Touwhalster maken. Ja, lekker makkelijk...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:03

MarlindeRooz schreef:
En Cassidy, zij vult haar tijd tenminste nuttig, er zijn ook mensen die hun tijd vullen met botte opmerkingen op een forum gooien...

Ik lees al jaren mee met bokt maar ben sinds kort pas actief. Mijn reden om actief te worden: ik vind het leuk andere mensen te helpen en ik wilde heel graag Cassidy haar opmerkingen blokkeren :j
Na 2 dagen stond ze bij mij in de "vijandenlijst", werkt erg goed voor mijn humeur ;)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:04

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:04

Als je zelf aan de knutsel gaat, wat best leuk is om te doen. Gebruik dan wel goed touw en niet dat spul van de Action. Op de verpakking staat 6mm, maar dat is het langena niet! komt op hooguit 4, en dus veel te scherp.. (daarnaast houd het zijn kleur niet, in zon licht is het snel faal.. en nee geen ervaring mee, tenminste niet voor dat doel..).

Op deze site staat wel een duidelijke omschrijving: http://www.holistic-horse.nl/downloads.php En dan is het een kwestie van doen, en waarschijnlijk een heleboel keer achter elkaar voordat je hem door hebt.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Induna op 17-02-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:05

Giolli schreef:
Cassidy schreef:
Een touwhalster is een werkhalster. Niks mis mee om zelf te knutselen, het wordt echter wel een probleem als niet veilige spullen om het hoofd van een paard worden gehangen. Een touwhalster moet goed zitten, niet bij een minste of geringste heftige schudbeweging van het hoofd vallen. Te dun touw en het snijdt, te dik touw en het schiet zijn doel voorbij.

En wat nou als ik het voor de sier op m'n slaapkamer wil hangen?
Of als ik hem straks meteen weer in de prullenbak mik?

Ben jij nou helemaal betoeterd! :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 16:06

PaulinBijoux schreef:
MarlindeRooz schreef:
En Cassidy, zij vult haar tijd tenminste nuttig, er zijn ook mensen die hun tijd vullen met botte opmerkingen op een forum gooien...

Ik lees al jaren mee met bokt maar ben sinds kort pas actief. Mijn reden om actief te worden: ik vind het leuk andere mensen te helpen en ik wilde heel graag Cassidy haar opmerkingen blokkeren :j
Na 2 dagen stond ze bij mij in de "vijandenlijst", werkt erg goed voor mijn humeur ;)

_O- You rock.

Voor de gene die het interessant vinden (want die zijn er schijnbaar)
Ik ga er niet mee rijden, niet mee vastzetten, niet mee wandelen, niet mee 'trainen' ik ga niet vrijheidsdressuren, geen grondwerk. Ik wil me gewoon een middag vermaken en het daarna op 't hoofd van m'n paard knuppen voor een foto en dan het ding in de kast gooien om vervolgens nooit meer te gebruiken en 5 jaar later, als ik me eens verveel, een nieuwe te maken.

Vind je dat goed, Cassidy? +:)+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:06

Zie dit topic en heb er nu zelf ook heel veel zin in haha
Weer wat te doen in de vakantie!

Cassidy
We snappen je punt ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:07

Mijn vriend heeft er ook een zelf geknoopt voor m'n paard! Volgensmij als je op Google zoekt "touwhalster knopen" dan de tweede link, daarmee heeft hij het kunnen maken!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:07

Ik weet niet wat Cassidy vindt, maar ik vind het een topidee!!

Cassidy

Re: Touwhalster maken. Ja, lekker makkelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:10

Ja hoor, je gaat je goddelijke gang maar.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:19

jeetje Cassidy als je je verveel ga lekker wat anders doen dan hier je ''on nuttelozen'' reacties te posten..

TS ik heb dit ook gedaan met touw van de action 8 meter en 12 meter kleuren geel rood en wit (snel gekeken)

heb het via youtube gedaan en het filmpje staat op pagina 1 met het meisje met wit touw en groene shirt aan dit is zonder lus

bij ieder punt zette ik hem op pauze of weer terug zodat hij nog een keer afspeelt..
nu ken ik het uit mn hoofd

helaas pastte die van mij niet of ik heb niet goed gemeten of poown lief heb een moeilijk hoofd hihi

igg succes..

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:20

Induna schreef:
Als je zelf aan de knutsel gaat, wat best leuk is om te doen. Gebruik dan wel goed touw en niet dat spul van de Action. Op de verpakking staat 6mm, maar dat is het langena niet! komt op hooguit 4, en dus veel te scherp.. (daarnaast houd het zijn kleur niet, in zon licht is het snel faal.. en nee geen ervaring mee, tenminste niet voor dat doel..).

Op deze site staat wel een duidelijke omschrijving: http://www.holistic-horse.nl/downloads.php En dan is het een kwestie van doen, en waarschijnlijk een heleboel keer achter elkaar voordat je hem door hebt.
Succes!

