Paard los in het bos, nieuwe rage?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:10

Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien, maar ik woon dan ook niet vlak bij het bos.
Zelf wel eens gehad dat mijn paard de openbare bak uitsprong, en er terug naar huis ging, midden over de weg. Ik zal mijn paard niet zo snel los laten, veel te bang dat die hem er toch tussen uit knijpt. Zeker na die ervaring, dood eng!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:10

@TurdusMerula, denk dat ze het meer voor zichzelf bedoelt. Dat ze zelf niet eens bitloos zou gaan dus al helemaal niet zonder iets :).

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:14

Idiote acties door kinderen die nog te onnozel zijn om de gevolgen te overzien. Leuk in de bush in Argentinië ja, maar in overbevolkt NL? Door zulke stupiditeit krijg je straks nog aangepaste wetgeving waar dus niemand blij mee is he...
Doe dat soort spelletjes alsjeblieft waar ze thuishoren, nl in een afgesloten ruimte!!

SaarMisty

Re: Paard los in het bos, nieuwe rage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:21

Bij mij in het bos is er ook iemand die regelmatig met een touwtje om de nek een buitenrit gaat maken. Zelf vind ik die onverantwoordelijk, stel dat hij schrikt, je valt er naast en hij rent weg. Waaraan zal je paard gevangen worden? Als je wilt bewijzen dat je band 'oh zo goed' is, doe het dan veilig door gewoon iets om het hoofd voor meer controle. Je breng t niet alleen jezelf en je paard in gevaar door dit maar ook andere.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:26

Ergerlijk.

Een ex-stalgenootje deed dat ook en het is 2 keer ervandoor gepeerd waarvan er 1 x bijna aangereden werd door een Jeep, heb ik met mijn eigen ogen gezien en woest dat ik was, want heb het al meerdere keren gezegd dat ze dat beest vast moet hebben aan de lijn en niet los, want ik hoef niet te zien hoe dat beest aan gort gereden wordt en of dat er ongelukken kunnen gebeuren.

Dat beest deed echt idioot, heel hard en bokkend in een rengalop en was ook bijna uitgegleden ook op het asfalt bij het keren richting de stallen. De stalgenoot was natuurlijk nergens te bekenen en ik zag haar pas 5 minuten later hijgend op een fiets.

Het is en blijft een dier/vluchtdier en daar blijf ik bij!

En inderdaad, straks verpesten ze een hoop voor de mensen met paarden die wel normaal doen met de paarden in het openbaar.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:32

:= ik durf mijn paard niet eens los met prikpaaltjes te laten veel te bang dat ze dr vandoor gaat.

maar nee ik vind t ook niks hoor leuk dat je t kan met je paard enz maar verder nee :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:41

En niemand die blijkbaar op het idee komt dat een groot deel van die "losloopfoto's" gewoon gefotoshopt zijn?
Ik kan moeiteloos foto's plaatsen van mijn paard dat los achter mij aanloopt, voor mij uit loopt of zelfs los door het bos loopt zonder mij in beeld. De hedendaagse fototechniek maakt dit kinderlijk simpel.

Zeg maar hoe je het op de foto wil, ik maak ze voor je.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:45

In real time is photoshoppen lastig :') en meestal zie je het toch nog wel als er een heel hoofdstel weggeshopt moet worden. Een touwtje is idd niet lastig weg te werken

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:49

ikke schreef:
En niemand die blijkbaar op het idee komt dat een groot deel van die "losloopfoto's" gewoon gefotoshopt zijn?
Ik kan moeiteloos foto's plaatsen van mijn paard dat los achter mij aanloopt, voor mij uit loopt of zelfs los door het bos loopt zonder mij in beeld. De hedendaagse fototechniek maakt dit kinderlijk simpel.

Dat klopt, maar in dit geval gaat het dus om de mensen die hun paard daadwerkelijk los hebben lopen of buitenrijden op een neckrope.

Ik denk dat door het goede fotoshoppen sommige mensen echt denken dat die paarden los lopen en het dan zelf ook maar gaan proberen. Ook denk ik dat neckrope ed een beetje een rage is. 20 jaar geleden op de ponyclub wisten de meesten niet eens van het bestaan van een neckrope...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:50

haha dit is natuurlijk waar. Het heeft bij mij best lang geduurd voordat ik dat inderdaad door had. Zeg maar, tot er een topic voorbij kwam waar het hekwerkje, en de lijnen nog niet geshopt waren... :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:56

capopjekop schreef:
In real life is photoshoppen lastig :') en meestal zie je het toch nog wel als er een heel hoofdstel weggeshopt moet worden. Een touwtje is idd niet lastig weg te werken

Ik shop jou moeiteloos van je paard af, laat staan een hoofdstel of een touwtje.

Wat je daadwerkelijk in het bos tegenkomt, is inderdaad een feit, maar hoe verhoudt zich dat tot het aantal foto's op I-net?

Bernoe schreef:
ikke schreef:

Dat klopt, maar in dit geval gaat het dus om de mensen die hun paard daadwerkelijk los hebben lopen of buitenrijden op een neckrope.

Ik denk dat door het goede fotoshoppen sommige mensen echt denken dat die paarden los lopen en het dan zelf ook maar gaan proberen. Ook denk ik dat neckrope ed een beetje een rage is. 20 jaar geleden op de ponyclub wisten de meesten niet eens van het bestaan van een neckrope...

