elenaMM77 schreef:de pony is met van alles en nog wat bezig, behalve met jou helaas.. eenmaal zelfs zo afgeleid dat ze het hele hoofd naar buiten brengt. Daarbij loopt ze vierkante bochten en struikelt een enkele keer zelfs bijna voor.
ik zou bij deze pony eerst beginnen met grondwerk er direct naast om haar te helpen met het hoofd naar beneden brengen, helpen met het ontdekken van haar buikspieren, helpen met het haar laten ontdekken van haar bekken dat ze kan kantelen.. helpen met het loslaten van de nek en kaak spieren..
en als ze daar een beetje positief op reageert, dan gaan longeren. Want dit zet eigenlijk niet zoveel zoden aan de dijk, omdat je zelf niet zo goed weet hoe je de achterhand nu activeert.. je kunt met geen mogelijkheid zorgen dat ze zo haar lichaam goed inbouwt, waardoor ze dus vierkante rondjes valt.
voor lijkt ze ook niet 100% fris te lopen, maar dat kan ook pure onbalans zijn waardoor ze gaat struikelen en dat vooruit al probeert te corrigeren..
dat voorwaardse komt mede door haar onbalans..
denk maar eens in.. wat doen wij zelf als we joggen en we dreigen te struikelen? dan probeer je je balans voorwaards te corrigeren.. je loopt dan een paar passen flink vlot bijna vallend door voor je je evenwicht hersteld en weer normaal kunt joggen.. maar als je helemaal geen goede balans hebt, dan blijf je dus het beste overeind in de bochten door je snelheid te verhogen.
Helemaal eens met deze post. Zoek es een kaptoom vb. deze http://www.kramer.nl/SHOWMASTER-Kaptoom ... &ci=257236, heb je ook geen bit in de mond, maar kan je wel netjes stelling en buiging vragen. Eerst in halt, dan meestappen aan de hand, dan je paard iets verder van je af geleiden en zo geleidelijk de cirkel ruimer maken naar longeren toe. Verliest ze balans of stelling, terug bij je nemen en verkleinen, en zo geleidelijk opbouwen. Meest effect heb je als je dit dagelijks een 10tal minuutjes doet.
Zoals haar rugbespiering en ruggebruik eruit ziet, zou ik eerlijk gezegd niet durven rijden. Wss krijg je een heel ander paard onder je kont als je eerst wat verder werkt vanop de grond.
Als ik trouwens de graasfoto zie, vind ik de voorbenen netjes staan, maak me eerder zorgen over de gelijke stand van de achterbenen, doet me eerder denken aan buik- of maagpijn.
Als je Aveve voedert, zou ik je de Sport Mix Zero aanraden, lager in suikers en zetmeel, en hoger vetgehalte, al denk ik dat die 23% suikers en zetmeel van de Balance Mix.
Ik denk echter dat je met die 500 gram een te laag gehalte vitamines en mineralen voedert (die voeders zijn voorzien om kilo's daags te geven). Zelf ben ik om die reden overgeschakeld op Vitalbix: slechts 250 g per dag te voederen (mss zelfs minder, ik volg gewoon de aanbevelingen, en tekorten zijn zo snel bijgetrokken dat ik zelfs zal afbouwen), en wordt gratis thuisgeleverd vanaf 55 euro. Lijkt prijzig, maar door de kleine hoeveelheid is het toch niet duur, en heeft een hoog vitamine E-gehalte. Ter vergelijking: met je 500 g Balance Mix krijgt je paard 125 mg vit E binnen, met 250 g Vitalbix 367 mg, kan ook goed helpen tegen stijfheid.
Maar persoonlijk denk ik niet dat een paard heet wordt van 500 g basis krachtvoer. Ik zie ook eerder onbalans.