Wat te doen zonder te rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:04

Binnen kort ga ik meter zijn van een paard in een paardenasiel. Ik ga er niet mee rijden mar vooral kammen ,borstelen enzo. Graag zou ik nog wat ander dingen doen zoals grondwerk enzo. Ik heb dit wel nog nooit gedaan Hoe beging ik daar best aan? ik heb ook nog nooit het paard gezien.

Roikik

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:49

Henst, toen ik mijn verzorgpony kreeg wist ik haast niks van paarden en grondwerk af. Mijn verzorgpony beet en schopte, dus begon ik grondwerk te doen. Door lekker het zelf uit te zoeken met internet als hulpje ben ik heel ver gekomen. Ik kan de grote grondwerk oefeningen nog niet maar ik en mijn pony hebben lol gehad en dat is waar het om gaat. Je kan wel manieren hier krijgen en als je die gaat proberen bij je paard dat je paard het helemaal niet fijn vind en dan moet je gelijk stoppen!
Heel veel succes!

Willemijn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:50

als ik geen zin heb om te rijden laat ik mijn pony stretch oefeningen doen, dus tussen de benen, zover mogelijk het hoofd naar links en rechts, omhoog dat soort dingen! is erg leuk om na een tijdje vorderingen te zien <3

MuffinX

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:42

zodra ik een dag niet deed rijden ging ik altijd een stuk wandelen met mijn paard. Ik zag dat mijn paard er zichtbaar van genoot. Ook ging ik wel eens in de bak staan en ging wachten totdat het paard naar mij toe kwam. Ik legde ook wel eens een groot zeil in de bak en ging dan met het paard er overheen lopen. Dit ook omdat mijn paard zeilen nogal erg eng vond.