Cassidy schreef:elodiexdidi schreef:let wel op dat de lus waar het touw aan vast moet goed stevig zit
** spreekt uit ervaring
Niet alleen de lus, maar dat je het halster ook zo vastmaakt dat hij niet los kan schieten.
ja klopt!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Muzefee schreef:Cassidy schreef:@ Muzefee: als je al zo'n tijd bezig bent met knopen, misschien handig om je eens te verdiepen in de fiador knoop.
Hoe kom je erbij dat ik die niet maak? Die keuze is aan de klant namelijk, al sinds het begin.
Cassidy schreef:Wat is dan de reden dat mensen halsters vragen zonder fiador? Of dat jij ze nog aanbiedt zonder fiador?
Cassidy schreef:Wat is dan de reden dat mensen halsters vragen zonder fiador? Of dat jij ze nog aanbiedt zonder fiador?
Djura99 schreef:Cassidy schreef:Wat is dan de reden dat mensen halsters vragen zonder fiador? Of dat jij ze nog aanbiedt zonder fiador?
Ik vind overhandse persoonlijk veel beter als fiador. In de eerste plaats mooier en ook steviger. Heb al vaker tegengekomen dat de fiador knoop loskomt bij mensen.
DPTomboy schreef:Cassidy schreef:Wat is dan de reden dat mensen halsters vragen zonder fiador? Of dat jij ze nog aanbiedt zonder fiador?
Ik heb zowel halsters met fiador als overhand en moet zeggen dat ik liever die met overhand pak...
Op de 1 of andere manier werkt het voor mij en de paarden fijner, ben er alleen nog niet helemaal uit waar hem dat in zit. Nog een voordeel is dat hij goed blijft zitten, fiador knopen willen nog wel eens wat raar/los gaan zitten bij intensief gebruik (ja ook bij de officiële parelli halsters).
Cassidy schreef:Dat de fiador loskomt is afhankelijk hoe je het halster opbergt. Ik hang het halster op, met leadrope aan de fiador voor gewicht. Kan hij ook niet tussendoor losraken.
DPTomboy schreef:Cassidy schreef:Wat is dan de reden dat mensen halsters vragen zonder fiador? Of dat jij ze nog aanbiedt zonder fiador?
Ik heb zowel halsters met fiador als overhand en moet zeggen dat ik liever die met overhand pak...
Op de 1 of andere manier werkt het voor mij en de paarden fijner, ben er alleen nog niet helemaal uit waar hem dat in zit. Nog een voordeel is dat hij goed blijft zitten, fiador knopen willen nog wel eens wat raar/los gaan zitten bij intensief gebruik (ja ook bij de officiële parelli halsters).
MaritB schreef:DPTomboy schreef:Ik heb zowel halsters met fiador als overhand en moet zeggen dat ik liever die met overhand pak...
Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Zelf altijd fiador knopen in mijn halsters, dit vind ik veel praktischer maar tevens ook mooier.
Als de knop nog niet goed vast zit, kan een tie-rap helpen om losraken te voorkomen.