Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sasika schreef:Ik denk dat het ergens fout gaat in de communicatie. Een flinke stap terug doen doormiddel van vrijwerken. Duidelijk deuren openen en sluiten met zweep en lichaamshouding. De meeste paarden hebben dat snel door en dan klik ik pas de lijn er aan.
Kleinere circel maken of bijzetten zou ik in dit geval afraden. Paard is jong en moet zijn/haar lijf nog leren gebruiken.
Verder is het lastig beoordelen zonder filmmateriaal natuurlijk dus ik houd het verder hierbij
lindy21 schreef:Ik zoek juist naar wat dan een duidelijke correctie zou kunnen zijn, zonder te slaan. En saai rondjes slingeren is het allesbehalve, dat vind ik zelf ook niet leuk om te doen, vraag nooit lang hetzelfde.
Les staat in de planning, alleen niet vandaag nog.
lindy21 schreef:Als ze naast me loopt en ze gaat me voorbij, kan ik dat met een stemcommando oplossen. Eventueel hou ik iets meer spanning op de lijn, maar dat is het dan.
Bij longeren kan ik de motor (stem, zweep, schuin achter haar kwa positie, nog een andere optie?) wel activeren maar die negeert ze op dat moment, terwijl ze met wandelen heel braaf naar de stem luistert en ik fase 2 niet eens nodig heb.