat je te lief bent en te veel toelaat.
Dan heeft je paardje snel in de gaten dat ze je in de maling kan nemen.
Misschien zou je een beetje harder op moeten treden. Knipoog

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:50

Wat kent je paardje al?
Als je een dubbele lijn gebruikt moet je daar gebruik van maken om het hoofd toch niet te ver naar binnen te laten vallen.
Als ze dan naar binnen wil komen, moet ze over haar schouder heen lopen.
Dat moet je gelijk de kop indrukken.
Wat ook wel wil helpen is eerst zelf meelopen en dan stukje voor stukje de lijn langer laten worden, zorg dat je paardje voorwaarts blijft lopen, anders heb je een kans dat ze/hij gelijk weer naar je toe draait.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:07

Voorkomen helpt niet, loopt ze doorheen.
Ik weet niej of ze vorige eigenaar haar eens heeft gelongeerd, ik geloof van niet.
En ik heb geen dubbele lijnen, ik wil eerst een oplossing voordat ik dubbele lijnen ga aanschaffen want anders heb ik ze voor niks dan.