Ach ik heb gewoon gebruikt om tijd te verdrijven/ gewoon eens wat te proberen te knopen, omdat het toevallige zag in de action voor een euro. Echt goed touw is bijna net zo duur als een touwhalster kopen dus dat was de moeite niet nee. Ik gebruik het ook nergens voor, gewoon een probeerseltje omdat ik dat touw toevallig zag in de action.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:35

Giolli schreef:
_O- You rock.

Voor de gene die het interessant vinden (want die zijn er schijnbaar)
Ik ga er niet mee rijden, niet mee vastzetten, niet mee wandelen, niet mee 'trainen' ik ga niet vrijheidsdressuren, geen grondwerk. Ik wil me gewoon een middag vermaken en het daarna op 't hoofd van m'n paard knuppen voor een foto en dan het ding in de kast gooien om vervolgens nooit meer te gebruiken en 5 jaar later, als ik me eens verveel, een nieuwe te maken.

Vind je dat goed, Cassidy? +:)+

_/-\o_

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:43

NikkiEnJij schreef:
Deze vond ik zelf heel duidelijk :)
Deel 1
Deel 2

Met deze filmpjes heb ik het ook geleerd, heel duidelijk en goed te volgen!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:48

Ben ookmmet poging 2 bezig poging 1 was uit elkaar gevallen en te klein dus nu
Poging 2 met meer touw een vrienin helpt mij

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 16:49

Nou, poging 1 bij bovenstaande filmpje mislukt. Ging heel goed, totdat... :')

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:52

Haha, ik heb er gisteren ook een geknoopt :D Alleen was ie te klein :') Opnieuw beginnen dus
Ik gebruik de handleiding van de penny:
http://www.penny.nl/bieb/rijden/detail/touwhalster
Je zou van die knoop onder de neusriem, of het tussenstukje van de onderkant van de neusriem en de keelriem wel een lusje kunnen maken, dus gwn je touw eraan klikken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 17:07

lisav123 schreef:
Haha, ik heb er gisteren ook een geknoopt :D Alleen was ie te klein :') Opnieuw beginnen dus
Ik gebruik de handleiding van de penny:
http://www.penny.nl/bieb/rijden/detail/touwhalster
Je zou van die knoop onder de neusriem, of het tussenstukje van de onderkant van de neusriem en de keelriem wel een lusje kunnen maken, dus gwn je touw eraan klikken

Het is me gelukt! *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:09

Foto *-:)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:18

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:26

Stuur maar mijn kant op Gi, als je hem in de prullenbak mikt haha xd

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:31

Volgens mij heeft Cassidy een béétje een slechte dag vandaag :+
Ik ga het binnenkort ook eens proberen, leuk!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 17:32

Afbeelding

Sorry Cassidy, action touw. 8-)
Maar het is half 5, nu kan ik eten koken en heb ik mijn dag weer vol.
Thanks allemaal!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:44

Renee1991 schreef:
Volgens mij heeft Cassidy een béétje een slechte dag vandaag :+
Ik ga het binnenkort ook eens proberen, leuk!

Weet je wat ik niet snap? Ik draai al wat jaartjes mee op Bokt en zie de nodige vragen langskomen. Dat kan bijv. de vraag zijn om een zadel als decoratiemateriaal, of om zadelmak te maken. Desnoods met een gebroken boom, want het is toch maar voor de sier en er gaat gegarandeerd (en wie gaat dat controleren?) nooit meer iemand opzitten.

Ik zie een dergelijk zadel gewoon het liefste vernietigd, omdat je dan zeker weet dat het zadel NOOIT meer op een paardenrug komt te liggen. Puur voor de veiligheid van het paard. Want je kunt niet zeker weten of er toch niet iemand ooit dat zadel in handen krijgt en denkt dat op een paard te kunnen leggen of er een keertje op te stappen, want een keertje kan toch geen kwaad. Net zoals ik soms foto topics zie van zadels die niet passen en waar de plaatser een beetje makkelijk over doet want "het was toch maar voor de foto" of voor "dat ene ritje per week".

En als het dan om zelfgeknutselde spullen gaat als een touwhalster, dan moet ineens alles kunnen? Ook als het niet past? Dan is het leuk om te doen en de critici moeten niet zo zeuren? Dat je een zeikerd bent als je denkt aan de veiligheid van het paard denkt, en de mensen in je omgeving? En hoe serieus moet ik de garantie nemen dat een dergelijk freubelwerk nooit in de buurt van een paard komt?

Mij maakt het niet uit of jullie mij een zeurkous vinden, me in de foeilijst zetten, via PB over me heenvallen. Ik ben een grote meid, ik kan er tegen. Misschien kunnen paarden wat minder tegen het soms twijfelachtige oordelingsvermogen van hun eigenaar.

Veel wijsheid toegewenst in jullie beslissingen wat je aan je paard hangt en wat niet. Stipje gaat van topic af, wie me bereiken wil kan dat via PB doen. Fijne dag verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:50

Nou ja, dat is vooral een hele goede houding en ik snap dat de ervaring je leert om negatief te zijn t.o.v. zelfgeknutselde dingen.
Maar de manier waarop je het brengt staat daar los van..