Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik kom dus gewoon echt de korte zijde niet op op wedstrijd als er een radiator (of iets anders wat paarden eet) in de hoek staat
. Dit komt natuurlijk ook door mijn spanning, maar het zou fijn zijn als mijn paard iets beter leert dat niet alles hem op wil eten 
Ik vond het erg leuk en interessant om te horen waar andere deelnemers tegen aan lopen met hun paarden. Sommige situaties die werden besproken zijn heel herkenbaar en andere weer helemaal niet. Uiteindelijk weer veel van geleerd en ik haal er de dingen uit die op ons van toepassing zijn.
MariekeB schreef:Ah mooi er is een topic over. Ik denk er nog over na , We redden ons eigenlijk prima op wedstrijd, maar maar we vinden het nog steeds spannend ( allebei ).
En in haar eentje naar buiten blijft een probleem als er veel tegelijk gebeurd (links schapen, rechts een sloot en 50 meter verder een boerderij... oh jee een hond die blaft )
Heb wel al veel grondwerk gedaan, maar vind het bij Tristan wel fijn dat hij wat meer de link legt met het rijden, en uiteindelijk de oefeningen ook onder het zadel gaat toepassen. Vond de Q&A ook erg interessant! splenius schreef:ja ik was bij de Q&A
was leuk te horen dat sommige mensen dezelfde problemen hebben als wat ik zelf ook heb met mijn paard.
Het vooral niet meer willen lopen en als een blok blijft staan.
achterhand gaat dan wel maar voorhand heeft ze er snel genoeg van en gaat stil staan en wil niet meer voor of achteruit.
(ben alleen weer vergeten wat dan de oplossing was)

Laat weten hoe het gegaan is!
), maar ik kan er ook mijn vinger niet opleggen. Straks ga ik mijn mening over Parelli nog moeten bijsturen, haha.SparklingApp schreef:Ruiterhuis, er is wel een filmpje waar Tristan werkt met een zeer flegmatiek paard, maar in hoeverre dit ook terug komt in deze cursus weet ik ook niet, aangezien ik nog niet gestart ben..
Ik denk wel dat je sowieso aan een stukje bewustzijn werkt.