Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ragdollcat schreef:Toch was dat paard veel rustiger en veel meer happy op stal dan in een paddock op stalformaat.
Ligt ook heel erg aan het dier zelf, soort stal en omgeving. Gelukkig voor deze paard werkte het goed.
Dat is per dier verschillend.
Dat wordt kijken en uitproberen, het is en blijft een vervelende situatie.
Laibadji schreef:Ragdollcat schreef:Toch was dat paard veel rustiger en veel meer happy op stal dan in een paddock op stalformaat.
Ligt ook heel erg aan het dier zelf, soort stal en omgeving. Gelukkig voor deze paard werkte het goed.
Dat is per dier verschillend.
Dat wordt kijken en uitproberen, het is en blijft een vervelende situatie.
Bij de mijne is het dubbel.... Als er een vriendje weg gaat van stal draait hij rond in zijn stal. Moest hij buiten staan zou hij dat vrees ik ook doen maar ook steigeren en bokken....
My_Chimanga schreef:Ik ga dit eens even helemaal doornemen. Zit namelijk ook met een peesblessure en een HEEL druk paard.
Heb haar nu al bijna 2 maand op rust, de eerste maand wel iedere dag 2x uit de box per dag, dan spoelen koelen en even stappen (zat hele dikke wond op) maar nu staat ze overdag gewoon op het land. Wel op een ini-mini-landje, maar steeds met een stuk vers gras. Zo lang ze daar staat, gaat het redelijk. Echter is het binnen- en buiten zetten echt met gevaar voor eigen leven onderhand.
Ik heb haar al op andere voeding, op magnesium etc maar ze wordt echt vervelend. Springt ook constant in dat kleine landje, dus dat lijkt me uiteindelijk ook niet heel goed.
Nu mag ik weer rustig op gaan bouwen, maar 10 minuten stappen per dag, over een rechte grasbodem waarbij we zo weinig mogelijk bochten lopen, kan alleen langs de weg hier… Dat durf ik met zo'n kanon gewoon niet aan! Hoe zouden jullie dat aanpakken?