Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikke schreef:En niemand die blijkbaar op het idee komt dat een groot deel van die "losloopfoto's" gewoon gefotoshopt zijn?
Ik kan moeiteloos foto's plaatsen van mijn paard dat los achter mij aanloopt, voor mij uit loopt of zelfs los door het bos loopt zonder mij in beeld. De hedendaagse fototechniek maakt dit kinderlijk simpel.
Zeg maar hoe je het op de foto wil, ik maak ze voor je.
capopjekop schreef:In real life is photoshoppen lastigen meestal zie je het toch nog wel als er een heel hoofdstel weggeshopt moet worden. Een touwtje is idd niet lastig weg te werken
Bernoe schreef:ikke schreef:En niemand die blijkbaar op het idee komt dat een groot deel van die "losloopfoto's" gewoon gefotoshopt zijn?
Ik kan moeiteloos foto's plaatsen van mijn paard dat los achter mij aanloopt, voor mij uit loopt of zelfs los door het bos loopt zonder mij in beeld. De hedendaagse fototechniek maakt dit kinderlijk simpel.
Zeg maar hoe je het op de foto wil, ik maak ze voor je.
Dat klopt, maar in dit geval gaat het dus om de mensen die hun paard daadwerkelijk los hebben lopen of buitenrijden op een neckrope.
Ik denk dat door het goede fotoshoppen sommige mensen echt denken dat die paarden los lopen en het dan zelf ook maar gaan proberen. Ook denk ik dat neckrope ed een beetje een rage is. 20 jaar geleden op de ponyclub wisten de meesten niet eens van het bestaan van een neckrope...
Ragdollcat schreef:Ergerlijk.
Een ex-stalgenootje deed dat ook en het is 2 keer ervandoor gepeerd waarvan er 1 x bijna aangereden werd door een Jeep, heb ik met mijn eigen ogen gezien en woest dat ik was, want heb het al meerdere keren gezegd dat ze dat beest vast moet hebben aan de lijn en niet los, want ik hoef niet te zien hoe dat beest aan gort gereden wordt en of dat er ongelukken kunnen gebeuren.
Dat beest deed echt idioot, heel hard en bokkend in een rengalop en was ook bijna uitgegleden ook op het asfalt bij het keren richting de stallen. De stalgenoot was natuurlijk nergens te bekenen en ik zag haar pas 5 minuten later hijgend op een fiets.
Het is en blijft een dier/vluchtdier en daar blijf ik bij!
En inderdaad, straks verpesten ze een hoop voor de mensen met paarden die wel normaal doen met de paarden in het openbaar.
Amandavd schreef:
Bernoe schreef:Ik vind het niet anders.... wat doe je als je fietsers of wandelaars tegenkomt op het pad? In het dichtbevolkte nl vind ik het ronduit aso.
Fjorj schreef:Ikke,
![]()
Dus gezien je daar nooit iemand tegen komt geeft jou het recht om je niet aan de wet te houden?
Loslopend paard veroorzaakt ongeluk, wie is verantwoordelijk?
ikke schreef:Fjorj schreef:Ikke,
![]()
Dus gezien je daar nooit iemand tegen komt geeft jou het recht om je niet aan de wet te houden?
Loslopend paard veroorzaakt ongeluk, wie is verantwoordelijk?
Waarom zou je een hond wel zo goed op moeten kunnen voeden dat ie los met je mee kan lopen en waarom zou een paard dat niet kunnen leren?
Bij ons in het bos staat dat honden onder controle moeten zijn...........