vrijheidsdressuurpakket of pony als cadeau?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:08

Gulpje schreef:
Ik zou als ik jou was heel brutaal (maar wel beleefd) om een grotere pony vragen ;)

Maar die zijn zo 10x zo duur als een shet

SweetVanille

Re: vrijheidsdressuurpakket of pony als cadeau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:09

Als je dat denkt dan zou ik zeker geen eigen nemen, nee..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:10

Dan zou ik absoluut voor het vrijheids dressuur pakket gaan. Als het al zo'n dilemma is om iets meer neer te tellen voor een grotere pony, ben je duidelijk financieel niet in staat om een pony te hebben.

fjordjes20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:12

Lowara schreef:
Dan zou ik absoluut voor het vrijheids dressuur pakket gaan. Als het al zo'n dilemma is om iets meer neer te tellen voor een grotere pony, ben je duidelijk financieel niet in staat om een pony te hebben.

We hebben wel et geld maar 2000 euro voor een verjaardagscadeau?
Dat is best duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:13

Ben ik de enige die de keuze tussen een levend wezen en een touwhalster, leadrope, neckrope en touwteugels niet snapt? :o

Maar, ik zou voor het vrijheidsdsdressuurpakket gaan als je een pony te duur vindt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:13

Lowara schreef:

Precies wat ik dacht!

Hou het maar voorlopig bij de lease fjord.

En doorsparen........over een paar jaar kun je mits je het kunt onderhouden een dier kopen dat bij je past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:14

fjordjes20 schreef:
Lowara schreef:

We hebben wel et geld maar 2000 euro voor een verjaardagscadeau?
Dat is best duur

Als je dat al duur vind hoe lang ga je die shet dan jarenlang onderhouden? Die kost wel meer dan 2000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:14

Ik zou voor het VD pakket gaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:17

fjordjes20 schreef:
Gulpje schreef:
Ik zou als ik jou was heel brutaal (maar wel beleefd) om een grotere pony vragen ;)

wat denk je dat maandelijkse stalling plus verzorging van een shet kost.. dat is sowieso al zo'n 4x duurder dan de doorsnee shet.

als je mazzel hebt en je kunt m doe het zelf op een landje zetten (let op, kosten voor mestafvoer en zaaien.. plus mogelijk te kort paaltjes en lint om strookbegrazing te doen, plus wellicht ook zelf nog voor stroom zorgen).. dan kom je misschien uit met 150 euro in de maand voor stalling en voer + vaste doorlopende kosten.. hoefsmid minimaal 20 eens per 6-8 weken, dierenarts rekening onverwachte kleine dingen, zomaar 200 per jaar.. lessen voor mennen geen idee wat dat kost..

als je je nu al druk maakt (met je 18e) over dat een pony 10x zo duur in aanschaf is als een shet, dan raad ik je aan helemaal geen pony te nemen, want dan mis je echt het financieel inzicht wat een pony kost per maand/jaar. Ik zou dat eerst op een rijtje zetten, voordat je een pony voor jezelf koopt.

een leuk recreatie ponytje hoeft bij lange na geen 2000 euro te kosten..

ik heb zelf een e pony gekocht inclusief alle spullen (dekens 5x, dekjes 6x, singels 2x, poetskist, opstapkrukje, vliegenspul, anatomisch hoofdstel, gewoon hoofdstelletje, bitjes x4, peessetjes x2, gloednieuw crossetje) totaalprijs 2600 euro.. en dan heb je het over een pony'tje die ooit Z gelopen heeft en L samengesteld (lol, Z dressuur mag je gevoegelijk vergeten op dit moment), ruin van 10 jaar. En dat is voor een recreatiepony redelijk luxe te noemen.

per maand gemiddeld: 185 euro stalling, 35 euro les, 40 euro voer (nu niet, staan 24/7 buiten), hoefsmid omgerekend 17.50 per maand, dierenarts grof genomen per maand 25 euro gereserveerd voor het geval er eens in het half jaar wat is.. 35 euro gemiddeld aan spullen die ik nodig blijk te hebben maar nog niet heb.

met andere woorden.. binnen een jaar ben ik straks al meer kwijt dan de pony met alle spullen gekost heeft bij aanschaf.

