Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flemminghfan schreef:Craniosacraal (ontspannings) behandelingen daar hebben ook veel paarden voordeel bij en zie je er van opknappen!! Het proberen waard naast je ingezette weg.
katie85 schreef:Ik heb je filmpje gezien en wat een goed team zijn jullie! Dat gaat goed komen en jullie gaan nog heel veel van elkaar leren. Je paard vindt je leuk en hij staat open voor leren vanwege zijn nieuwschierigheid. Heeft John dit paard ook gezien? Ik ken John niet maar het is wel goed om verdere uitdagingen met dit paard aan te gaan omdat hij anders ook klierig kan worden, uit verveling en/of speelsigheid. Hij loopt inderdaad nog niet zuiver. Heel veel succes samen. The sky is the limit. En laat je paard niet zomaar achter bij iemand die zegt hem wel even te fixen. Het gaat erom dat jij ermee aan de slag gaat. Groetjes!
Mira283 schreef:Ontzettend mooi filmpje, zie een vrolijk paardje wat graag met je wil werken. Zou zeker niet zeggen dat ie een zwaar verleden heeft gehad. Snap bij god niet hoe zo'n lieverd zo kunnen behandelen in Spanje...
YvonneAmigo schreef:Maflinger_S schreef:Het freestyle systeem van Emiel Voest zou wat voor je kunnen zijn. Als je een roundpen/longeerring hebt zou je dat eens kunnen proberen.
Ik heb alleen een 40x20 bak een weiland en een 2km lange grasdijk tot mijn beschikking. Freestyle is ook wel beter alleen in een 40x20 bak lijkt het zo op opjagen haha
EliseXJoelle schreef:Hii Yvv!
Ik ken jullie natuurlijk. Ben bij veel stappen er bij geweest en zie jullie groeien. Ik weet hoe am reageert etc etc.
Hoever jullie nu zijn gewoon in 1 woord RESPECT! alles wat je voor hem doet, op de manier hoe je het doet en met de ervaringen die je zelf had (of niet had) ik vind het knap echt waar!
Je weet ik sta altijd voor je klaar en heb natuurlijk een grote man te leen die Am ook wel een beetje kent en er wel voor in is jullie zo nu en dan eens te helpen
Ik weet zeker dat als je Astrid de tijd geeft ze jullie echt kan helpen. Je geeft zelf aan het erg moeilijk te vinden waar je moet beginnen, maar begin dan met iets kleins en bouw vandaar uit een mooie training uit. Reageert hij niet goed zet dan een stapje terug. Ik weet zeker dat het gaat helpen ik geloof in jullie en in Astrid (anders had ik haar mijn ongeleide projectiel ook niet toevertrouwd :p )
Ik denk dat uiteindelijk Freestyle jullie wel zou kunnen helpen. máár nu is het misschien nog wat te vroeg.
Ik heb het idee dat jullie nu nog echt op het punt zijn dat je hem met veel dingen moet overtuigen dat het NIET eng is en hij bij je mag blijven zonder te vluchten. eerst die angsten weg halen voordat met hem bezig gaat met leiderschap etc etc.
Ook via deze weg wil ik je heel veel suc6 en sterkte wensen. Het gaat echt wel goed komen
Je moet nu alleen nog niet denken in zijn conditie te trainen maar om hem mentaal klaar te krijgen weer aan het werk te kunnen.
En voor de bak kleiner te maken heb je toch de Falco-proof oplossing?
YvonneAmigo schreef:EliseXJoelle schreef:Hii Yvv!
Ik ken jullie natuurlijk. Ben bij veel stappen er bij geweest en zie jullie groeien. Ik weet hoe am reageert etc etc.
Hoever jullie nu zijn gewoon in 1 woord RESPECT! alles wat je voor hem doet, op de manier hoe je het doet en met de ervaringen die je zelf had (of niet had) ik vind het knap echt waar!
Je weet ik sta altijd voor je klaar en heb natuurlijk een grote man te leen die Am ook wel een beetje kent en er wel voor in is jullie zo nu en dan eens te helpen
Ik weet zeker dat als je Astrid de tijd geeft ze jullie echt kan helpen. Je geeft zelf aan het erg moeilijk te vinden waar je moet beginnen, maar begin dan met iets kleins en bouw vandaar uit een mooie training uit. Reageert hij niet goed zet dan een stapje terug. Ik weet zeker dat het gaat helpen ik geloof in jullie en in Astrid (anders had ik haar mijn ongeleide projectiel ook niet toevertrouwd :p )
Ik denk dat uiteindelijk Freestyle jullie wel zou kunnen helpen. máár nu is het misschien nog wat te vroeg.
Ik heb het idee dat jullie nu nog echt op het punt zijn dat je hem met veel dingen moet overtuigen dat het NIET eng is en hij bij je mag blijven zonder te vluchten. eerst die angsten weg halen voordat met hem bezig gaat met leiderschap etc etc.
Ook via deze weg wil ik je heel veel suc6 en sterkte wensen. Het gaat echt wel goed komen
Je moet nu alleen nog niet denken in zijn conditie te trainen maar om hem mentaal klaar te krijgen weer aan het werk te kunnen.
En voor de bak kleiner te maken heb je toch de Falco-proof oplossing?
Gelukkig ben jij erbij als Astrid komt helpen! en Falco natuurlijk ook dan haha
Maaar thanks! Super lieve woorden!!
Door de veranderingen bij Amigo heb ik echt het gevoel of ik alles met hem kan bereiken haha
Ben echt zo gek op hem
Freki schreef:Wat ontzettend mooi dat je dit voor hem doet!! Ik heb zelf ook wel een beetje een probleempaardje, dus ik weet hoe lastig dat is. En natuurlijk hoe mooi een mini beetje vooruitgang al is!
Ik train mijn paardje met de Emiel Voest methode. Ik deed het al 5 jaar lang met een ander paard, voordat hij kwam. Ik zou het jouw dus ook niet aanraden. Je moet echt al wel enige ervaring hebben, om het niet de hele tijd wegsturen te laten worden...
Overigens wil ik nog wel wat zeggen over het trainen met eten, ik ben der persoonlijk geen fan van. Je moet zorgen dat hij het voor jouw wil doen, niet voor het eten!
Echt super bezig!!
EliseXJoelle schreef:Yvon. Astrid heeft ook opleiding bij Voest gedaan. Mocht je daarmee aan de slag willen Kan ze je daar uiteraard mee helpen en in adviserenen ik heb zijn boeken.
Daarnaast natuurlijk bij Annemarie van der Toorn waar ze veel probleem paarden tegen komt
YvonneAmigo schreef:Vanavond les van Astrid, ben best benieuwd. Amigo voelt al aan mij dat er iets gaat gebeuren, in de wei vanochtend begon hij al weer angstig te doen.. Zelfs een keer weg lopen van mij..