Ik heb al ruim 20 jaar een neckrope dus nee, zo "nieuw" is die rage niet.

Kopieergedrag is van alle tijden en dat soort idioten zijn dus ook van alle tijden. Dat was twintig jaar geleden echt niet zoveel anders alleen lag het minder open-en-bloot op straat door het gebrek aan internet.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:00

Internet is ongetwijfeld een reden ja :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:18

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:21

Ragdollcat schreef:
Ergerlijk.

Een ex-stalgenootje deed dat ook en het is 2 keer ervandoor gepeerd waarvan er 1 x bijna aangereden werd door een Jeep, heb ik met mijn eigen ogen gezien en woest dat ik was, want heb het al meerdere keren gezegd dat ze dat beest vast moet hebben aan de lijn en niet los, want ik hoef niet te zien hoe dat beest aan gort gereden wordt en of dat er ongelukken kunnen gebeuren.

Dat beest deed echt idioot, heel hard en bokkend in een rengalop en was ook bijna uitgegleden ook op het asfalt bij het keren richting de stallen. De stalgenoot was natuurlijk nergens te bekenen en ik zag haar pas 5 minuten later hijgend op een fiets.

Het is en blijft een dier/vluchtdier en daar blijf ik bij!

En inderdaad, straks verpesten ze een hoop voor de mensen met paarden die wel normaal doen met de paarden in het openbaar.

Hopelijk heeft die er dan wat van geleerd!
Het is inderdaad gewoon gevaarlijk.

Amandavd schreef:
Ikke; Dit kun je niet photoshoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=TNoutncMEdM

Nee klopt, maar dat is nog anders. Als er eentje weg rent kan je er achteraan. Die paarden kunnen ook niet zomaar tussen de bomen door. Verder ziet het er mooier uit dan het is. Het is gewoon een recht pad. Die paarden volgen de rest door kuddegedrag. Omdat er een paar rijden kunnen diegene hun paard nog sturen waardoor de rest waarschijnlijk zelf volgt omdat het een hechte kudde is.
Laatst bijgewerkt door ElineR op 12-11-14 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:27

Ik vind het niet anders.... wat doe je als je fietsers of wandelaars tegenkomt op het pad? In het dichtbevolkte nl vind ik het ronduit aso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:30

Wat aso omdat zo te doen. Totaal niet netjes tegenover de ander bosgebruikers die er hinder van kunnen hebben en je verpest het op deze manier voor de andere ruiters die zich wel netjes in het bos gedragen. Van mij mogen gerust boetses uitdelen en/of paarden in beslag nemen wanneer dit soort dingen gebeuren.

In buitenland waar ruimte zat is zou wel kunnen, maar hier kleine nl moet je dit soort dingen niet willen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:41

Amandavd schreef:
Ikke; Dit kun je niet photoshoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=TNoutncMEdM

Dat is simpel te doen. Mijn shet loopt ook los mee als ik met zijn vriendin loop. Die is veel te bang dat hij achterblijft. Maar dit doen we alleen op eigen erf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:54

Simpel te doen? Sorry dat snap ik niet.

Zulke filmpjes zijn echt idioterie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:57

Bernoe schreef:
Ik vind het niet anders.... wat doe je als je fietsers of wandelaars tegenkomt op het pad? In het dichtbevolkte nl vind ik het ronduit aso.

Ik vraag me af of dit daadwerkelijk NL is.
Daarnaast weet ik ook in NL de nodige bosgebieden waar je dit gewoon kunt doen zonder een levende ziel tegen te komen.

Daarnaast zijn sommige paarden gewoon ECHT zo braaf dat het kan. Ik ken enkele paarden die straffeloos los mee kunnen lopen. Daar kun je van vinden wat je wil, ik weet dat het kan, ik was erbij heb het dus gezien.

Dat anderen daar groen en geel van jaloezie van worden kan ik niet helpen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:11

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:15

Ik vind het niet kunnen. Je bent andere mensen tot last en ik vind het gevaarlijk. Het blijven vluchtdieren. Ok in Argentinië zal het waarschijnlijk wel kunnen.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:17

Ik ga altijd wandelen met mijn shetlander merrie's.
Mijn merrie die ik nu intussen al 13 jaar heb, loopt altijd los langs me, en luistert op commando's.
Mijn jongste loopt echter wel altijd netjes aan het touwtje.
Wel pak ik haar altijd vast als er mensen langs komen etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:22

Fjorj schreef:
Ikke,
:roll:
Dus gezien je daar nooit iemand tegen komt geeft jou het recht om je niet aan de wet te houden?

Loslopend paard veroorzaakt ongeluk, wie is verantwoordelijk?

Waarom zou je een hond wel zo goed op moeten kunnen voeden dat ie los met je mee kan lopen en waarom zou een paard dat niet kunnen leren?

Bij ons in het bos staat dat honden onder controle moeten zijn...........

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:24

ikke schreef:
Fjorj schreef:
Ikke,
:roll:
Dus gezien je daar nooit iemand tegen komt geeft jou het recht om je niet aan de wet te houden?

Loslopend paard veroorzaakt ongeluk, wie is verantwoordelijk?

Waarom zou je een hond wel zo goed op moeten kunnen voeden dat ie los met je mee kan lopen en waarom zou een paard dat niet kunnen leren?

Bij ons in het bos staat dat honden onder controle moeten zijn...........

Mijn merrie luister precies naar mijn commando's gelijk een hond...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:25