Wijslander schreef:elisedcl schreef:Misschien leuk om een topic te maken over alle mensjes die ook aan rechtrichten doen?

Zo kunnen we elkaar helpen en zeggen hoever we staan!

Doel van het topic lijkt me duidelijk, daar wordt gewoon overheen geramd.
Daar heb je wel een beetje een punt.
Maar ik vraag me daadwerkelijk af of de meesten die zich melden in dit topic en aan "rechtrichten" (net of iets is wat heel bijzonder is ipv gewoon een deel van je paard opleiden) doen bij één of andere zelf benoemde goeroe, echt leren wat rechtrichten precies is en inhoudt.
Het is absoluut niet de bedoeling om TS af te vallen, ik vind het nl superknap dat ze er zo bewust mee bezig.
Daarbij zie ik aan de foto's bij jouw paarden niet meer verschil dan dat het 2 verschillende foto's zijn en dat ze inderdaad iets slanker zijn. Ik zie gewoon 2 leuke paarden, maar sprake van een verbeterd lijf (afgezien van het gewicht) zie ik niet.
Citaat:
Ik denk stiekem ook wel eens dat slechte rechtrichtinstructeurs zoveel aanhang krijgen omdat hun lessen gewoon een stuk minder saai zijn dan die van traditionele goede trainers; niet eindeloos rechte lijnen perfectioneren en een correct tempo volhouden, maar meteen lekker knutselen met oefeningetjes op de vierkante centimeter. Dan heb je tenminste het gevoel dat je iets doet als mens, en als je instructeur daar dan ook nog het sausje overheen giet van dat schouder binnenwaarts altijd beter is voor je paard, dan snap ik wel dat veel mensen daar naartoe zwerven.
Dit is helemaal waar en daarom denk ik dat het helemaal niet erg is om kritisch te kijken naar het "rechtrichten" en de daarbij behorende instructie.
edit; typefout
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-17 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt