Waar een goedkoop vrijheidsdressuurblok krijgen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:08

Ik denk dat dat blok heel stevig is als eht zo gemaakt wordt. Misschien heb je een handig familielid die dat voor je kan doen?

ElsRoosje

Re: Waar een goedkoop vrijheidsdressuurblok krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:10

Eehh ik weet niet zo goed, m'n vader heeft niet veel tijd en verder is er niet zo iemand die me te binnen schiet

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:59

Ik volg! ik heb al een houtstronk, alleen mijn probleem, ik heb niet een vaste plek ervoor :$ dus het zou fijn zijn als ik er 1 vind die de meeste hebben, die je verplaatsen kunt.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 10:45

Is er verder niemand die iemand weet die ze goedkoop maakt of waar je iets stevigs vandaan haalt?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:59

Betonplex :) Te verkrijgen bij elke doe-het-zelf-zaak.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 11:00

Mi_Amore schreef:
Betonplex :) Te verkrijgen bij elke doe-het-zelf-zaak.

Ik heb fat zelf volgensmij nog inde schuur staan, maak zo wel even een foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:03

Jannepauli schreef:
Ik heb bij de houtboer ( open haard hout/ houtsnippers) een schijf laten zagen van een dikke boomstam (eik, dus goed hard en weerbestendig hout) die zij hebben liggen.
Circa 60cm diameter, 40 cm hoog ( ik heb grote paarden!) - kosten: 5 euro voor het zagen. :))

Is dat nog een beetje te verplaatsen?
Ik heb namelijk nergens echt plaats om ermee te oefenen, behalve in de bak, en daar wil ik hem ook niet altijd hebben liggen :)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 11:07

Blijheid schreef:
Jannepauli schreef:
Ik heb bij de houtboer ( open haard hout/ houtsnippers) een schijf laten zagen van een dikke boomstam (eik, dus goed hard en weerbestendig hout) die zij hebben liggen.
Circa 60cm diameter, 40 cm hoog ( ik heb grote paarden!) - kosten: 5 euro voor het zagen. :))

Is dat nog een beetje te verplaatsen?
Ik heb namelijk nergens echt plaats om ermee te oefenen, behalve in de bak, en daar wil ik hem ook niet altijd hebben liggen :)

dat heb ik dus ook, op een pensionstal is het niet echt netjes om zo'n ding in de bak neer te leggen :P

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:38

Maak er zelf een, da is veel leuker :)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 19:16

_Izabelle schreef:
Maak er zelf een, da is veel leuker :)

En veel gevaarlijker :p

Bij ons op stal zijn bomen gekapt en nu hebben we een blok! Dus ik heb er een! :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:17

Wij hebben een oude kabelhaspel verstevigd en rubber op gemaakt. Heel stevig, lekker groot en stabiel, kan twee paarden houden!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 19:22

stitchlover schreef:
Wij hebben een oude kabelhaspel verstevigd en rubber op gemaakt. Heel stevig, lekker groot en stabiel, kan twee paarden houden!

Dat is ook handig! Met het houtblok wat wij sinds een paar dagen hebben ben ik ook al heel blij! Ze snapte het gelijk! En staat er nu zonder problemen op commando en voelt zich erg groot :o

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:31

ElsRoosje schreef:
Dat is ook handig! Met het houtblok wat wij sinds een paar dagen hebben ben ik ook al heel blij! Ze snapte het gelijk! En staat er nu zonder problemen op commando en voelt zich erg groot :o

Ja een houtblok gaat ook niet makkelijk stuk en kun je rollen. Wat ik aan de haspel fijn vind is dat hij lekker hoog is. Ik heb een heel speels paard van 1,74 meter, dan is een houtblok net wat laag.
voor het idee dit is mijn blok:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1525487_454911037947386_2111784803_n.jpg

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:33

ik gebruik een houten blok die mijn vader nog had liggen. Wel een beetje zwaar maar mijn haflinger past er wel op..en het brokkelt een beetje af.

Er is overal wel hout te vinden ;)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 08:49

stitchlover schreef:
ElsRoosje schreef:

Ja een houtblok gaat ook niet makkelijk stuk en kun je rollen. Wat ik aan de haspel fijn vind is dat hij lekker hoog is. Ik heb een heel speels paard van 1,74 meter, dan is een houtblok net wat laag.
voor het idee dit is mijn blok:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1525487_454911037947386_2111784803_n.jpg

Dat is een mooie! Ik zal vanavond wel even een foto van die van ons op stal plaatsen

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 21:19

Dit is m! Ze pakte het gelijk goed op omdat we met een van iemand anders hadden geoefend maar die was niet heel stevig dus maar mee gestopt! ze vond het erg leuk en voelde zich groot!
Afbeelding
Afbeelding (ze staat hier erg naar voren maar daar werken we aan!)
Dit gebruik ik dus nu als blok!