Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
HippoLogic schreef:Als je zelf aan de slag wilt en inspiratie op wilt doen kun je hier de parcoursen voor de online competitie gratis downloaden. Even naar beneden scrollen. http://www.thehorseagilityclub.com/onli ... e-agility/
Akke_sSpring schreef:Waar hebben jullie zo'n buis gekocht voor op de hindernispalen? Zoals de blauwe op de foto hierboven.
Met mijn fiets aan de hand en die buis zo ongeveer om mijn nek. Maar dat kon mij niks schelen.
Dan ben je wel heel professioneel bezig.
Aan de andere kant alleen maar fijn als dingen mislukken want ik wil graag wedstrijdervaring opdoen maar ook vooral niet te snel weer gepromoveerd worden naar de volgende klasse.
We kunnen ook slalommen en zeiltjes, slingerbogen etc zijn ook geen probleem. Springen doe ik niet met hem, vanwege zijn knie, dus. Maar inderdaad steeds zo n parcours maken en opruimen is wel een gedoe.
). Was er al een tijdje naar op zoek. Heb jouw website opgeslagen.

Mi_Amore schreef:Je paard 'hoeft' het niet te kunnen, maar ter voorbeeld:
- een strak touw is -1
- in liberty werk een aarzelend paard dat bvb halt houdt tussen 2 obstakels is ook -1
- een oefening moeten hervatten (en dus iets meermaals vragen) levert je ook een minpuntje op
als je mensen wilt laten zien hoe leuk het is om iets te proberen, dan laat ik liever zien dat het niet perfect hoeft te gaan aangezien een foutje gewoon 1 puntje minder is van de 100 in totaal, who cares. Dat trekt mij meer aan dan als iemand me vertelt dat vóórdat ik aan iets kan/mag beginnen mijn paard perfect x, y en z moet kunnen. Aangezien het zo in je eerste post stond wilde ik dat toch even nuanceren, aangezien ik als totale beginner juist binnen ben gelokt
doordat ik als perfectionist te horen kreeg dat het niet uitmaakte dat wij dingen nog niet perfect kunnen, want wat is nou helemaal een of twee puntjes aftrek.
[***] alleen met de voorbenen over het balkje laten stappen en dan achteruit. Ik merk dat ik als trainer daardoor veel gefocuster en preciezer moet zijn: als ik wil dat er alleen voorbenen over het balkje komen, dan moet ik mijn Hoho precies zo timen dat hij stopt als het 2e voorbeen neerkomt - voordat het achterbeen al meekomt. Dus waar schriktraining vooral het paard traint heb ik het idee dat HA vooral mij traint omdat ik veel meer gefocust moet zijn op wanneer ik hulpen geef en hoe/wanneer ik dingen oefen als die aan het eind van de maand in een proef voorkomen.
[***] is nog niet schrikgordijn-proof en daardoorheen draven gaat al helemaal niet, dus die boog nemen we waarschijnlijk gewoon in stap en zonder slierten en dan incasseren we maar gewoon die nul punten en gaat deze wedstrijd gewoon in het mapje persoonlijke ervaringen. Het moet toch vooral leuk blijven, helemaal voor hem!
Duality schreef:Ik doe er ook vrij fanatiek aan met mijn pony! Heb me van de week ingeschreven voor de competities! Heb ondertussen ook een compleet parcours wat ik uit kan zetten. Ik vind het ook heel leuk om steeds nieuw hindernissen te bouwen en te verzinnen. En pony heeft er ook heel veel lol in!
Pas op de wedstrijdfilmdag zelf zet ik alles achter elkaar neer, want aangezien ik alles na de training steeds weer op moet ruimen heb ik ook niet echt zin om dat vaker te doen.
MOETEN bestaat immers niet in de paardenwereld, althans niet in de mijne 

Ik heb al zeer mooie trainingsschema's leren schrijven n.a.v. een nieuwe opdracht. 
Mi_Amore schreef:@xyzutu2: dat is blijkbaar een beetje mis begrepen danMOETEN bestaat immers niet in de paardenwereld, althans niet in de mijne
Maar misschien is dat wel een taalverschil tussen Belgie en Nederland? Volgens mij nemen Nederlanders dingen vaak letterlijk zoals ze ergens staan, Belgen misschien minder?Citaat:Schriktraining is inderdaad meer om paarden te desensibiliseren, Horse Agility traint zowel mens als paard om beter op elkaar in te spelen. De obstakels zijn niet waar het allemaal om draait, maar de samenwerking tussen mens en paard. De obstakels zijn een hulpmiddel, een handvat dat wordt aangereikt om verschillende dingen te gaan veranderen/aanpassen/finetunen.
xyzutu2 schreef:Duality schreef:Ik doe er ook vrij fanatiek aan met mijn pony! Heb me van de week ingeschreven voor de competities! Heb ondertussen ook een compleet parcours wat ik uit kan zetten. Ik vind het ook heel leuk om steeds nieuw hindernissen te bouwen en te verzinnen. En pony heeft er ook heel veel lol in!
Leuk! Hoe ben jij bij de competities beland?
Iemand schreef dat een parcours opzetten zoveel tijd kost en dat is ook wel zo: voor een compleet parcours ben ik toch wel 20 minuten bezig, vooral omdat ik de afstanden altijd verkeerd schat.![]()
Maar tussendoor tijdens de training heb je geen complete parcoursen nodig; met Rio zet ik gewoon elke normale training 1 HA hindernis neer en dan doen we die een paar keer tussen alle andere dingen door. Gister hebben we bijvoorbeeld de pion geoefend.Pas op de wedstrijdfilmdag zelf zet ik alles achter elkaar neer, want aangezien ik alles na de training steeds weer op moet ruimen heb ik ook niet echt zin om dat vaker te doen.