Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
terpentijn schreef:Met deze kleine kanttekening: JIJ blijft verantwoordelijk voor de acties van het paard! Dus... als jij meiden (jonger dan jij zelf bent, schrijf je) daar met jouw toestemming mee laat rondrommelen, en er gebeurt iets, ben jij (of je ouders, aangezien je dus nog minderjarig bent) verantwoordelijk en aansprakelijk voor de eventueel aangerichte schade. Hou dat wel goed in gedachten!
LBLGypsyCobs schreef:Misschien had ze het hooi van bovenaf in de ruif gegooid, maar was er wat naast gevallen wat ze van binnen uit er in wilde gooien.
Vervelend dat het gebeurd is, maar zo te horen staat het los van de VD oefeningen, omdat daar wel hele specifieke commando's worden gebruikt.
Ik weet niet of jouw paard uit ongeduld wel eens met een voorbeen kapt of dat een buurpaard hem net op dat moment irriteerde?
Ik ben het er ergens mee eens dat mensen niet zomaar wat in de stal bij je paard te zoeken hebben, maar ik vind wel dat elk paard goed te benaderen zou moeten zijn in zijn stal.
Stel dat er door brand of een ander noodgeval onmiddellijk ontruimd moet worden.
Dan ben je toch blij als een ander je paard braaf en veilig buiten kan krijgen.
Of iets anders onnozels, een deken recht leggen, vergeten mestvork er uit halen, waterbak repareren.
Billy schreef:Dan nog hoort ze de stalhouder in te lichten, en niet zelf actie te ondernemen. Ze heeft gewoon niks in die stal te zoeken.
betadine schreef:Ts wees eens niet zo lief met iedereen. Het is jouw paard en als jij er niet bent moeten ze hem gewoon met rust laten en uit zijn stal blijven. Volgens mij zijn enkele van je stalgenoten jaloers op wat jij met je paard kan.
Is er geen stalbaas die een oogje in het zeil houdt ? Zou er hem of haar anders op aanspreken dat andere mensen zich in gevaar brengen door in je paard zijn stal te kruipen zonder toelating. Je ouders of jij betaalt er tenslotte voor een stal. Dan mag je toch gaan eisen dat ze jouw paard met rust laten, het is geen manegepaard...
VivaByoux schreef:betadine schreef:Ts wees eens niet zo lief met iedereen. Het is jouw paard en als jij er niet bent moeten ze hem gewoon met rust laten en uit zijn stal blijven. Volgens mij zijn enkele van je stalgenoten jaloers op wat jij met je paard kan.
Is er geen stalbaas die een oogje in het zeil houdt ? Zou er hem of haar anders op aanspreken dat andere mensen zich in gevaar brengen door in je paard zijn stal te kruipen zonder toelating. Je ouders of jij betaalt er tenslotte voor een stal. Dan mag je toch gaan eisen dat ze jouw paard met rust laten, het is geen manegepaard...
Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo lief en heb mn woordje ook wel klaar, maar nadat ik eens goed op mn kop heb gehad van 2 mensen die dingen regelen op stal hou ik me in..
Ze zei dus dat ze in de stal was omdat ze mijn paard binnen zetten, dus halster afdoen enzo. Zie nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren, want meestal duikt hij daarna direct naar de waterbak, voerbak or hooiruif.
VisibreTeam schreef:Het commando is toch met zweep? Ik neem dus aan dat TS het bewust met zweep heeft aangeleerd zodat het paard in kwestie leert dat er dus alleen met zweep kunsten worden vertoond en zonder niet
Die persoon heeft gewoon niks in de stal te zoeken gehad. Voor mijn paard uberhaupt in het verleden iets had geleerd gooide ze al met benen als haar eten er aan kwam, JUIST door het aan te leren ging dat over....
Een paard kan ook uit frustratie/nijd het been naar voren gooien, hoeft niet perse 'het kunstje' te zijn geweest. Een paard blijft een dier die onvoorspelbaar blijft. Zeker met vreemden in ZIJN stal... Paarden genoeg die andere mensen regelrecht hun stal uit slaan. Gewoon niet in de stal van het paard van iemand anders komen. Doe je dat wel, lok je het zelf uit
Dus TS, gewoon lekker door gaan met VD
supertinkie schreef:En al had die mevrouw wel wat in de stal te zoeken, in dit geval het halster af doen, dan nog. Als ik bij een voor mij niet heel bekend paard in de box sta, ben ik echt wel tien keer alerter dan bij mijn eigen. En zorg ik er voor dat het paard mij niet, al dan niet per ongeluk, kan trappen, bijten, duwen etc.
Dus ik vind niet dat TS iets te verwijten valt.