Welke manier bijzetten aan de longe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:05

Maartje_M schreef:
Piuni dat is een longeerhulp. Die heb ik dus maar dat werkt voor haar niet.

Ik ga het nu eerst eens met kaptoom proberen. Houding en lichaamstaal is toch iets wat het beste verbeterd met les

Ah dus zo heet dat touw dus :') Pessoa zou misschien ook kunnen helpen ja, vindt dat zelf eerlijk gezegd niet zo'n fijn ding.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:28

Maartje_M

Re: Welke manier bijzetten aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 07:20

Degene die ik heb benaderd voor rijlessen geeft ook les aan de dubbele longe. Ik zie dit als een extra voordeel omdat ik dan zowel op de grond als onder het zadel dezelfde focus en manier van werken heb.

Is er ook nog interessante literatuur? Ik hou er van me in dit soort dingen te verdiepen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:20

Literatuur kan je kijken naar Lammert Haanstra.

Ik gebruik de longeerhulp aan de kaptoom. Daar reageren al mijn paarden goed op.
Of de dubbele longe. Maar die dan wel aan het bit.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:56

Maartje_M schreef:
Degene die ik heb benaderd voor rijlessen geeft ook les aan de dubbele longe. Ik zie dit als een extra voordeel omdat ik dan zowel op de grond als onder het zadel dezelfde focus en manier van werken heb.

Is er ook nog interessante literatuur? Ik hou er van me in dit soort dingen te verdiepen

Mireille geeft les op basis van klassieke rijkunst. Imo de juiste manier om een paard correct te trainen. Dit zou het uitgangspunt van alle lessen moeten zijn, dus dan kan het prima complementair zijn aan wat je al doet.

Boek van Haanstra is volgens mij wel met longeerhulp en dat zou ik je afraden.
De eerste link die ik stuurde bevat best wat info en ook verwijzingen naar artikelen in tijdschriften. En op horseconnect.nl zijn er volgens mij ook interessante blogs over te lezen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 09:48

Ik heb ooit een boek van haanstra gekregen en dat is inderdaad allemaal met hulpteugels.

Ik laat straks leandra theunissen komen. Zij kijkt geel erg naar biomechanica. Op papier heb ik daar een goed gevoel bij, praktijk moet nog even uitwijzen of het klikt

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:54

Leandra ken ik niet persoonlijk, maar heb haar wel aan het werk gezien op events.
Ik geloof wel dat je bij haar in hele goede handen bent. Als zij bij mij in de buurt zou wonen zou ik ook graag bij haar lessen. ☺️

Zij heeft trouwens ook een boek geschreven “van ruiter naar trainer”, weet alleen niet of daar ook longeren in staat.

Veel plezier in ieder geval! Leren is niet altijd makkelijk, maar wel leuk!