een shet is niet veel goedkoper, enige waar je op bespaard is een kleinere box.

fjordjes20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:29

fjordjes20 schreef:
Gulpje schreef:

wat denk je dat maandelijkse stalling plus verzorging van een shet kost.. dat is sowieso al zo'n 4x duurder dan de doorsnee shet.

als je mazzel hebt en je kunt m doe het zelf op een landje zetten (let op, kosten voor mestafvoer en zaaien.. plus mogelijk te kort paaltjes en lint om strookbegrazing te doen, plus wellicht ook zelf nog voor stroom zorgen).. dan kom je misschien uit met 150 euro in de maand voor stalling en voer + vaste doorlopende kosten.. hoefsmid minimaal 20 eens per 6-8 weken, dierenarts rekening onverwachte kleine dingen, zomaar 200 per jaar.. lessen voor mennen geen idee wat dat kost..

als je je nu al druk maakt (met je 18e) over dat een pony 10x zo duur in aanschaf is als een shet, dan raad ik je aan helemaal geen pony te nemen, want dan mis je echt het financieel inzicht wat een pony kost per maand/jaar. Ik zou dat eerst op een rijtje zetten, voordat je een pony voor jezelf koopt.

een leuk recreatie ponytje hoeft bij lange na geen 2000 euro te kosten..

ik heb zelf een e pony gekocht inclusief alle spullen (dekens 5x, dekjes 6x, singels 2x, poetskist, opstapkrukje, vliegenspul, anatomisch hoofdstel, gewoon hoofdstelletje, bitjes x4, peessetjes x2, gloednieuw crossetje) totaalprijs 2600 euro.. en dan heb je het over een pony'tje die ooit Z gelopen heeft en L samengesteld (lol, Z dressuur mag je gevoegelijk vergeten op dit moment), ruin van 10 jaar. En dat is voor een recreatiepony redelijk luxe te noemen.

per maand gemiddeld: 185 euro stalling, 35 euro les, 40 euro voer (nu niet, staan 24/7 buiten), hoefsmid omgerekend 17.50 per maand, dierenarts grof genomen per maand 25 euro gereserveerd voor het geval er eens in het half jaar wat is.. 35 euro gemiddeld aan spullen die ik nodig blijk te hebben maar nog niet heb.

met andere woorden.. binnen een jaar ben ik straks al meer kwijt dan de pony met alle spullen gekost heeft bij aanschaf.

een shet is niet veel goedkoper, enige waar je op bespaard is een kleinere box.[/quote]

Het is 80 euro per maand voor stalling inc. voer

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:31

Staat hij in de bezemkast dan?

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:38

Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk goed na bij de aanschaffing van een Shetlander. Misschien als je ouder wordt krijg je minder interesse in je pony, ga je er steeds minder vaak naartoe, en uiteindelijk ga je met tegenzin. Je leasepaard kan je altijd nog opzeggen.

Een Shetlander kost inderdaad minder dan een grotere pony, ja. Maar ik zou er maar heel goed over na denken, en in jouw geval voor het vrijheidsdressuurpakket gaan ;) .

nienke_layla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:44

een grotere pony hoeft niet duurder te zijn. Kijk eens op bokt rond, en je vind een aantal die met spoed weg moeten en dus voor heel weinig weg gedaan worden. Dit is ook bij mijn reus gebeurd. eigenaar verloor huis en alles.. dus had niks meer voor haar paard. Ik heb hem toen met spullen gratis overgenomen in ruil voor een goed huis.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:48

En wil je toch persé voor een shet gaan. Wees dan wel realistisch over het rijden.
Boven de 1.50m en 45kg ben je al gauw te lang of te zwaar.
Ga dan (bijvoorbeeld) lekker mennen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:19

fjordjes20 schreef:
Het is 80 euro per maand voor stalling inc. voer

krachtvoer, of alleen hooi.. of zelfs kuil?
je vergeet: lessen, hoefsmid, tandarts, vaccinatie, spullen die je nodig hebt en onvoorzienigheden.

en worden ze voor die 80 euro ook binnen en buiten gezet?
en zit de bodembedekking er wel bij in?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:45

Moderatoropmerking:
Ik sluit dit topic omdat het is aangemaakt met een niet goedgekeurd schaduwaccount.