4 jarige voor enkel grondwerk

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:03

Dan hebben wij hetzelfde traject doorlopen Yontheke, alleen ben ik in het st. Elisabeth gebleven.
Ongelijke grond is voor mij ook heel moeilijk. Ik heb er ook een beenlengte verschil aan overgehouden van bijna 3 cm.
Ik kan helaas zelf niet eens meer mijn paard uit de wei halen.

Als je een keer wil proberen of mennen iets voor je is dan ben je welkom om eens mee te rijden.

Jessix

Berichten: 16524
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:24

Yontheke schreef:
Ik vond het eerlijk gezegd echt verschrikkelijk om iemand anders met mijn paard te laten rijden. :+
Niks voor mij. Ik maak normaal ook gewoon mijn eigen paarden zadelmak etc. Je doet het zelf toch altijd anders.
Toen had ik echt het gevoel dat ik iemand anders zijn hobby aan het bekostigen was en ik stond er voor spek en bonen bij. Niet voor mij weg gelegd.

Herkenbaar! Voor mij is dat ook geen optie tenzij ik iemand tegen het lijf loop waar het heel goed mee klikt, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: 4 jarige voor enkel grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:26

grappig. ik zou dat wel overwegen. dan kun je toch nog de ontwikkeling van je paard meemaken of zo. maar wat je zegt. niet zomaar jan en alleman

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:58

Wat ik doe met mijn shetlanders;
Wandelen
Fietsen
Trail, aan de hand
TREC, aan de hand
WE, aan de hand
Cross, aan de hand
Clickertraining
Grondwerk
Agility

En ik maak obstakelparcours/ schrikparcours met hindernissen van de genoemde disciplines, maar ook met eigen fantasie of de 'standaard' dingen.

Ook al ben jij misschien minder mobiel, je kan het ook natuurlijk aanpassen aan jouw tempo.


Je kan de oefeningen gewoon met pionnen of balken nabootsen.

Jessix

Berichten: 16524
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 06:53

Joltsje schreef:
grappig. ik zou dat wel overwegen. dan kun je toch nog de ontwikkeling van je paard meemaken of zo. maar wat je zegt. niet zomaar jan en alleman

Die ontwikkeling maak ik ook mee, alleen ligt de focus niet op rijden. Mijn paarden zijn van veulens en 2 jarige af van mij dus hun hele ontwikkeling maken ze bij mij door. Daarbij zit dus ook training waarvan ze beter zijn geworden, zowel fysiek als mentaal.

Ik snap wel wat jij bedoelt hoor. :) Maar dat is maar net welke ontwikkeling je interessant vind en hoe je je paard dan ook wil zien. Bij de een is dat rijden, bij mij is dat bijvoorbeeld met beide paarden tegelijk trainen in vrijheid.