Ik vind Equiplay erg fijn! Alles is van goede kwaliteit en heel erg betrouwbaar!
Kimmie25501
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 16:02
Oh, dat wist ik helemaal niet! Misschien maar beter niet doen dan inderdaad. Maar omdat hij in dit topic werd aangeraden, dacht ik dat hij wel goed was. Dan ga ik even op een andere site kijken. Ik vind ze bij equiplay alleen wel een beetje te duur. Ik heb er nu eentje van horse charms, die me niet te duur lijkt, en ook goed in gebruik. Wat vinden jullie van deze? http://www.horsecharms.eu/nl/1332063/le ... iet-stipje
Equiplay heeft heel fijn materiaal om mee te werken en zeker bij grondwerk maakt dat wel degelijk uit. Spullen hebben ook een lange levensduur ondanks veel zand en eigenlijk verder niks aan onderhoud.
Ik heb 4 jaar geleden een leadrope en touwhalster bij Equiplay gekocht en die zijn nog als nieuw. Hele goede kwaliteit en fijn materiaal. Inderdaad wat duurder maar het is het wel waard.
Ik heb ze van Parelli en Equiplay en dat zijn toch de fijnste. Veel 'leven' in het touw om fijntjes op afstand te kunnen werken. Hoe viezer ze worden hoe fijner ze zijn. Die goedkopere touwen voldoen prima als halstertouw maar je voelt wel degelijk verschil met de duurdere touwen. Het is maar net wat je er mee wilt gaan doen en hoe fijn je de communicatie wilt hebben en wat je gewend bent.
http://www.touwhalsters.nl inderdaad of http://www.horsebeads.eu , beide heel goed spul. Horse Charms heeft hele leuke spullen, maar die leadropes lijken zonder oogsplits te zijn ? Dat is een absolute no-go bij mij.
Kimmie25501
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-16 10:10
Wat is een oogsplits nou weer? Dit is moeilijker dan ik dacht haha Ik heb ook maar even Joyce de Vos een mailtje gestuurd, haar site gebruik ik voor het grondwerk.
jokari
Geplaatst: 04-09-16 10:51
Een oogsplits wil zeggen dat het korte einde van de lus terug is weggewerkt in de rest van het touw. Zonder oogsplits is het korte einde gewoon vastgestikt ofzo aan het lange stuk, en dat betrouw ik niet. Ik zal even zoeken of ik vergelijkende foto's kan vinden.
Edit 1 : dit is een oogsplits
Edit 2 : dit is zonder oogsplits
Kimmie25501
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-16 12:01
En waarom is geen oogsplits slecht?
cissy
Geplaatst: 04-09-16 12:05
Omdat dan je touw kan losschieten als er druk op komt. Mooiste is als het touw dan ook nog is doorgestikt.
Ah oke. Maar heel veel halstertouwen hebben dat toch ook niet? Is dat dan ook heel erg?
jokari
Geplaatst: 04-09-16 12:08
Ja idd, stel dat je aan de hand gaat wandelen en je paard panikeert, en je moet met je volle gewicht aan dat touw gaan hangen... Dan is een oogsplits veel sterker.
Halstertouwen zonder oogsplits zijn ook minder sterk dan die met oogsplits.
Edit; dit gezegd zijnde, ik heb ook wel halstertouwen zonder oogsplits en mijn paard heeft nog nooit zo idioot gedaan dat ze er eentje heeft losgetrokken hoor. Maar een oogsplits is gewoon sterker.
Oke. Mijn huidige paard is inderdaad niet zo'n hypere, maar ik ben ook van plan een nieuw paard te kopen en dan is een sterke wel handig. Maar kan ik beter wel of niet van horsecharms nemen?
Ik heb voor 5 € er een mooi touw bij een botenwinkel uit de opruimbak gevist. En werkt net zo goed ☺
Mariett
Blogger
Geplaatst: 04-09-16 12:21
Ik heb ook een leadrope zonder oogsplits (Emiel Voest leadrope). En ik kan je vertellen dat die echt niet kapot te krijgen zijn. En ja, daar heb ik wel eens met mijn volle gewicht aan gehangen, en aan het andere eind een hengst. Uiteindelijk nam de hengst de leadrope mee, en er is helemaal niks kapot gegaan (de hengst was daarna weer rustig, hij schrok van een kudde schapen die loeihard op hem af rende). Maar die worden ook heel erg sterk vast gemaakt, met een bepaald soort lijm, heel sterk stiksel en dan ook nog een extra touwtje eromheen. Als daar ooit iets aan kapot gaat is het de musketon!
Shirley
Geplaatst: 04-09-16 12:25
En dan komt het voordeel van het oog weer van pas...heel handig om een nieuwe musketon aan te maken