Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nanne02 schreef:Ik ben met mijn mini appie ook bezig met vrijheidsdressuur. Ze kan nu shaken, spagaat, begin van flemen en het begin van de jambette. Ze pakt het allemaal supergoed op, en ik ben trots op mijn meisje![]()
Ik weet dat veel mensen hun paard/pony niet het steigeren aanleren, maar het lijkt mij echt leuk, en ik vertrouw mijn boef! ik zit er dus over te denken om haar ook steigeren op commando aan te leren, maar hoe hebben jullie dit gedaan? Of hoe zou ik dit eventueel kunnen doen?
nanne02 schreef:Ik ben met mijn mini appie ook bezig met vrijheidsdressuur. Ze kan nu shaken, spagaat, begin van flemen en het begin van de jambette. Ze pakt het allemaal supergoed op, en ik ben trots op mijn meisje![]()
Ik weet dat veel mensen hun paard/pony niet het steigeren aanleren, maar het lijkt mij echt leuk, en ik vertrouw mijn boef! ik zit er dus over te denken om haar ook steigeren op commando aan te leren, maar hoe hebben jullie dit gedaan? Of hoe zou ik dit eventueel kunnen doen?
Gentle_Touch schreef:Mijn paard krijgt ivm blessure (ocd operatie) een lange periode vakantie. Ze mag van de zomer lekker het land op. Ze is nog maar 5 en enorm leergierig dus ik zat eraan te denken om vhd op te pakken. Ze kan al kusje geven, stil staan op commando, komen wanneer ik fluit en achter me aan rennen.
Ik vroeg me af welke dingen leuk zin om te leren zonder dat ze extra belasting krijgt aan haar benen? ze mag nu alleen stappen dus geen draf, galop, heftige been bewegingen ect.
Kimmie25501 schreef:Ik heb tot nu toe ook nog maar één les gehad hoor. Verder alles zelf uitgevogeld. Ik weet niet hoe ver Daniëlle Meyboom van Amable komt? Of misschien Nikki van Olst? Ik heb van hun allebei lessen gehad, en die waren erg goed.
Balou_k schreef:Kimmie25501 schreef:Ik heb tot nu toe ook nog maar één les gehad hoor. Verder alles zelf uitgevogeld. Ik weet niet hoe ver Daniëlle Meyboom van Amable komt? Of misschien Nikki van Olst? Ik heb van hun allebei lessen gehad, en die waren erg goed.
Mijn paard staat nu een maandje bij Nikki, normaliter enkel voor grondwerk in verband drukte. Maar misschien dat ik ze toch even aan haar jasje trek en eens lief aan kijk.
VisibreTeam schreef:Jeika schreef:Marron snapt de clicker niet en is er zelfs bang voor, hoe los ik dat op?
Clicker is niet verplichtmaar bridge is wel altijd nodig, of dat nou een click, yes, ex, goed of wauw is