newt schreef:Ik longeer al jaren met touwtjes, mensen die er niet mee om weten te gaan doen het doorgaans verkeerd.. Het effect is het zelfde als een Passoa of dubbele longe, dus die redenatie snap ik niet.
Je kan touwtjes op verschillende manieren bijzetten, en je kan er ook mee spelen door stelling te vragen op de zelfde manier als een dubbele longe. Je kan ze vast zetten of beweeglijk houden, laag in zetten of hoog trainen..
Je pony loopt op de meeste foto's ontspannen en geen druk op het touw, soms vind ik het touw zelfs te lang. Op het moment dat ze omhoog komt voelt ze druk en word ze nageeflijk en vervolgens weer ontspannen te lopen, als ze dat eenmaal snapt kun je werken aan stelling. Dit mis je nu nog,maar dat kun je pas trainen als ze mee over de rug loopt.
In het begin loopt geen enkel paard direct over de rug met welke hulp of bijzet teugel dan ook, een paard/pony moet dit leren door training en stemhulp cq beloning met stem weet een paard wanneer hij over de rug loopt.
Ja ik vind het er totaal niet gespannen uit zien.. eerlijk gezegt. Zijn rug moet getraint worden en wil dat beetje voor beetje doen. Maar het feit dat hij niet tegen t touw in gaat maar wel gewoon laag loopt vind ik al fijn. Hij loopt toch niet in een valse krul? of ben k nou gek haha. Hij zet echt zijn achter benen echt heel goed onder zijn buik. Der zit hackney in dus zijn voeten optillen doet tie echt suoer
In het eerste geval is geen sprake van bekkenkanteling, bij de tweede wel. En dat is wat je nodig hebt.
Ik ga even kijken of ik het wat duidelijker aan kan geven met een foto.
Succes 

maar wat bedoel je met rijden? Dat heb ik niet in mijn openings topic gezegt?