Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Zsazsa_ schreef:Wat is dit nou voor klets. Zeker nooit een dekhengst in handen gehad. Een hengstenketting hangt gewoon slap als het paard niet trekt. Het is geen dwangmiddel. Je geeft hem een keus, normaal meelopen en je voelt niks, sleep me mee en je krijgt een ketting tegen je kin. Ja onderweg moet je wel oefenen. Zet hem een keer stil of draai om en loop terug net zolang tot hij kalm blijft. Het is heus niet erg om in het begin streng te zijn, sommige worden gewoon gruwelijk lomp met buitenzetten. Het is een gebrek aan opvoeding, wss als je een paar weken concequent bent het al een stuk minder is.
jensvl schreef:Doe niks in een leer zelf iets bij. Als je een bit of hengstenketting nodig hebt, dan doe je iets fout. Wees maat zeker dat een hengstenketting die hiervoor gebruikt wordt gewoon heel veel pijn doet.
Leer aub op een andere manier met paarden omgaan waarbij je geen dwangmiddelen nodig hebt. En toch al helemaal niet voor standaard dingen als leiden.
Met info over hoe je dit kan doen vind je op mijn blog. Voor meer informatie mag je ook altijd een pb sturen.
Blog: http://www.paardenproblemen.wordpress.com
Ps, het paard vindt die hengstenketting geloof ik niet zo'n geweldig ding.