Wat is het simpelste trucje dat je aan je paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: Wat is het simpelste trucje dat je aan je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:27

Ik zou ook shake zeggen, maar hier heb je wel consequentie voor nodig. Waarom? Omdat je anders een paard krijg t wat bij het minste al met zijn hoofd staat te schudden.
Mijn paard kan dat namelijk op commando, maar ik mag ook gewoon zijn oor haar knippen of aan zijn oren komen. Als je paard dat al niet meer toelaat heb je het helemaal verkeerd aangeleerd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:31

Vinger in het oor klinkt niet erg aardig..... Ik ben ook geen kunstjes mens, heb het in onkundige handen te vaak fout zien gaan. Wachten of zoiets als de emmer vind ik wel nuttig/ grappig.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:36

Haha ik zie hier heel veel dat nee schudden het makkelijkste is.. Nou mijn paard kan vanalles, Spaanse pas, knielen, buigen achterwaarts etc. Maar het nee schudden krijg ik gewoon niet aangeleerd.

Ik zou beginnen met voetje.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:40

gr_roos schreef:
Vinger in het oor klinkt niet erg aardig..... Ik ben ook geen kunstjes mens, heb het in onkundige handen te vaak fout zien gaan. Wachten of zoiets als de emmer vind ik wel nuttig/ grappig.

Het is niet zomaar je vinger in het oor duwen hoor :')

het is heel zachtjes aan de haartjes kriebelen en gelijk belonen op de reactie van het schudden. Vrij makkelijk, vrij onschuldig. Punt is alleen dat sommige paarden met heel hun hoofd op je komen hangen omdat ze het zo lekker vinden _O-

Ik denk dat het per paard verschilt. De ene leer ik het makkelijkste steigeren, de andere liggen, de andere een buiging, spagaat, berggeit.... Elk paard is anders, elk paard heeft zijn voorkeur en elk paard bied andere dingen aan :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:48

Ik heb mijn pony geleerd dat ze alleen trucjes mag doen wanneer ik de clicker vast heb, dus van geschud of jambettes op ongewenste momenten heb ik geen last.

Shake vond ik erg makkelijk om te leren en vind mijn pony ook fantastisch. Het begin van jambette is simpel, een mooie, uitgestrekte, lang volgehouden jambette heb ik daarentegen best wel wat moeite mee (kent ze dan ook nog niet). Wachten vind mijn pony lastig, ik kan haar zien twijfelen ("ik wil graag komen maar dat mag niet..."). Touch heb ik tot nu toe makkelijk aan kunnen leren! Tenminste, op de lichamen van de pony's zelf. Op voorwerpen moet het nog wat verbeterd worden :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:52

Ik vind flemen het makkelijkste trucje :)
Gewoon een snoepje boven de lip houden en geven als het paard deze een beetje optilt :j

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:53

Het makkelijkste trucje vond ik de hand als target. Ik knip in mijn vingers en paard komt mijn opgestoken hand aanraken, dit doet hij ook van een afstandje.
En 'terug' een stapje terug doen uit mijn ruimte. Heel handig en dat begreep hij heel snel precies. Ik hoef mij alleen nog maar om te draaien of naar zijn borst te wijzen en hij gaat een stapje achteruit.

Shetjesxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:30

Misschien niet het allersimpelste, maar wel bij vooral shets en andere kleine pony's aan te leren vind ik een rondje draaien. Niet om je heen maar echt zelf voor jou. Klinkt niet zo simpel maar het is best eenvoudig. Mijn mini heb ik het geleerd door het touw over de schouder te doen en dan naar de achterhand toe lopen. Waarschijnlijk zal je pony je volgen, zo niet, ook geen probleem. Je trekt aan het halstertouw naar de kant waar de pony heen moet. Dan draait hij dus een half rondje. Dit breid je uit naar een heel rondje en het handigste is om er een handgebaar en stemcommando aan te koppelen.
Sorry als het moeilijk te snappen is weet niet hoe ik het makkelijk kan uitleggen :+

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:21

Ik heb zelf eerst het flemen aangeleerd, makkelijk en superleuk kunstje :)