tips longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniquebosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:44

misschien even proberen de longeer lijn over zijn hoofd te doen zodat je zelf wat sterker bent en hij meer druk krijgt.

moniquebosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:45

dus de longeerlijn door je bit ring dan achter zijn oor langs en aan de andere kant weer vast maken.

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 11:58

moniquebosch schreef:
dus de longeerlijn door je bit ring dan achter zijn oor langs en aan de andere kant weer vast maken.

zal het wel een keer probere

sscs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:13

Dat verhaal hoor ik wel eens vaker.. dat een SHETLANDER er geen zin in heeft.. zoals de shet van een vriendin van mijn,
Die had er ook absoluut geen zin in, alleen die wou niet eens de longeerlijn strak zetten,
Toen hebben we het met z'n 2ën geprobeerd.
1tje hem aan de longeerlijn houden, en de aderre aan de buitenkant mee lopen, en een beetje naar buiten toe houden, zodat het paardje leerde om de longeerlijn strak te houden..
En nu doet hij het prima

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:55

LovE_IrA schreef:
ladigo14 schreef:

haha het weiland is neit van hara van der over buurman dus mag niet zomaar het land wta kleinter maken

hm das wel jammer.

jha idd proberen longeertouw over zijn neus doen. en door de bitringen

Ibalia

Re: tips longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:00

Probeer eens om iemand te vinden die je shetje wel kan houden.

Hij neemt een loopje met je en als je zo door blijft gaan dan zal het nooit lukken.

Misschien de longeerlijn anders bevestigen, door de bitring, over de oren en vastmaken aan de buitenste bitring bv.
Of door de binnenste bitring achter de kin langs en dan aan de buitenste ring vastmaken.

En even checken of je (eigenwijze ) shet nergens last van heeft waardoor hij het longeren als onprettig kan ervaren.

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:34

ik weet al hoe het komt hij is vroeger mishandelt dus ik heb besloten om hem vrijheids dressuur te leren

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:35

bedankt iedereen voor de tips maar ik vindt het zielig voor hem om door te gaan want hij vindt het ehct heel erg eng