Wat te doen met m'n paard...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ninavo

Re: Wat te doen met m'n paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:51

wat veel paardjes ook leuk vinden is lekker spelen bij voorbeeld in een paddock lekker rennen met je paardje en dat helemaal in vrijheid zonder halsters, touwen etc

pegaeenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:50

wedstrijden!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 09:49

pegaeenhoorn schreef:
wedstrijden!

geen geld daar voor en vind t nie leuk

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:58

stoerebanaan schreef:
Hee,
In het begin was alles nog super leuk, maar ik begin me een beetje te vervelen... NIET dat ik niet meer van paarden en Diego hou! Maar ik kan niks meer verzinnen om met hem te doen... Ik rijden hem met neckrope , tuigloos, rij buiten, lange lijnen, longeren, vrijheidsdressuur, springen etc. Ik vind normaal rijden zo saai :D , hebben jullie nog ideeen dat ik zou kunnen doen?

Als je dit allemaal kan doen en je verveelt je dan ben je niet geschikt om zelf een paard te houden. Lijkt me handiger dat je dan gewoon 1x per week op paardrijles gaat om dat onder de knie te krijgen ipv zelf een beetje aanrommelen met een eigen paard.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:07

Ga longeren misschien? Ik heb geen idee hoe jouw paardje loopt, maar met longeren kan je een hele hoop zinnigs aan je paard verbeteren, als je het goed doet. Ik heb het bijna een half jaar lang twee keer per week gedaan bij een pittig verzorgpaardje dat ik destijds had, en het verveelde eigenlijk niet :) Vooral als het dan soms opeens heel goed ging kon dat echt een gaaf gevoel geven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:13

Waarom rij je paard als je het, wat ik lees, eigenlijk allemaal niet zo leuk vindt?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:17

Ts..

Ik lees een hoop keren in topics dat je zelf niet naar stal kan/mag.
Je beestje ziek is en er een dierenarts bij komt terwijl je nu zegt dat dat de land eigennaar was.

Waarom verlease je hem niet??
Dan kun je mindde vaak gaan.
En heb jij minder hooge kosten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:18

Ik vind dat je nogal makkelijk de opmerking lessen van de hand doet :) in lessen liggen uitdaging, en je kan altijd bijleren, of je nu 14 bent of 41. Niemand is perfect. En nieuwe dingen leer je niet op 1 - 2 - 3 bij. Heb je bij dressuur de oefeningen op de juiste manier onder de knie? Wijken met netjes onderzetten van de achterpoten, en niet schuin over de schouder laten weglopen zoals zovelen? Bij springen, kan je 4 in uitjes doen, probeer het eventueel eens zonder handen als je echt op een optimale manier je balans wil leren/testen. Leer goed in het midden springen, op afstanden rijden (bv een lijn eerst in 6 galop sprongen, vervolgens bv in 4) Daag jezelf en je kennis uit, ik geloof niet dat er niet iets is waar je jezelf niet in kan bijleren

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:27

Azmay schreef:
Geen geld voor lessen? Lijkt me toch altijd wel zaak dat er zo nu en dan aan correct rijden word gewerkt :o

Hier mag je iemand van 14 niet op aanvallen dat had ik ook niet toen ,en mijn ouders hadden nog een kind te bekostigen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:39

Ik snap het niet. Je gaat nu niet naar je paard omdat hij ziek is. Dus verveel je je? Je verveelt je omdat hij ziek is en je niks kan doen? Je wilt een lijst hebben wat je kan gaan doen als hij beter is? Wat heeft je paard dan.
Vind het zelf eigenlijk erg ondankbaar en arrogant klinken. Dat je je verveelt. Je heb een eigen paard. Meeste meisjes dromen daarvan:p maar misschien bedoel je t anders

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 09:43

Maartje1990 schreef:
Waarom rij je paard als je het, wat ik lees, eigenlijk allemaal niet zo leuk vindt?

Hu? niet leuk vind?!!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 09:44

miesnaom schreef:
Ik snap het niet. Je gaat nu niet naar je paard omdat hij ziek is. Dus verveel je je? Je verveelt je omdat hij ziek is en je niks kan doen? Je wilt een lijst hebben wat je kan gaan doen als hij beter is? Wat heeft je paard dan.
Vind het zelf eigenlijk erg ondankbaar en arrogant klinken. Dat je je verveelt. Je heb een eigen paard. Meeste meisjes dromen daarvan:p maar misschien bedoel je t anders

Mijn paard is kerngezond ik daarin tegen niet. Ik kan sinds maanden hem weer aanraken. Ik wil een lijstje maken met dingen die ik nog allemaal met hem wil bereiken :)!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 09:46

japielover schreef:
Ts..

Ik lees een hoop keren in topics dat je zelf niet naar stal kan/mag.
Je beestje ziek is en er een dierenarts bij komt terwijl je nu zegt dat dat de land eigennaar was.

Waarom verlease je hem niet??
Dan kun je mindde vaak gaan.
En heb jij minder hooge kosten

MIJN PAARD IS NIET ZIEK! IK BEN ZIEK! Hij is kerngezond en wil een lijstje maken wat ik allmaal met hem wil doen en bereiken:)!!

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 09:49

Mensen, graag geen reacties meer plaatsen over deze onzin :(. voor de duidelijkheid ik maak een lijstje met dingen dat ik met hem wil doen en wil bereiken. Dingen verbeteren en nieuwe dingen proberen. EN MIJN PAARD IS NIET ZIEK! Ik had een topic voor de zekerheid op bokt gezet terwijl de weieigenaar zei dat er niks ana de hand was. EN jullie zeiden allemaal dat het eernstig was. Ik heb 70 euo spoedkosten aan de dierenarts besteed en dat geld heb ik eigenlijk niet! ik woon niet samen met Diego bij mn stiefmoeder in groningen en t gaat GOED met ons!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:17

Dan hoop ik maar dat je paard nooit echt iets gaat mankeren....

Dylana_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:25

Je kan ook nog hem een keer een flinke poetsbeurt geven!
Dus, Goed borstelen
Benen helemaal schoon maken
Staart helemaal uitpluizen Manen ook
Invlechten Hoeven schoon maken
Tuig schoonmaken.

Behendigheid parcours
Spelletjes met je paard doen
enze

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:51

Ik ga uit van een gezond paard:
Naast alles wat gezegd is kan je ook lekker aan de hand wandelen of fietsen met je paard!
Ik neem soms ook een vriendin mee en die geef ik dan een soort lesje op mijn paard, is ook heel leuk. Zie je je eigen paard ook eens lopen. Of longeren zonder longeerlijn, over balkjes laten draven of vrijspringen.